Hallo hallo,
Ik ben van plan om over 3 weken naar Engeland te verhuizen, mijn vriend is daar 2 weken geleden al naartoe gegaan. Ik ga daar met hem samenwonen maar ik ben 17 jaar oud en heb nog veel vragen over wat ik moet regelen voor mijn vertrek, heeft iemand hier enig idee? Op internet is weinig te vinden, omdat veel dingen pas gelden voor mensen vanaf 18 jaar (zoals zorgverzekering, die loopt voor mij dus nog gewoon door uit Nederland tot mijn 18e). Nou zou ik daar ook graag een baantje vinden en ik heb gelezen dat je als Europeaan gewoon overal in Europa kan werken. Maar als ik dus bij mijn vriend woon, moet ik dan al uitgeschreven zijn in Nederland? En moet ik daar ook de council tax betalen, als ik dus nog niet uitgeschreven ben? Ik weet ook nog niet voor hoelang ik daar zal blijven, nu denk ik zo lang mogelijk maar je weet nooit wat de toekomst brengt en ik wil niet net alles geregeld en omgezet hebben als ik een maand later weer terugkeer. Kan iemand mij vertellen hoe dit nou allemaal in elkaar steekt want ik heb zo vaak het internet doorzocht maar overal is het erg onduidelijk, vooral voor mijn situatie.
Groetjes