Ik ben al een tijd gelukkig met mijn Britse vriend en momenteel hebben wij het over samen wonen.
Nu willen wij graag samen gaan wonen in Engeland in zijn appartement. Dit betekent dat ik naar Engeland zal gaan verhuizen.
Alleen heb ik geen idee waar ik moet beginnen. Heeft iemand hier ervaring mee of tips hoe ik dit moet doen?
Als je ervoor kiest om naar Engeland te verhuizen, dan heb je een National Insurance Number nodig. Dit is enigszins vergelijkbaar met het Burgerservicenummer in Nederland. Je kunt het National Insurance Number aanvragen bij een jobcentre. Dit is weer vergelijkbaar met het CWI.
Het lastige van naar Engeland emigreren is een bankrekening aanvragen. Je hebt hier namelijk een proof of address voor nodig, bijvoorbeeld een waterrekening, zodat je aan toont dat je al in Engeland woont. Het lastige is, je kunt geen huis huren zonder bankrekening. Het is dus erg handig als je iemand kent in Engeland die je hiermee kan helpen. Soms is een schriftelijke verklaring dat je op een bepaald adres woont voldoende.
Ja dit is mogelijk zolang je verblijf adres in de UK hebt.
Bij de ambassade kun je veel info. krijgen, de regels veranderen snel dus check even of alles wat ik nu beschreven heb nog zo is, anders sta je misschien voor verassingen.