Beste allemaal,
Voor het werk van mijn vriend gaan wij twee jaar in Engeland wonen. Hij twee jaar en ik kom een paar maanden later. Ik heb veel gezocht op info, maar kan niet echt heel duidelijk vinden wat ik allemaal precies moet doen. Ik heb hier op een rijtje gezet wat ik weet wat ik moet doen en ik heb wat vragen gesteld. Alle tips, aanvullingen en commentaren zijn zeer welkom.
-
Als ik het goed begrepen heb hoef je geen visum of iets te regelen. Omdat het in Europa is mag je gewoon verhuizen naar Engeland.
-
In Engeland moet je een NI-number hebben. Dit krijg je als je gaat werken of werk zoekt. Ben je verplicht zo een nummer te hebben, als je bijvoorbeeld onbetaald stage gaat lopen of als je helemaal niet meer werkt.
-
Hoe draag je je belasting af?
-
Als ik het goed begrijp ben je vanzelf ziekenfondsverzekerd als je je aanmeld bij een dokter? Premie hoef je of niet te betalen of als je meer verdiend wordt het vanzelf afgedragen.
-
Moet je nog extra verzekeringen afsluiten voor bijvoorbeeld je inboedel? Werken dit soort verzekeringen ongeveer hetzelfde als in Nederland?
-
Wij hebben een motor die hier verzekerd is en willen die graag meenemen, maar willen hem niet invoeren. Is het mogelijk hem bijvoorbeeld te laten verzekeren op de naam van iemand anders en dan bijvoorbeeld gewoon mee te nemen? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
En dan nog een hele algemene. Zijn er dingen die ik nog moet doen als ik bovenstaand geregeld heb?
Hopelijk hoor ik snel iets van jullie!!
Groetjes Micha