Ik ben 4 weken geleden naar Engeland verhuist. En ik heb het eindelijk voor mekaar.
Een leuke baan bij een makelaar als Secretaresse en over 2 weken kan ik in mijn huurhuis! JIPPIE! En tot nu toe geen seconde spijt gehad. Mijn nieuwe huis is op 1 minuut van de zee. Heerlijk voor mijn honden.
De baan bevalt me harstikke goed, hoewel het allemaal wel heel anders is. Ik heb jaren in Sales in de Horeca gewerkt en nu in de makelaarswereld. Maar naar een ander land verhuizen betekend ook een nieuwe baan. Een nieuwe start! Heb net mijn contract ondertekend dus het is helemaal officieel. Nu een NI nummer aanvragen. Mij werd geadviseerd dat pas te doen als je je contract ondertekend hebt omdat ze daarnaar vragen als reden voor het aanvragen van een nummer. Ik heb ook om een werkgeversverklaring gevraagd. Dus die sturen ze me. Ook trek ik 2 september in mijn huis, dus proof of adres heb ik dan ook. Een huurcontract was voldoende. Ook neem ik mijn bootticket mee als bewijs wanneer ik ben aangekomen en mijn uittreksel uit het geboorte register. En natuurlijk mijn paspoort.
Heb net mijn afspraak gemaakt voor mijn NI nummer, 6 september is mijn afspraak. Niet echt gezellig, maar gedaan is gedaan. Hebben mensen hier ervaring in? Hoelang duurt het interview? Hoelang duurt het voor je je NI nummer hebt? Hoe vraag ik de belasting terug die ik nu extra betaal omdat ik nu een tijdelijk nummer heb via mijn werkgever. En hoe zit het met een P45?
Ik moet zeggen dat het me tot nu toe allemaal is meegevallen. Het zoeken naar een baan ging redelijk makkelijk maar ik had gelukkig een goed CV met veel werkervaring. Alleen het zoeken naar een huis waar ze honden toelaten was moeilijker. Maar geen enkel probleem is onoverkombaar! Ik raad iedereen verhuizen naar Engeland aan. Maar bereid je goed voor.
De beste tip die ik kan geven is begin pas met zoeken naar een baan als je in Engeland bent. Ze nemen je niet aan als je geen Engels adres hebt. Dat had ik namelijk niet gedaan. Ben naar Engeland gevlogen voor een interview maar dit was een waste of time.
Ik ben zelf naar Swanage, Dorset verhuist. Vlak bij Poole en Bournemouth. Aan de geweldig mooie Jurassic Coast.
Heej! Je kent me niet maar ik moest echt even reageren.
Mijn naam is Lotte en ik wil over ongeveer 2 jaar voor een jaar (en daarna permanent) naar Engeland.
Ik vind het super om te lezen dat het gewoon wel kan! Want ik weet niet hoe en wanneer maar ik kom er ook!
Dus als jij nog bruikbare tips hebt.
Zelf volg ik nu de opleiding Medisch Secretaresse. Duurt nog twee jaar. Heb al een diploma op zak maar wilde nog even wat beter mijn kansen onderbouwen…
Ik zoek daarnaast ook mensen die ook naar Engeland willen, om te emailen en gewoon voor de gezelligheid!
Leuk te horen dat het toch allemaal zo goed kan gaan. Zelf hier tegen wat problemen aangelopen tot dusver met de verzekering en gemeente (wat betreft uitschrijven e.d.)
Ben nu de uren aan het aftellen tot mijn eigen vertrek van schiphol, doodzenuwachtig dus! vanmidag de vlucht om 16:45.
Hartelijke groeten van (alweer) een eilandbewoonster
hey dames…
ik sta op het punt om een ''brummie te worden :vak01:
ik zou graag ervaringen met jullie uit willen wisselen…
als iamand tijd en trek heeft :kus:
laat effe weten.
thankxx
Nou, goed en wel overgekomen hoor, al is het altijd wel een beetje emotioneel. Als het goed is moet de verhuizer vandaag langskomen met de rest van m’n spulletjes (Het plan was om het ook gewoon zelf te doen, maar door omstandigheden kon dat op het laatste moment niet meer doorgaan)
Ik zit zelf in Andover nu, Hampshire, waarschijnlijk niet veel mensen in de buurt, het is nogal klein hier, maar goed, wie eens contact op wil nemen is natuurlijk altijd welkom.
Mijn naam is Pierre en ik woon al 19 maanden op het Engelse eiland. Ik woon in Coventry dat is in The Midlands vlakbij Birmingham. Ik ben aan het proberen om een Nederlandse club op te richten in The UK. Het lijkt me leuk om eens in de 2 maanden iets af te spreken met andere NLers en dan je ervaringen uit te wisselen of tips. Als iemand interesse heeft laat me dan iets weten via deze site of stuur me een prive berichtje.
hey mensen!!! ik wil graag naar MILDENHALL, BRANDON SUFFOLK,… heeft iemand ervaring? mbt huizen (rent) en werk? Administratief, receptie,scholen e.d.
nou verhuizers, gefeliciteerd!
zo zie je maar weer, het is best goed te doen en de UK is zo slecht nog niet:unibrow:
wat betreft een NL groep hier in de UK, op Hyves.nl hebben ze daar wel een groepje voor, voor Nederlanders in de UK.
Hallo Marije,
Ik ben momenteel aan het afstuderen op HRM-gebied en wil heel graag na mijn studie een tijd werken in Engeland. Nu vraag ik me af wat voor niveau Engels ik moet beheersen om eventueel aan een baan te kunnen komen. Het liefst wil ik natuurlijk aan het werk in mijn vakgebied. Ik ben me momenteel een beetje aan het oriënteren en vraag me dus een beetje af hoe reeel mijn plannen zijn. Ik heb nog niet echt nagedacht over de plaats waar ik me eventueel (tijdelijk) zou willen vestigen. Dit wil ik ook een beetje af laten hangen van de werkgelegenheid e.d.
Ik hoop dat je een antwoord hebt op mijn vraag.
Natuurlijk is het van de functie afhankelijk welk niveau Engels je nodig hebt. Voor de functies die ik heb open staan is het belangrijk dat je Engels kunt begrijpen en vragen kunt stellen. Je krijgt namelijk trainingen in het Engels. De ervaring leert dat je, als je het Engels al een beetje onder de knie hebt (school-Engels zeg maar), je de taal snel oppakt als je er iedere dag mee bezig bent.
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb nog een vraagje: kan jij een beetje inschatten hoe de werkgelegenheid op HRM-gebied is? En of het reeel is om te denken dat ik daar aan de slag zou kunnen als net afgestudeerde die de taal (nog niet) volledig beheerst? Op deze site lees ik toch het meest over de horecawerkgelegenheid en niet zo zeer over werken in het bedrijfsleven.
Bij voorbaat dank maar weer!
Voor zover ik weet is het wel lastig om ertussen te komen als starter op de arbeidsmarkt. Het aanbod aan vacatures op dat gebied kan ik niet zo heel goed inschatten. Op dit moment heb ik vacatures openstaan bij een grote organisatie. Niet zozeer op het gebied van HRM, maar wel met de mogelijkheid om door te groeien op dat gebied.