ik ga naar engeland verhuizen ik heb een dochtertje van een jaar en ga inwonen bij mijn vriend weet iemand waar ik moet beginnen wat ik aan moet vragen enzo?
ik vraag dit omdat ik hoorde dat er een paar belangrijke wijzigingen zijn en het dus niet meer zo makkelijk is.
kan iemand me plz helpen?
groetjes Wendy
ps:"ik ga niet gelijk werken daaar aangezien ik een kleintje heb en mijn vriend en ik hebben besloten dat ik het eerste half jaar niet ga werken hij verdient trouwens genoeg om mij en mijn dochter te onderhouden…
Op zich zal het verhuizen zelf niet het moeilijkste gedeelte zijn, maar de dingen die je hier (en natuurlijk ook daar moet regelen) komen er ook nog bij
Ik geloof namelijk, dat als je meteen vertrekt (voor meer dan een jaar) dat je je moet laten uitschrijven bij de gemeente waar je woont (ben hier alleen nog niet helemaal zeker van)
Verder moet je in Engeland geloof ik een NI nummer (National Insurance Nummer) zien te krijgen, maar dan moet je aanvragen in de county waar je verblijft. ik weet niet of dit alleen geld als je meteen werk wilt zoeken (ik zelf moet…nouja, wil wel direct aan de slag)
Ik ga over een paar dagen weer een weekje naar Engeland (donderdag) en als ik nog nieuwe dingen heb uitgevonden zal ik ze voor je posten hier
in de tussentijd kun je misschien hier nog even kijken
Mijn zus is geemigreerd naar Engeland. Zij is gaan samenwonen met haar engelse vriend, in eerste inatantie heeft zij zich laten inschrijven bij hem qua verzekering. Een verblijfsvergunning heb je niet meer nodig. Na een jaar samenwonen heb je dezelfde rechten als een getrouwd stel, en mag jij na een jaar, huis kopen etc. Je kan je direct inschrijven bij de gemeente waar je gaat wonen (zorg dat je alle uitreksels hebt) na 1 jaar kun jij je definitief uitschrijven in Nederland. Indien je kind van een andere vader is dan je engelse vriend, dan zal je een schriftelijke verklaring moeten hebben van de biologische vader, dat hij akkoord gaat met vertrek naar het buitenland.
Bij de ambassade kun je veel info. krijgen, de regels veranderen snel dus check even of alles wat ik nu beschreven heb nog zo is, anders sta je misschien voor verassingen.