Ik ben van plan om in het voorjaar 2012 richting Malaga te verhuizen.
Het enige dat mij wat tegenhoudt is werk vinden…
Woonst is geen probleem aangezien wij al enkele leuke dingen gezien hebben tijdens onze vakantie 2 weken geleden, maar mijn vraag is eigelijk of iemand van jullie weet of er werk te vinden is in de bewaking in die streek ?
Ik werk namelijk al jaren als bewakingagent, en zou in de mate van het mogelijk deze job verder doen?!
Is daar vraag/aanbod naar ?
Het is hier geweldig en het werk is niet stressbestendig,wel belangrijk
Altijd mooi weer ( +/- 33 graden ) en lekker eten en drinken.
Bij mijn vorige bericht bedoelde ik ermee te zeggen dat ik niet iemand ben,dat alles doet wat mij opgedrongen wordt,snap je ???
Ik vertrek begin 2013 naar Granada met mijn vriend voor onbepaalde tijd. Het lijkt me leuk om met andere nederlandstalige in contact te komen. Heb je misschien ook nog tips over het huren van een appartement, welke wijken het leukste en veiligste zijn en hoe te zoeken. Ook wil ik spaanse lessen gaan volgen maar liever van iemand prive dan in een taleninstituut.
Alvast bedankt voor de info,
Saludos!
Ik vroeg me af wat goede wijken waren in het centrum om iets te huren. Ik zit nu te kijken naar iets in albaicin-Realejo. Is dit een gezellige, veilige buurt? Heb je misschien nog tips voor evt een andere buurt?
Alvast bedankt!
Ik zou graag in contact komen met Vlamingen, Nederlanders die aan een kust van Granada of Almeria wonen.
Rond de leeftijd 55 - 65 jaar. Woon momenteel in Torrevieja, maar hoop te verhuizen naar Andalucië.
Noppes. Geen BBQ gelukt.
ik moet er echte eens een beginnen. Ben ook bezig, mocht God me ooit de tijd geven, eenw en op te stellen dat enkell gericht gaat over Nederlandstaligen in Granada hier probeer ik dan tips enn truukjes te zetten over de stad en ook een chat. Samen met iemand anders die ik via deze website heb ontmoet (maar zoals ik geen tijd heb nog steeds nieth eb gezien, dus ik moet met hem eens iets gaan drinken en een tappa doen).
Dus de BBQ of tapa dag zal er wel zeker komen in de lente. Ik weet al enkele supergoede tapabars. En ook restarauntje waarw e voor bvb 30€ per persoon eexht veel kunnen eten en drinken… Afwachten dus.
En aan de persoon waarmee ik contact eerst had, sorry, we moeten het contact terug opnemen zo snel mogelijk om alles te organiseren!!!
oh ja, de Belgen die in Spanje wonen, hopelijk hebben jullie de verkiezingen formulieren opgestuurd vior 31 jan 2014!!! Zo niet, gebruik hete xcuus dat het nooit aangetekend is gestuurd naar jullie. Want in België, dank je wel Belgisch parlement, is het verplicht te stemmen ook al woon je 40 jaar in Kenia bvb en heb je geen benul wat je land doet, want ze geven je toch geen informatie over het wel en wee van je land. En stem je niet:boete van 300€. Maar als ze je de papieren niet aangetekend sturen, hebben ze ook geen bewijs dat ze je het hebben gestuurd… Dit was een TIP!!!
Blijkbaar heben enkele mensen mijn prive berichten gestuurd. Maar wist ik veel dat als ik er meer dan 25 in mijn inbox heb er geen mag ontvangen. Ik heb er 5 gewist, maar ik krijg de nieuwe niet. Sorry voor dat!
dus als je iets hebt gestuurd, stuur het nogmaals en ik zal je proberen te helpen.
een normaal loon in Spanje is rond de 900€, het minimum loon is rond de 600€.
met een loon van, zoals rover12 had bermeld ban 13.500€ ( ik veronderstel dat dit BRUTO is) ben je inderdaad aan de lage kant.
is het netto, ben je aan de normale kant. Niet echt hoog, maar je moet begrijpen dat er crisis is en dat er 6 miljoen mensen (heel Vlaanderen) werk zoekt. Om een idee te geven in 2000 was er maar rond de 1 miljoen mensen werkloos en berdiende je stukken meer.
graag wil ik ook reageren op de mensen die hun behaal doen dat ze van NL komen en hier komen werken (NGA Of eender waar).
je mag niet de lonen vergelijken met wat jullie verdienen als nl die hier komen werken voor 1?2?3 jaar met de lokale mensen. Jullie verdiene lonen ban NL + eeen bonus dat je in het huitenland werkt. Ik kan er van spreken, want ik heb ook voor een spaans bedrijd 1 jaar in het buitenland gewerkt en verdiende 3keer meer aan dieeten dan mijn loon. Dus in 6 maand tijd verdiende ik wat ik normaal gezien in 18 maanden zou vedienen. En mijn onderdak en gransport,etc,… Was allemaal gratis.
dus het is niet echt “fair” om te zeggen dat het bedrijf goed betaald t.o.v. de lokale werknemers.
Tevens in NGA is men in NL aan het snoeien en al het werkt gaat naar Spanje of ansere selen in de wereld. Dus in NL gaat het niet echt goed.
enj ten laatse, ik heb deze LINK, opgezet om BELGEN en Nederlanders te zoeken en te zien of we samen dingen kunne doen en niet te prayen over een bedrijf dat NGA heet en of er wel of niet goed werk is.
als jullie dat wensen zal ik er een exhra lonk voor maken. En daar kan iedereen zijn hartje. Uiten o ver dat bedrijf.
zoals ik al had vermeld, mijn mailbox zat vol, dus als je iets hebt gevraagd of zo, doe het nogmaals.
