Zoek info over emigreren naar Engeland

Sorry, fout neergezet:

belastingen -> in het woonland
Sociale lasten -> in het land waar je inkomen krijgt

Zo klopt het wel :slight_smile:

Dank je wel!

Hoi ,

Ik had een vraagje. Ik kom vanuit Antwerpen en zou in augustus met mijn vriend een maand naar londen gaan om werk/woning/ social security number bank enz … te gaan zoeken/regelen om de stap te maken om naar londen te verhuizen. We zouden liever in zone 1 willen wonen omdat we dan zouden uitsparen op het vervoer van zone 3/2 naar de zone die we zouden moeten gaan. Wegens zone 1 het beste is en het meest te vinden is lijkt het ons beter om gewoon in zone 1 te gaan wonen ook al is het duurder kwa woning dan de andere zones. De plan is om dan samen te gaan wonen met iemand die we daar kennen en anderen mensen een appartement te nemen en de kosten te verdelen. Is dit makkelijk te vinden ? wegens ik online veel kamer verhuur vindt maar niet bepaald een appartement die je met 5 anderen zou kunnen verdelen. Inplaats van elks een kamer te moeten huren in dezelfde woning. Ik spreek namelijks Frans/nederlands en engels en mijn vriend spreekt nederlands / engels / spaans en kan wat frans en duits. Is het makkelijker om een job te vinden als je meer talen kunt ? ik wil namelijk in de mode branche terecht. Is het waar dat je 2 jobs nodig hebt om rond te komen ? en we zouden graag via de ferry met de auto onze spulletjes willen verhuizen weet iemand hoe je dit doet en hoeveel het kost ? Dank u !! x priscillia

Hey Priscillia,

Welkom op het wereldreizigers forum. Misschien is het handiger als je een nieuw topic opent met je vragen dan kun je mooi in het onderwerp aangeven waar het om gaat en is het makkelijker voor mensen om te zien dat het om een nieuwe vraag voor informatie gaat :slight_smile:

Ik weet niet zo heel veel van London maar ik weet dat het verschrikkelijk duur is vergeleken met de rest van Engeland. Zeker in het centrum zijn de prijzen erg hoog. Er worden ook veel woningen gekocht door mensen met geld teveel als investering wat de prijs nog verder opdrijft. Daarom gaan veel mensen ook meer richting de rand of buiten London wonen omdat het dan nog wel betaalbaar is en goedkoper dan in het centrum.

Ik ben niet bekend met de modebranche maar vooral in en rond London is er veel vraag naar meertalige mensen, je kan daar gebruik van maken, neem een baan aan waarmee je in ieder geval de rekeningen kan betalen enzo en ga dan rustig op zoek naar iets wat je echt graag wil doen. Op die manier spreid je het werk wat je hebt rond verhuizen naar een ander land en heb je niet alles in eenkeer (zoeken naar een woning, zoeken naar werk, administratieve handelingen rond emigreren etc)

Succes in ieder geval en we zijn benieuwd naar je ervaringen. Mocht je meer vragen hebben stel ze gerust of blader even door het forum er is door de jaren aardig wat gepost :slight_smile:

Met vriendelijke groet,
Thedevineass.

He hallo, ik ben Kayleigh. Zelf doe ik wat informatie op om te kijken wat emigreren precies inhoudt qua kosten, en de hoeveelheid dingen die je moet regelen (bv. verzekeringen, baan etc.). Zelf heb ik een dochter van 1 jaar, en ik studeer HBO Rechten.
Mijn vraag is: is er werk te vinden in de U.K. voor mensen die HBO Rechten hebben gestudeerd?