Is inderdaad een moeilijke en rotte situatie. Een goede vriendin van mij zat eigenlijk in precies dezelfde situatie. Haar partner woonde al 13 jaar in Nederland zonder status. Telkens een afwijzing maar daartegen kon je weer in beroep.
Op een gegeven was hij zo depressief dat hij allemaal gekke dingen ging doen. In overleg hebben zij toen besloten dan hij de sprong naar Engeland toe zou wagen. Familie van hem was hem echter al voorgegaan en hadden hier alles wat in Nederland niet lukte. Via het illegale circuit is hij toen in Engeland terecht gekomen en binnen een paar maand had hij status en de rest is als een sprookjeā¦ze leefden nog lang en gelukkig.
Maar het is een groot risico dat ze goed hebben moeten afwegen. Ook zij wilden maar 1 ding; bij elkaar zijn en gelukkig worden.
Er zitten nog al wat haken en ogen aan.
Kan je partner niet terug naar Irak zodat jullie dan opnieuw een MVV aanvraag doen? Ik heb een tijdje bij vluchtelingenwerk gewerkt en daar moest de partner vaak terug naar land van herkomst in afwachting van de papieren. Ik weet natuurlijk niet wat jullie in de MVV-afwijzing is tegengeworpen. Misschien zou je vluchtenlingenwerk bij jullie in de buurt kunnen raadplegen.
Het lastige is dat hij waarschijnlijk geen papieren heeft (paspoort o.i.d.). Zonder deze papieren kan je nooit op eigen naam in een ander land gaan wonen omdat ze je altijd weer terug naar het land van de 1e aanvraag zullen sturen (Belgie is jullie geval). Er bestaat zoiets als de Belgie-route, maar wat dat precies inhoudt weet ik niet meer, maar op internet is er veel over te vinden (al word dit of is dit inmiddels aan banden gelegd).
Het word er in elk geval niet makkelijker op om een relatie met een buitenlander in stand te houden.
Bedankt voor je berichtje. Wij willen inderdaad ook niet meer afwachten in Nederland. Ik heb zelf familie in Engeland en Alan heeft een Irakees paspoort en alle papieren die je je maar kunt bedenken (vertaald en gelegaliseerd en wel).
Alan is al vanaf eind februari 2009 in Irak in verband met onze MVV aanvraag en is daar nu nog steeds. (Als hij naar Nederland of Engeland wil komen, kost alleen een visum al 12.000 dollar⦠dus we willen wel behoorlijk zeker van onze zaak zijn.)
De MVV is afgewezen.
Je hebt zooooooooooo veel landen op de wereld, dus er is vast wel ergens een land waar we samen terecht kunnen. We zijn ook naar Turkije :zon02:aan het kijken.
Hij is inderdaad gewoon stom geweest. Toch kan ik me in zijn situatie wel voorstellen dat je op een gegeven moment gewoon radeloos bent en dit soort dingen doet.
Ik ben zelf ook een maand in Irak geweest en mijn vriend is niet voor niets uit Irak vertrokken. De natuur is prachtig daar, maar we voelen ons daar beide echt niet thuis. En om in Irak (met alle ontploffingen, onstabiliteit etc., lees de kranten er maar op na) ons leven op te bouwen lijkt me geen goed idee, als je het uberhoupt al overleeft.
Ik ben Ayries en ik wil in tegen januari naar Leeds verhuizen. Helemaal alleen. Ik heb geld om het ongeveer 6 weken/2 maanden uit te zingen. Ik heb goede en veel werkervaring als secretaresse/PA. Maar het valt me op dat de meeste mensen die vertrekken een partner daar hebben en dus meteen een plek om te wonen (geen kosten dus). Ik ben tot nu toe niemand tegengekomen die mij kan vertellen hoe je het doet als je alleen bent. Is het te doen?
Bijvoorbeeld het vinden van een baan. Woonruimte is wel te doen, ik zit zelf al bij twee websites voor housesharing, dat wordt denk ik geen probleem. Voor mij gaat het voornamelijk om het vinden van een baan snel.
Hoi mensen,
Ik ben zelf hier vier jaar geleden komen wonen om bij mijn Engelse vriend te kunnen zijn. Hij werkte drie jaar in Nederland en wilde in 2005 weer terug dus zijn we in Londen komen wonen.
Ik merk in al jullie reacties dat er toch wel heel veel vragen zijn en onduidelijkheid is over het hoe en wat als je hier naar toe emigreert of verhuist.
Ik ben zojuist forumbeheerder geworden en heb het idee om de komende weken de structuur van de forumonderwerpen aan te passen zodat je dan per onderwerp gerichte informatie kan lezen en plaatsen. Dus een kopje belastingvragen, onderwijs, werk zoeken, huis en hypotheek, gezondheidszorg etc.
