Ik wil jaar in Engeland werken

Hallo,

Ik ben Marit en ben (bijna) 18 jaar en wil in augustus dit jaar(2009) voor een jaar in Engeland wonen. Om alles te financieren wil ik gaan werken in de bediening. In de zomervakantie werk ik als het goed is in NL in de bediening zodat ik werkervaring heb.

Verder heb ik geen diploma’s alleen als het goed is me VWO.
Zelf ben ik al een poosje op zoek naar een baantje, maar ik heb nog steeds niks gevonden. Kan iemand me helpen? Graag wil ik in een grote (zo mogelijk studenten-)stad wonen. Svp geen Londen.

Groetjes,
Marit

Mail anders is hotels met restaurants voor plaatje in de bediening! En hoezo geen Londen? Heb je wel de meeste kans!

Bedankt voor de tip!
Londen trekt mij niet erg, het is me toch iets te groot. Ook ben ik al een keer in Londen geweest, dus wil ik weer een andere stad zien. In een hoofdstad wonen lijkt me uberhaupt niet heel leuk, het is me net iets te individualistisch. In Amsterdam zal in bijvoorbeeld ook niet willen wonen.

Misschien slim om reisje naar Engeland te doen en wat steden te bezoeken. Dan kun je gevoel bij krijgen en kijken wat bij je past :wink:

Haha ja dat is wel een idee.
Ben zelf al wel in Bristol, Bath, Oxford en Londen geweest.
Maar ik moet alles zelf betalen, en heb geen geld om van te voren te bekijken wat ik leuk vind.
Ik heb wel geinternet, en Cambridge leek me het leukst, in London is inderdaad het meeste aanbod en in Bournemouth zijn de meeste organisaties actief:)
Ik heb dus al wel een idee van elke stad.

Ga bij elke stad je gevoel na. Je moet er wel een jaar zitten en er dus goed overna denken. Je gevoel moet gewoon goed zijn bij die stad en je moet je er toch een beetje thuis kunnen voelen. :wink:

Ja, dat vind ik ook heel belangrijk, wat ik voel voor een stad. Zelfs via internet krijg ik al indrukken of ik me er kan thuisvoelen of niet:)
Ben(t) jij/u zelf ook voor een tijd in Engeland (londen) oid geweest?

Ik ga in augustus voor 5 maanden na London om stage te lopen. Bij mij zit er echt een passie voor die stad en dat blijkt wel uit twee websites die ik heb over London. Eén komt er 15 mei online!

Gaaf dat je zo’n passie voor Londen hebt:)
Bristol is voor mij een van de meest mooie steden (hier heb ik een maandje op school gezeten), maar ik wil telkens wat anders…

Hee 8190!

Jij wil een jaar in Engeland werken/wonen, maar ik wil dat graag een half jaar. Nu heb ik de vraag hoe je dat gaat doen, ga je vantevoren naar een organisatie of ga je gewoon naar Engeland en zie je wel waar je terecht komt? Want ik heb absoluut geen idee hoe ik dit moet regelen, ik hoopte dat jij wat meer zou weten?

Liefs, Roos

Heei Roos,

Ik heb tot nu toe nog niet iets gevonden.
Wel is het handig dat je het in Nederland al probeert te regelen.
Een werkvergunning is volgens mij niet nodig als je wilt werken in Engeland, ik weet niet of ze die wel vragen na een aantal maanden.
Via een organisatie het proberen lijkt mij ook het handigst, maar ik heb nog geen organisatie gevonden die mij kan helpen. Travel Active is een voorbeeld van zo’n organisatie, hoewel deze niet bij mijn wensen past.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar bijna alle organisaties zijn van 18 jaar en ouder (t/m ong.29)
Wil je ook wel au-pair zijn? Dat is volgens mij heel gemakkelijk te regelen namelijk. Voor mij is het niet iets, omdat ik echt op mezelf wil wonen.
Oja, en hoelanger je gaat werken, hoe sneller je word aangenomen. Ook willen veel werkgevers goed engels, maar dat zit als nederlander meestal wel goed.

Echt wel cool dat je zoiets wilt doen! Had je ook een stad waar je graag naar toe wilde?
Ik hoop dat ik je geholpen heb. En als ik iets heb gevonden dan zal ik het je laten weten:)
Ik hoor het wel!

Groetjes, Marit

Hoi Marit!

Bedankt voor de info! Ik zal even kijken van Travel Active precies inhoudt, even kijken of dat wel bij mij past. Als au-pair gaan lijkt me echt totaal vreselijk, want ik ben iemand die vrijheid nodig heeft. Net als jij, wil ik gewoon echt op mijzelf wonen. Een kamer/huis-genoot kan wel, maar geen kinderen!!

