ik heb afgelopen jaar examen gedaan voor het vwo.
Het lijkt me erg leuk om in oktober voor een paar maanden naar Engeland te gaan om engels te leren. Mijn engels is namelijk niet heel erg goed.
Maar ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken, ik zou graag daar willen werken en dan zoek ik een woonruimte. Of een leuke organisatie waar ik mee mee kan gaan.
Heeft één van jullie ideeen/tips/suggesties?
Dan hoor ik het graag!
ik ben aan het kijken om met de organisatie Travel Active te gaan. Moet je maar even kijkje nemen op www.travelactive.nl. En dan heb ik interesse voor toeristisch werk in Engeland. Deze organisatie zoekt dan een baantje voor je in de horeca, en een kamer, en lessen. Dat lijkt me wel ideaal omdat je dan wel goed engels leert.
Kijk eens bij de The London Pub Company! Ze vragen wel een fee maar je krijgt daarvoor een baan en je woont in de pub waar je werkt! Ik vond het ideaal.
Omdat ik niet een zelfde topic wilde openen, hier kort mijn verhaal:
Ik ben een paar jaar geleden verliefd geworden op Engeland en dan Londen in het bijzonder en droom al een tijd om er een paar maanden heen te gaan om te gaan werken en leven. Nu worstel ik al enige tijd met mijn huidige baan en zou het liefste alles laten vallen en richting Londen vertrekken.
Maar dan word het lastig… qua baan denk ik (maar misschien ben ik te overmoedig) dat het geen heel groot probleem is. Ik heb meer dan tien jaar ervaring in de Kinderopvang en na enig Googlen heb ik gezien dat er heel veel creches e.d. in Londen zitten met bijbehorende vacatures.
Zijn er mensen die weten of je met je NL SPW diploma’s in Engeland aan de slag kunt? En of ze makkelijk mensen aannemen voor een periode van een aantal maanden?
Au Pair zou ook een optie zijn, hoewel die meestal voor een langere periode gevraagd worden (6 tot 12 maanden) en ik wil (in eerste instantie) liefst maximaal 3 a 4 maanden. Daarnaast ben ik denk ik wat ouder dan de gemiddels au pair nl. 32 jaar (jong
Heeft er iemand ervaring als au pair voor een kortere periode? Of tips wat een goede bemiddelings organisatie is?
En dan komt eigenlijk nog het grootste ‘probleem’… het geld. Ik heb weinig tot geen spaargeld en wel een eigen woning die ik wil aanhouden. En wat doe ik als ik na drie maanden terug kom in Nederland, zonder werk?
't Is een heel verhaal met veel vragen geworden, maar ik hoop dat ik hier wat antwoorden kan vinden! Alvast bedankt!
Uit ervaring heb ik gemerkt dat solliciteren vanuit Nederland erg moeizaam gaat. Op locatie daarin tegen is het een stuk gemakkelijker en wordt je dan ook sneller uitgenodigd voor gesprekken. Vooral als je kunt aantonen dat je je National Insurance nummer al hebt.
Een site waar veel vacatures opstaan is Gumtree, de Engelse marktplaats. Hier staan enorm veel vacatures op voor Nanny’s en Au pairs. Zowel live-in als uitwonend. Misschien is het een goed idee om met zo’n job te beginnen en vervolgens vandaaruit te gaan solliciteren naar een andere baan? Als je voor een live-in positie gaat spaar je natuurlijk ook enorm veel kosten uit wat betreft huur en dergelijk. Want een ding is zeker: London is duur!
Hallo,
Ik zit er over na te denken om voor 4 maand richting Engeland te gaan.
Ik denk na over de plekken London & Oxford.
Hier wil ik bezig gaan met een engels cursus en eventueel een baantje.