Lijkt jullie dat wat? Als je ook andere suggesties en wensen hebt voor dit forum laat het me weten. Alvast bedankt!!
Je ziet dat dezelfde vragen steeds terugkomen, en door alle verschillende antwoorden en meningen lijkt het allemaal een stuk moeilijker als het daadwerkelijk is.
Laatste wat we willen is mensen afschrikken omdat āhet allemaal zo ingewikkeld is!ā
Ik wil zelf naar Engeland, helaas bevind ik me niet in de luxe positie dat ik een partner daar heb. Maar ik werd inderdaad een beetje afgeschrikt van sommige berichten.
Hoi,
kent iemand de plaats Redcar in North Y? Zo ja, hoe is het?
Ik ben benaderd voor een functie daar en had in eerst instantie nooit ervan gehoordā¦wie kan me helpen en mij er iets over vertellen?:dag:
ik zit er zelf ook over na te denken om NL te verlaten.
ik heb een mooie B&B op het oog! ga er over 3 weken heen om te kijke of het wat is en zo ja dan koop ik het! als personeel nodig heb laat ik het je weten!
ik had een vraagje ik heb al een baan gevonden in Stratford-upon-Avon. ik ben hier terecht gekomen omdat ik via mijn opleiding hier stage heb gelopen
dit betekende dat ze voorkeur hadden om mij aan te nemen dan andere mensen omdat ze mij al kenden (erg handig!!)
nu heb ik all NI en een bankrekening de ik nog open heb staan van toen
alleen mijn vraag is moet ik me hier in nederland uitschrijven bij de gemeente en hoe zit het met mijn pensioen regelingen en dergelijke? heb ik daar hier nu geen recht meer op en heb ik daar wel recht op in engeland en moet ik hiervoor iets doen?
Wat betreft het uitschrijven; Dit moet je zeker doen! Je hebt namelijk een uitschrijvingsbewijs nodig als je je paspoort hier bij de ambassade moet verlengen. Tevens kan je in de problemen komen bij een eventuele terugkeer naar Nederland als je moet bewijzen dat je vanaf een bepaalde datumin Engeland woonde (heeft een kennis van mij meegemaakt).
Wat betreft je pensioen; ligt er aan wat je van plan bent. Is je verhuizing naar Engeland voor een paar jaar? Dan kun je ervoor kiezen je pensioen gewoon in Nederland te ālaten staanā en niets te doen (In Engeland bouw je immers ook pensioen op, maar daar moet je tegen de tijd dat je met pensioen gaat, zelf achter aan gaan). Je kunt ook kiezen om een soort overbruggingsverzekering af te sluiten in Nederland om de tijd dat je in Engeland verblijft op te vullen. Mocht je voor altijd hier willen blijven dan, moet je als je met pensioen gaat hier, je Nederlandse pensioen opvragen.
weten jullie zeker dat je geen visum oid nodig hebt? Ik ga maandag (voor een paar jaar) die kant op en vraag me ineens af of ik ook iets had moeten regelen voor die tijd⦠Ga bij mijn vriend wonen en dacht dat dat zo zou kunnen en te zien uit jullie reacties is dat ook zo. Maar is dat zeker? Kan het zo gauw op andere sites niet vindenā¦
Ook ik wil graag over een paar maanden naar Engeland verhuizen, Manchester om precies te zijn. Ik heb al het een en ander gelezen op deze site waar ik wel wat aan heb. Ik ben op dit moment ook flink aan het sparen om het minimaal 2 maanden zonder werk uit te zingen daar. Via www.pastures-new.co.uk heb ik ook al een aantal appartementen / studioās bekeken. Ik heb nog geen werk en ik heb ook geen partner in de UK. Wel heb ik een hoop vrienden in Engeland, en sinds mijn 16e ben ik verliefd op het land. Zodra ik voet op Engelse bodem zet, voelt het alsof ik thuis kom. Ik zeg al sinds mijn 16e āals ik de kans krijg dan ga ikā! Ik wordt 30, dus het wordt tijd om het nu ook maar te doen!
Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk hoe het zit met werk. Ik ben van beroep juridisch secretaresse, met een psychologie achtergrond (veel met TBSāers gewerkt). Ook ben ik heel erg benieuwd wat er belasting technisch voordeliger is: verhuizen of emigreren? Klopt het dat ik bij alleen verhuizen in Nederland mijn belasting blijf betalen?
De belastingswetten/verdragen zijn sinds mei dit jaar aangepast, je bent nu verplicht belastingen af te dragen in het land waar je werkt/inkomsten krijgt, wat dus Engeland zou worden. Sociale lasten moet je dan weer in het land waar je woont betalen, dus dit zou voor jou ook Engeland zijn.