Ik ben nu nog 17, maar ik word eind december 18. Daarom ga ik pas in januari, het leek me wel handig om 18 te zijn als ik ga. Deze trip is bedoeld als voorbereiding op mijn studie, ik wil namelijk engels docente 1e graads worden. Daarvoor wil ik het engels eerst van engelsen leren, voordat ik de boeken induik. Mijn engels is nu prima, maar dat wil ik natuurlijk perfect hebben!

Volgens mij is een werkvergunning niet van toepassing, want Engeland is gewoon binnen de EU. Dus vrij verkeer van goederen, diensten en personen. (Ofzoiets!)

Een favoriete stad heb ik nog niet echt, ik wil het liefst beginnen in London en dan verder trekken naar andere steden. Mijn wens is niet om 6 maanden in London te zitten, maar ik denk dat ik zo’n 6 steden uitzoek en dan per stad een maandje ga werken.

Waarom wil jij naar Engeland dan, ook voor je studie. Of gewoon een goede ervaring?

Liefs Roos

Heey,

Ik wil zelf naar Engeland omdat ik iets avontuurlijks wil doen. En als ik naar het buitenland wil, wil ik wel de taal spreken, en engels is me tweede taal, dus Engeland. Daarbij ben ik ook verliefd op Engeland zelf! Voor me studie oid is het dus niet.
Wel gaaf dat je dan verschillende steden wil gaan bezoeken, maar wel lastig om een werkgever te vinden die je voor een maandje aanneemt lijkt mij. Ik heb zelf al moeite met het vinden van een baantje terwijl ik fulltime een jaar wil werken. Maar ik weet niet hoor, misschien lukt het je wel, ik hoop het! Als jij iets hebt gevonden laat je het dan weten? Ben benieuwd nl!

Groetjes, Marit

Heeee sorry dat ik dit ff zo doe, maar ik las net pas dat ik berichtjes van je had (kortom: ik snap ook niks van wereldwijzer haha) ik dacht ik stuur eventje op deze manier, want dan krijg je tenminste een e-mail dat je bericht hebt). Dus sorry alle mensen dit is very much off topic maar het is een noodsituatie :P!
misschien is e-mails uitwisselen een beter idee haha
En gefeliciteerd met je diploma trouwens ;)!!

Als je wilt werken in Engeland moet je je wel registreren voor een National Insurance Number. Zonder dit nummer betaal je de maximale belasting over je salaris. Het werkt het beste om eerst een baan te vinden en dan het nummer aan te vragen. Hier staat uitgelegd wat je moet doen.

Ooh dankjewel!!
Weet iemand misschien of er ergens een soort van ‘contactpersoon’ is die precies weet wat je allemaal nodig hebt om legaal in engeland te werken? De Engelse Ambassade zegt niet meer dan: check our website for further information… dus daar heb ik niet veel aan.
:slight_smile:

Je mag zoiezo legaal werken hier, je hebt geen toestemming of weet ik wat nodig.

Alleen ffies een afspraak maken met het jobcentre om een NI nummer te krijgen en klaar ben je.

Als je het jobcentre aan de telefoon hebt om een afspraak te maken, vertellen ze je gelijk wat je allemaal aan papierwerk nodig hebt. (Je krijgt dit ook netjes in een pakket thuisgestuurd trouwens, inclusief de formulieren die je in moet vullen)

Het kan niet makkelijker, echt waar!

Dankjewel!!!
Kun je dit doen vanuit Nederland? Of pas als je in Engeland (in mijn geval Londen) bent?

Ligt er een beetje aan hoe snel je aan de slag wil denk ik… Makkelijkste is om het vanuit engeland te doen natuurlijk qua post en afspraken maken.

Ik heb het vanuit hier (londen) gedaan, heb 2 weken moeten wachten voor m’n afspraak, en toen nog 3 weken voordat ik m’n NI nummer in de post kreeg.

Volgens mij kan je gewoon al beginnen met werk in deze periode, moet alleen ff wat met je nieuwe baas afspreken denk ik.

Ikzelf heb het heel lui gedaan heb heb de eerste 2 maanden lekker in de zon in de tuin gezeten voordat ik ook maar aan werk gedacht heb :smiley:

Vandaag precies een jaar geleden dat ik hierheen verhuisd ben… best snel gegaan eigelijk

Het is een beetje een oud topic, maar ik ben ook van plan om ongeveer een jaartje in Engeland te wonen en werken. Dit wil ik graag na mijn Bachelor gaan doen (volgend jaar oktober)… Alleen heb ik totaal geen idee hoe ik alles moet regelen, bijvoorbeeld het belangrijkste… het vinden van een baan! Zijn er misschien uitzendbureaus die je via NL uitzenden naar de UK? Of kan ik toch daar het beste naar een baan zoeken (en op welke manier)? Ik hoop dat iemand hier antwoorden op heeft… ik wil dus echt heel graag, maar heb geen manier hoe ik het moet aanpakken!

Groetjes Natasja