Ik wil jaar in Engeland werken

He Natasja!

Ik wist eerst ook echt niet hoe ik alles moet regelen.
Nu ben ik sinds een week in Engeland. Eerst heb ik uitgezocht in welke stad ik wou wonen. Dat weet ik nu en daar ben ik nu:) (Bristol).
Sinds gister zoek ik naar een baantje. Ik heb samen met een engelse jongen die ik tegenkwam een CV gemaakt. Toen heb ik die gegeven aan 2 restauranten. Gewoon naar binnenlopen, vragen of ze personeel nodig hebben en je CV geven. Ik heb dik geluk, want dezelfde avond belde 1tje terug, en morgen ga ik dus op gesprek. Dus je hoeft helemaal niks te regelen (zo ong.) alles kan je gewoon hier doen:) Zelfs me onderdak etc. regel ik gewoon hier:)
Ik hoop dat je er wat aan hebt! En heeel veel plezier in Engeland, maar dat gaat wel lukken denk ik:)

Groetjes.

Hee!,
Oh fijn dat het zo makkelijk gaat vanuit daar :)!
Heb je ook een eigen bankrekening/sofinummer daar? Of regel je dat pas later?

Als je een baan hebt krijg je een tijdelijk Sofi (NI) nummer. Daarna moet je nog een afspraak maken voor een interview.

Echter, je kunt ook zelf een NI nummer al aanvragen, tenzij je een uitkering aan wil vragen (zoals veel nederlanders helaas meteen doen) heb je er niet echt nut voor.

Mijn vrouw heeft er 1 gekregen nadat ze haar 1e baan had. Ik ben eigen ondernemer en moest hem daarom zelf aanvragen.

Het sofinummer (National Insurance) zou ik inderdaad direct aanvragen zodra je in Engeland aankomt. Ik heb dit vorig jaar ook gedaan; binnen een week kon ik op gesprek en kort daarna had ik mijn NI al. Zonder NI number en/of bewijs van adres is het lastig om een bankrekening te openen, ik heb daarom vorig jaar bij Lloyds TSB een offshore geopend toen ik slechts tijdelijk in Londen zat. Nu ik hier definitief zit en dus bewijs van adres heb, heb ik mijn offshore account laten omzetten naar een reguliere bankrekening. Ik heb overigens wel eens van mensen gehoord dat HSBC nieuwelingen in de UK een bankrekening laat openen, maar dat weet ik niet zeker…

Als je naar engeland komt met een BA/BSc oid zul je vast en zeker op zoek zijn naar een ‘high-profile’ baan neem ik aan? Vaak is de beste manier om bij consultancies, banken, insurers, accountancies, etc. binnen te komen via óf een internship óf een Graduate Programme. Je kunt je hiervoor aanmelden via de website van de betreffende werkgever (althans, de grotere dan). Let wel op dat het nogal lastig is om aangenomen te worden daar het aantal applicants enorm is! (Bij banken is de succesrate ongeveer 1%). Maar wie niet waagt, wie niet wint!

Nee, ik hoef niet perse een high profile baan… Het gaat er om om er gewoon ff een jaartje tussenuit te zijn en dan maakt het me vrij weinig uit waar ik werk, kantoorwerk of horeca zijn ook prima :slight_smile:

Ik ben alweer een stuk wijzer, bedankt!

Hallo

Momenteel ben ik aan het solliciteren bij HP om in Engeland of Ierland aan de slag te gaan. Daar zoeken ze namelijk mensen die Nederlandstalig zijn. Vacatures vind je op www.multilingualvacancies.com . Vandaag krijg ik een test via email en dan zien we wel verder. Hoe stellen jullie het in GB? De lifestyle, de huur van een appartement/studio (duur?)?

Hoi mensen!

Deze post heet dan wel ‘Ik wil een jaarin Engeland werken’ , maar ik wil maar een half jaar naar Engeland en dan niet op een plek zitten. Nu heb ik natuurlijk geen geld om zes maanden te gaan lopen lanterfanteren, dus wil ik wel werken.
Maar om maar een maand op een plek te blijven en om dan helemaal zo’n NI nummer te hebben enzo, is een beetje overbodig, niet?
Ik weet niet hoe ze dat in Engeland doen enzo, maar ik dacht eerder aan zwart werken, dan aan wit.
Weet iemand hoe dat in Engeland gedaan wordt?
Want als ik zwart werk, dan heb ik geen NI nummer, maar ook geen bankrekening nodig, toch!?

Bedankt als iemand mij wel wil helpen!

Liefs, Roos

Hallo mensen!

Ik wil ook een jaartje in England werken:D
Alleen weet ik niet waar ik moet beginnen.
Moet ik eerst van uit nederland werk vinden daarna een kamertje of moet ik eerst een kamertje vinden dan pas werk.

Is het vinden van werk moeielijk?

ps. de plaats maakt niet mij echt uit als het maar geen klein dorpje is.

Heey Natascha,

Ik woon nu zelf sinds 4 dagen in Bath in Engeland. Ik kom oorspronkelijk van Nederland en heb 10 jaar in Belgie gewoond. Ik ga maandag alles regelen. Ik ga eerst gewoon naar de stad toe, winkels af, vragen of ze nog iemand nodig hebben. Dan krijg je allemaal applications mee en die vul je in. Ze zullen je daarna wel opbellen om een afspraak te maken voor een interview. Vanaf het moment dat je dat interview hebt, moet je uitleggen aan je baas dat je nog geen NI-number hebt,…
Je gaat naar een jobcentre in de buurt en legt uit dat je dus van de EU bent en dat je een NI-number komt halen… En die helpen je echt wel verder meid. Ik ben er ook echt gerust in dat het wel gaat lukken. Dit kun je echter allemaal best doen als je al hier bent…
Ik hoor het wel van je als het gelukt is. Groetjes en veel succes ! Xxx

Hey!

Ik woon nu sinds een half jaar in Engeland en heb het echt super naar me zin en het is echt aan te raden.
Hoe ik het heb aangepakt is gewoon een stad zoeken via internet waar je heen wil. Enkeltje en een hostel voor een week boeken.
Dan die week dat je in het hostel bent vraag je via jobcentre een National Insurance Number aan. Via www.gumtree.com vind je een kamer. En een baantje vind je zo, gewoon CV paar keer uitgeven. Vooral als bartender of serveerster kom je zo aan een baantje:)
Oja, een bankrekening is ook heel gemakkelijk. Ik zelf had een adres gebruikt van een familie die ik ken in Engeland. Omdat ik niet wist of je adresgegevens nodig had. Bij Lloyds kun je gewoon een gratis account aanvragen.

Liefs Marit