Mometeel gaat het iets btwr in Spanje, maar ik denk niet dat het het moment is om over te komen en hier te wonen of te werken tenzij je iets in toerisme gaat doen of nij een broot bedrijf gaat werken. De lonen in Granada zijn laag, rond de 900€.
als je maar hier komt om te werken zijn ee inderdaad betere bedrijven. het bedrijf heeft inderdaad niet echt een hoede naam. De link die je me gaf heb ik vroeger ook al gelezen. Helaas is het meestals door ex werknemers geschreven, wat ook normaaal is. Want de mensen schrijgen nooit mooie dingen in internet, steeds de problemen/slechte dingen(gebeurd ook met tv’s, dimgen die je koopt,…)
maar hier in Granada en omgeving zijn er inderdaad bedrijven die misschien evenveel betalen, maar waar er minder stress is. Dus jet hangt ook af van hoe het werk is. Want 1000€ verdienen om enkel te telefoon op te nemen of 1000€ om een syress job te hebben, geld is evenveel, werk is anders.
ik heb ook al gehoord dat men in NL vele mensen hebben buitengezet. Dus de crisis is daar ook al begonnen. Net als hier.
als ik niet getrouwd zou zijn, geen kinderen en heen huizen had, was ik allang yerug in België. Maar in al de jaren dat ik hier woon en werk heb ik nooit problemen gehad werk te vinden en ik ben al 4 keer van werk verandert…dus wie zoekt die vind!
als je vragen hebt kan je me altijd een mailtje sturen en dan in privé help ik je wel
Efkes correcties. Ik lees mijn laatste reakties. En zie duizenden schrijffouten. Ik weet niet of dit ligt aan de autocorrectie of mijn ipad.
maar ik zie inderdaad schrijffouten. Dus niet dat ik stom ben… Ik denk dat het het keyboard is van de ipad.
sorry!!
Het is lang geleden dat ik hier ben geweest.
Nou zie ik het bericht van Rover12 voorbij komen.
Je hebt groot gelijk dat je het niet doet.
Ikzelf werk bij dit bedrijf en wat ze doen is luchtkastelen verkopen aan hun medewerkers en helemaal in het nederlands team.
Voor het werk wat wij doen,vinden wij dat we te weinig betaald krijgen en daarom ben ik ook op zoek naar een andere baan,maar helaas tot op heden zonder succes en mijn vriendin ( nederlandse ) is ook nog steeds op zoek.Daarom blijf ik nog bij nga werken…
Er komen veel nederlanders bij nga werken,maar die zijn na 1 jaar ook weer verdwenen.Zijn dus alleen daar om hun cv op te pimpen.
Verder bevalt het leven hier in granada ons harstikke goed en ook wij zoeken contact met mensen,maar wel die buiten nga werken.
Ik heb alles inderdaad onder het verkeerde kopje hier geplaatst. Maar ik zal het onthouden over je kennis en kunde van de Spaanse bedrijven aldaar. Ik krijg een spaanse huurder hier in huis in NL. Hoe zit het met de acceptatie van een Spaanse vriendin daar uit Midden-Amerika? Is men een beetje tolerant in Granada t.o.v. buitenlanders om het zo maar eens te zeggen, of juist niet?
is geen probleem. Ik heb namenlijk die nieuwe topic gemaakt en dan de mensen van wereldwijzer gevraagd om alles wat met NGA te maken had in deze topic ge verwijderen. Ze zijn zo vriendelojk geweest om dan alles wat te maken had met NGA dan naar dat andere topic te kopieeren. Want mijn bedoeling is nml om deze topic te hebben om mensen bij elkaar te brengen en niet over 1 bepaald bedrijf te spreken. En zeker niet een discusssie tss iemand die er werkt en het bedrijf fantastisch vind en de rest.
dus hierbij is het gemaakt, en kan men in het andere topic hun hartje luchten.
ATTENTIE: GELIEVE NIET MEER IN DEZE TOPIC TE SPREKEN OVER 1 BEPAALD BEDRIJF. MEN KAN BEST VRAGEN WAAR TE WERKEN ETC. MAAR ALS MEN WILT SPREKEN OVER HET GOEDE EN SLECHTE VAN EEN BEPAALD BEDRIJF GELIEVE ZELF EEN TOPIC TE OPENEN.
HIERBIJ HEB IK DAN MAAR EEN TOPIC GEOPEND OVER NORTHGATE ARINSO. DAAR KAN JE ALLES VERTELLEN WAT JE WENST OVER DAT BESRIJF IN GRANADA
DEZE TOPIC IS BEDOELD “ENKEL” OM MENSEN TE LEREN KENNEN EN TE HELPEN ALS ZE NAAR GRANDA KOMEN OP VAKANTIE OF TE WONEN/WERKEN. ALLE REACTIES IVM EEN BEPAALD BEDRIJF ZAL IK VERWIJDEREN UIT DEZE TOPIC.(JE MAG BEST VRAGEN OVER WAAR JE ZOU KUNNEN WERKEN OF ZO, MAAR ZODRA IK ZIE DAT ER TEVEEL WORD GESPROKEN OVER 1 BEDRIJF ZAL IK DE REAKTIES VERWIJDEREN)