Hoi na ruim 1 jaar heen en weer reizen zijn mijn vriend en ik het een beetje zat dus vroeg hij of ik niet voor goed bij hem in engeland wil blijven. Maar ik weet niet wat ik allemaal moet doen en nodig heb om daar te mogen wonen. Ja een baan maar kan ik die zoeken als ik daar ben of moet dat nu al hier. Moet ik hier in nederland papieren aan vragen. Help heb overal gezogt maar wordt van niks echt duidelijk.
Hallo, als je in Engeland wil gaan samen wonen met je vriend hoef je weinig te regelen (gek genoeg). Je schrijft je uit in Nederland en je kunt gewoon bij je vriend intrekken. Het is in Engeland niet zo dat je je moet inschrijven in een gemeente zoals in Nederland. Wel moet je een afspraak maken om een National Insurance Number aan te vragen. Zonder dit nummer mag je in Engeland niet werken. Je moet hiervoor een aantal dingen meenemen waar onder een uitreksel van je geboorte register. Dus zorg ervoor dat je deze hebt voor je naar Engeland gaat. Meer info hierover kun je vinden op: Apply for a National Insurance number: Who can apply for a National Insurance number - GOV.UK. Het interview stelt weinig voor. Je kunt je pas hiervoor aanmelden op het moment dat je in Engeland woont. Veel succes!
Dankje wel