info betreft het emigreren naar Engeland (gezin met kids)

Beste lezers,

Wij zijn voornemens om ergens in 2014/2015 met onze 4 meiden te emigreren naar Engeland.

Wij hebben ff onze maag vol van Nl. Niet dat wij verwachten dat het in Engeland zoveel beter zal zijn, Integendeel geen land is een paradijs .

Wij zijn een een gezin met 4 meiden waarvan de oudste 19 jr is en de (juridische opleiding) doet,13 jr (vmbo kader). Hierna hebben wij 2 kleintjes (2jr en 1 ).

Mijn man werkt bij de overheid als mileu controleur. zelf werk ik in een verzorgingshuis
als helpende plus. Tevens ben ik bezig met de opleiding Verzorgende IG. In februari 2015 heb
deze opleiding afgerondt.

Wij willen ons goed oriënteren en ruim van te voren over de ups en downs nadenken.

Wij zouden graag de volgende dingen willen weten;

  • Welk deel van Engeland is rustig en kindvriendelijk
    -Hoe kom je aan een sofinummer
    -Hoe kom je aan een baan
    -Hoe kom je aan een woning
    -Onderwijs en opvang voor de kinderen
    -Hoe is gezondheidszorg geregeld
    -Hoe kan je een bankrekening openen
    -Is er genoeg werk in onze branche
    -Waar kan je je diploma’s in NL in het engels
    laten vertalen
  • Zijn er dingen die je reeds in NL kan regelen
    -Welke verzekeringen kan je afsluiten bv (inboedel/uitvaarr) etc
    -Heb je vanuit NL referenties nodig

Kortom de standaard dingen van leven.

Wie kan ons alvast informeren.

Ik dank een ieder bijvoorbaat voor zijn/haar reactie

Hi Gaby,

Aangezien u naar een land binnen de EU wilt verhuizen, is het handig om een kijkje te nemen op de Your Europe portal. Hier vindt u hulp en advies bij wonen, werken en reizen in de EU.

Met vriendelijke groet,

Your Europe

1 like

Overal behalve de grote steden zijn rustig en kindvriendelijk.

Een sofinummer het een NI (national insurance) en heb ik pas 8 jaar later aangevraagd, maar die kan je krijgen bij de jobcentre.

Een baan kan je krijgen van monster.co.uk, totaljobs.co.uk, cwjobs.co.uk (of is het .com?) en gewoon in google zoeken.

Een woning van primelocation.co.uk, rightmove.co.uk of van een bord in de supermarkt/newsstand/lokale krant.

Voor kinderen weet ik niet, maar vraag het aan de council.

Gezondheidszorg is de NHS, waar een bijdrage direct van je loon wordt ingehouden.

Bankrekening is een beetje tricky. (Welkom in de UK) Een dezelfde procedure wordt niet echt gebruikt, bankmanagers mogen zelf de regels interpreteren volgens mij.

Werk in de gezondheidszorg heb ik geen ervaring mee, maar denk Nederland, maar dan met een flinke laag modder erover.

Ze hebben mij nooit om diploma’s gevraagd, maar dan werk ik ook niet in de gezondheidszorg… (zelfde met referenties)

Zelf ben ik als 21-jarige 13 jaar geleden verhuisd dus geen idee wat je in NL kan voorbereiden.

Voor m’n bedrijf ben ik WA verzekerd, maar verder niet. Dat moet je zelf maar bekijken wat je belangrijk vindt.

Dankje wel indi voor de info

      • Updated - - -

Dankje voor de info