Hi Christina,
Hoe heb jij werk gevonden als Nederlandse? Ben je gewoon uitzendbureaus langsgegaan? Hoe pak ik dat aan? Ik wil namelijk naar Leeds. En eerst voor 2 maanden proberen, kijken of ik een baan kan vinden. Is dit reeel om aan een baan te komen? Ik ben secretaresse en mijn engels is ok, maar niet zo goed als een native.
Wat zijn jouw gedachten hierover?
Hoi Ayreis,
Ik ben zelf eerst begonnen met call centre werk waar ze iemand zochten die Duits en Nederlands sprak, daarna heb ik voor een Nederlands bedrijf met kantoor in Londen als Office Manager/Secretaresse gewerkt. Die laatste baan was via een LRS een recruitment bureau. Misschien zitten er Nederlandse bedrijven in Leeds waar je zou kunnen werken. Of misschien hebben ze bij de Universiteit iemand nodig. Ik zou je in ieder geval inschijven bij een multilingual recruiter en gebruik maken van je talenkennis.
In principe hoef je je niet uit te schrijven in je gemeente.
Voor hoe lang gaat ie?
Als het tijdelijk is zou ik me om al die dingen niet zo druk maken.
Wordt ie door z’n nederlandse baas betaald of hier in engeland? Belasting zou in principe door z’n werkgever geregeld moeten worden.
Rijbewijs hoeft officieel pas na een jaar, maar zelfs dan zou ik me er niet zo druk om maken als ik wist dat ik ooit weer terug naar NL ging, omzetten naar engels rijbewijs is gratis, dat wel.
Neemt ie z’n auto mee of staat ie in NL op eigen grond? verzekering zou ik niet zomaar stoppen, als er wat mee gebeurd ben je de pineut.
Hallo, hij gaat als het goed is wel voor een lagere periode daarnaartoe.
Mijn man is vrachtwagenchauffeur maar vanwege de crisis kan hij geen werk vinden als als er werk is dan krijgt hij dat niet omdat hij nog maar 6 maande ervaring heeft. Dus aan de bak komt ie niet. hij werkt nu gewoon tijdelijk voor TNT, net genoeg voor de vaste lasten.
We zijn in Londen geweest bij vrienden en we hebben begrepen dat er genoeg werk is daarzo wat voor werk hij ook wil.
Dus hij gaat daarnaartoe om het te proberen en ik denk zeker weten dat het hem wel bevalt dus hij komt niet echt terug denk ik.
En qua werk zoekt ie gewoon daarzo werk dus hij werkt niet voor Nederlandse werkgever daarzo. dus als het goed is dan is hij ook van de belasting af van nederland.
En hij gaat waarschijnlijk in 1e instantie werk zoeken als taxichauffeur dan kan hij een beetje de Londen verkennen en kennen. Dus daarom moet hij misschien een andere rijbewijs hebben.
En we hebben2 auto;s mar die van hem staat al een tijdje te koop maar wil maar niet verkocht worden dus ik wil er niet voor gaan betalen. En hij neemt het niet mee. Snap je/.
Hoi Lutfallaj,
Als je man hier toch voor langere tijd wil werken, moet hij zich wel in Nederland bij zijn gemeente uitschrijven en bij de Nederlandse belastingdienst melden dat hij naar Engeland gaat emigreren. Ook moet hij bij zijn zorgverzekering melden dat hij NL verlaat.
Hier een link over taxi chauffeur worden in Londen. Black cab drivers moeten The Knowledge een stratenexamen doen, behoorlijk pittig. http://www.wanadrive.co.uk/Taxi.htm
Misschien gemakkelijker voor hem om bij een minicab service te gaan werken.
Dus ik heb dus wel gelijk, uitschrijven bij gemeente, melden bij belastingdienst.
Is daar nog een termijn voor of kun je 1 dag voor vertrek het melden bij de belastingdienst?
En is zijn sofinum,mer dan nog wel geldig? want hij mowet wel over het jaar 2009 nog inkomstenbelasting doorgeven.
en ja hij gaat bij een mini cab service werken want we hoorden inderdaad dat die zwarte taxi;s vrij pittig zijn.
Je sofinummer hou je gewoon, ook als je voorgoed emigreert.
