Wonen in Engeland

Hallo,

Ik zie dat er hier al ontzettend veel topics zijn over het verhuizen naar Engeland en misschien is het ook wel niet nodig een nieuwe hiervoor te openen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos even niet meer zie.

Mijn situatie is als volgt: Ik heb nu enige tijd een relatie met iemand uit Engeland en denk er nu heel hard over na om daarheen te verhuizen. Hij woont in Manchester en ik zou bij hem in kunnen komen wonen dus wat betreft de woonsituatie heb ik niet zo’n probleem.

Omdat het toch niet zomaar een stap is die je even zet, wil ik toch graag weten wat er allemaal voor nodig is om te verhuizen naar Engeland.
Moet je je bijvoorbeeld uitschrijven uit Nederland? Stel dat we later besluiten toch naar Nederland te verhuizen dan lijkt het me makkelijker hier ook nog ingeschreven te staan oid.
Hoe zit het met de zorg daar?
Hoe makkelijk is het om er werk te vinden?
Wat heb je allemaal voor een formulieren en documenten nodig?

Eigenlijk weet ik nog maar heel weinig, vandaar dat ik hier kom.

Hoop dat jullie me een beetje wijze adviezen kunnen geven, haha!
Verder ben ik natuurlijk heel benieuwd naar ervaringen en verhalen en vraag ik me ook af wat jullie ervaren als het grootste verschil met Nederland?

Liefs,

Daniëlle

Oh ook niet heel onbelangrijk: ik heb als identificatiebewijs alleen een id-kaart. Is dit voldoende om je ergens in te schrijven oid of zal ik daarvoor een paspoort moeten aanvragen?