Hallo,
Ik ben 19 jaar oud en wil al jaren naar Engeland toe. Ik heb in 2002 de HAVO afgerond en woon op het moment op mezelf in een klein kamertje, en heb 3 baantjes (o.a. bij de Albert Heijn, wat goed betaalt) waar ik voldoende mee in mijn levensbehoeften kan voorzien.
Ik ben in Nederland geboren uit Nederlandse ouders en heb dus de Nederlandse nationaliteit en hoef dus geen visa of werkvergunning te hebben als ik naar de UK ga - ik ben tenslotte een EEA (= European Economic Area) burger, en die mogen vrij reizen, wonen en werken in Engeland.
Ik wil nu zo snel mogelijk naar Engeland toe om een soortgelijk bestaan op te bouwen als hier - met enkel mijn middelbare schooldiploma en een aantal baantjes om in een goedkope kamer te kunnen wonen. Ik kan goed Engels schrijven en spreken (dankzij jaren op Internet). Of ik definitief in Engeland wil verblijven, weet ik nog niet, in ieder geval wel voor een tijdje (minimaal 6 maanden).
Wie weet wat ik het beste kan doen? Ik kan niet zomaar inpakken en wegwezen - zijn er dingen die ik nog bij mijn gemeente moet doen? Uitschrijven ofzo? Een identiteitskaart heb ik allang, trouwens.
Verder heb ik nog twee vragen:
- Waar in Engeland is het het goedkoopste om te wonen? Norfolk, Suffolk, Yorkshire of iets dergelijks?
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik voor de wet in Engeland ‘besta’? Ik had iets gelezen over een National Insurance Number of iets dergelijks.
Als iemand verder nog informatie voor me heeft, dan hoor ik het graag (zonodig via e-mail: severus.snape@hetnet.nl)!
Alvast hartelijk bedankt,
Elle-May