Verhuizen naar England

Hallo ik ben nieuw hier en ik vroeg me af of er iemand was die ervaring heeft met het verhuizen naar england ,ik zou naar (reading) willen verhuizen met mijn twee kinderen maar weet gewoon niet hoe en waar ik moet beginnen can anyone help me please thanks :slight_smile:

Hey, ik probeer ook al een tijdje te verhuizen alleen lukt het nog niet geweldig :S Een paar korte dingen: Je bent vrij als europees burger om je te vestigen waar je wilt binnen europa, je hoeft dus geen visum of iets dergelijks te hebben. Als je naar Engeland verhuisd ben je welkom maar word je geacht voor 5 jaar voor jezelf te zorgen zonder (onredelijk) gebruik te maken van het sociale stelsel. Je kan dus geen WW of bijstand of iets dergelijks aanvragen (in het kort, voor de eerste vijf jaar ben je helemaal op jezelf aangewezen) mocht je op dit moment WW hebben dan kan je wel aanvragen bij het UWV of je voor 3 maanden de WW mag ontvangen terwijl je in het buitenland woont maar dat moet eerst beoordeeld worden door een commisie etc. Daarnaast is het moeilijk om te verhuizen naar Engeland omdat men voor huur vaak een engelse bankrekening wil hebben maar om een bankrekening te opennen heb je bewijs nodig dat je op een engels adres woont (erg makkelijk ik weet het) nu gelukkig word daar wel iets aan gedaan, HBSC geloof ik heeft nu een rekening type die je als buitenlander kunt opennen zolang je dan binnen 3 maanden naar Engeland verhuisd.

Hey hallo,

Ik wil zelf ook erg graag Nederland verlaten. Ik heb alleen geen fulltime job nu en verdien dus niet zo heel veel en ik heb ook nog 's flinke schulden. Daarnaast ben ik alleenstaand met mijn 4 kinderen wat het nog moeilijker maakt om een start te maken in het buitenland. Het liefst wil ik ook naar Engeland of naar Belgie, maar voor zo’n verhuizing is een hoop geld nodig want je moet idd in je eigen levensonderhoud kunnen voorzien.

Erg veel succes jullie, voor mij gaat het nog ff duren :frowning:

Hallo ik ben ook bezig om naar the UK te verhuizen en dan namelijk Birmingham.
Het eerste wat je moet regelen is je national security number en dat krijg je of via je werkgever of bij de the JOB Centre ( soort van CWI).

wat Thedevineass verteld klopt niet. Een jobseekersallowence krijg je pas als je 26 weken/ 6 maanden in de UK heb gewerkt.

Voor de rest ken ik mensen genoeg die een jaar wonen in UK en wel gebruik maken van housing benefit, child benefit en jobseekersallowence, dat laatste kreeg men omdat ze 6-8 maanden hadden gewerkt.

Het is wel zo dat een bankrekening openen lastig is.

voor meer info:Welcome to GOV.UK

Ik heb het over de Nederlands WW die je mee kan nemen naar het buitenland voor 3 maanden.

okay sorry te snel gelezen, nou ik weet niet of dit van toepassing is maar er is wel een remigratiewet…maar dat is niet voor iedereenkijk bij de svb