Ik zie nogsteeds het nut nie in van het uitschrijven in de gemeente, volgens mij is dat alleen maar lastig als je na weet ik hoeveel jaar weer terug komt en bijv. op zoek bent naar een huurwoning.
Ik kan me herinneren dat ik een doorlopende reisverzekering had en die was niet meer geldig als je niet meer in NL woont. Doordat ik een uitschrijvingsbewijs van de gemeente had heb toch ik mijn geld bij de verzekering terug kunnen krijgen. Was dus toch wel handig.
Ik heb een baan in de hulpverlening gevonden in lewisham.Maar heb nog geen woning.Ben wel op zoek in blackheath.Ik kan in febuari 2010 beginnen.Hoe kom ik dan aan een bankrekening nummer.Krijg je ieder jaar belasting terug als het moet net als in nederland.Krijg je ook eindejaarsuitkering en vakantie geld.Waar moet ik gaan om te weten hoeveel council tax ik zal moeten betalen.
Een bankrekening vraag je aan in de bank, let op dat je wel bewijs van adres nodig hebt hiervoor.
Belasting terugvragen hoeft hier normaal gesproken niet. Je betaald gewoon precies wat je moet betalen.
Voor een eindejaarsuitkering en vakantiegeld moet je bij je baas zijn he, hij is de gene die je betaald!
Council tax gaat per grootte van woning en welke council je in valt, dit zie je bij de gegevens van je (toekomstige) woning, en kan je bij de council (waar de woning in valt) ook aanvragen.
Bedankt voor je info.Is het leven nu erg duur i.v.m met de recessie.Ik zie dat ze heel veel jobs in de hulpverlening hebben.Vind je ook makkelijk een baan in de industrie sector. Ook heb ik gehoord dat trein kosten erg duur zijn.Is dat waar?Waar raad je mij aan om een goedkope woning te vinden en in welke buurt.Ik moet nl 1 gaan bezichtigen in blackheath.
Goedkoop wonen kan je ook wel vergeten als je ook maar in de buurt van londen wil zitten…
Alles is relatief natuurlijk, maar vergeleken met het noorden is het hier verschrikkelijk duur.
Ik vind het leven zelf, eten drinken en rekeningen en dergelijke niet echt veel verschillen van Nederland… auto’s zijn een stuk goedkoper, en benzine ook enzo, dus dat heft het wel weer een beetje op denk ik.
Het is moeilijk te zeggen waar wel en waar geen banen in te krijgen zijn, het is allemaal heel anders dan een of twee jaar geleden, en hopelijk veranderd dat snel weer.
Ikzelf woon ten zuiden van londen (ik zou van m’n leven niet in een grote stad willen wonen) zo’n half uur met de trein naar Victoria, en mijn trein+metro kaart kost 2300 pond per jaar…
Blackheat west midlands ligt denk ik toch zo een uur van london. En omdat ik in lewisham ga werken heb ik voor blackheat gekozen en ook omdat het niet zo ver van mekaar ligt.Welke plaatsen heb je dan in het noorden.Ik wil ook niet in london wonen,want het geld heb ik ook niet voor.zijn de londenaren aardige mensen.Ik heb een 2 of 3 kamer flat voor 550 pond.met gas,electric en council tax weet ik nog niet op hoeveel ik zal uitkomen.Hier in belgie kom ik met mijn tweekamer app.per maand op 770 euro.maar dan heb je weer dat openbaar vervoer hier goedkoop is.voor een abonnement voor de hele maand in geheel antwerpen betaal je 27 euro.ik heb er echt zin om te komen wonen.welke buurt woon jij ongeveer.betaal je ook duur voor je woning.is het daar goedkoop shoppen qua kleding enz.oke groetjes wme,fijne kerstdagen alvast.
Blackheath is echt prima, net een dorp en veilige buurt om te wonen. Ik heb er zelf ook rondgekeken voor woningen een paar jaar geleden. 550 per maand voor een 2/3 kamer apartement is wel heel weinig. Is dat niet de prijs per week?
ik was op vakantie,vandaar mijn late reactie.de prijs is per maand.Ik moet nog gaan rond kijken in blackheath west midlands.ik dacht ook dat het per week was,maar ik heb een paar gebeld en dat is per maand zeiden degene.nog meer dingen die ik moet weten,voordat ik ga verhuizen.
gr,sela.