Zoek Belgen / Nederlanders in buurt Granada/Malaga

Dag allemaal,

Mijn naam is David (38 jaar) en ik woon/werk al 13 jaar in Granada. En nu dacht ik dat het leuk was om eens wat mede-landgenoten op te zoeken.
Dus hiermee vraag ik het:
Woon je hier in Granada/Malaga/Sevilla,… je weet wel “Andalucia” (mag ook erbuiten hoor). Laat iets van je weten. Ik zou dus graag in contact willen komen en wie weet afspreken en een soort BBQ bijeenkomst houden of zo.:vak02:

Ik ben getrouwd met een Granadese (ook de reden waarom ik naar hier kwam, alhoewel mijn ouders de schuld hebben door een apartemnte te hebben gekocht aan de granades kust) en heb 2 pracht van kinderen (hihihihi).

Oh ja, daar ik hier al lang woon en “bijna” een Spanjaard ben, wil ik graag alle mensen helpen die eventueel vragen hebben om hier te komen wonen/werken/verblijven/… Als ik met iets kan helpen doe ik het ook graag!!

Wel, hopelijk hoor ik iets van jullie.

:dag:grtn!:dag:

David

Ok, ik heb nu juist gezien dat er reeds een tema bestaat, dus Admin, please, verplaats mijn tema (ik wist dat niet, want ik kwam toevallig om deze web via een link ;-))

Hallo David,

vorig jaar heb ik het gymnasium in Nederland afgerond. Ik wil dit jaar heel graag naar Sevilla. Ik dans al een paar jaar flamenco in Nederland en ik zou daar graag een cursus willen volgen. Maar dan heb ik natuurlijk daar ook werk nodig om geld te verdienen. Ik heb al op internet gezocht, maar het is moeilijk om een baan te vinden. Ook heb ik mij ingeschreven bij een au pair bureau, maar het loopt allemaal een beetje stroef. Er zijn op dit moment niet zo veel families die een au pair nodig hebben.
Weet jij hoe ik in Sevilla aan werk zou kunnen komen?

Groeten,

Nadine

Dag Nadine,

ben blij dat je flamenco wilt komen leren en zo Spanje wilt bezoeken.
Dezer dagen is het heel moeilijk om een job te vinden, vooral in Andalucia. Want Andalucia is namenlijk het meest getroffen wegens de crisis. Dit omwillen dat Andalucia vooral leefde van de bouw, en die in ineen gestort, met alle gevolgen vandien. Al die mensen zoeken dus ook een job.

Wat ik weet is dat ze veel waarde geven aan mensen die talen kunnen. ik kan het je vertellen want toen ik in 1997 een job zocht duurde het me maar 2weken om een vaste baan te hebben, wegens dat ik 5 talen spreek (hihihi, en mijn Spaans was toen maar simpel!!!)
Hier is een web die je misschien kan helpen met het zoeken naar een job

Selecteer in “Provincia” Sevilla en druk op “Buscar Ofertas”, daar zal dan de lijst van jobs die daar zijn op het scherm komen. En dan verder zoeken/lezen. Ik weet niet je niveau van Spaans, maar het is noodzakelijk spaans te kunnen spreken, schrijven is iets anders, maar spreken moet je toch kunnen (tenzij je bvb in een magazijn miscchien gaat werken).
Misschien een idee is ook in hetpretpark “ISLA MAGICA” te werken als studente/ tijdelijke werk. Net zoals in Disneyland Parijs vragen ze mensen met een goed uiterlijk en kennis van talen (spreken). Ik denk dat dit een ideale job kan zijn om je lessen te betalen, want zij zoeken ook mensen TIJDELIJK… en wie weet ontmoet je je liefde en blijf je plakken…:wink:
Hier is de link voor te werken in Isla Magica http://www.islamagica.es/RRHH/publica/index.php

Veel sterkte met je speurtocht en laat me iets weten. En heb je meer vragen, ik ben blij om je te helpen!

groeten,

David

Hallo David,

bedankt voor je snelle reactie!
Ik ga proberen om bij het pretpark te solliciteren. Ik spreek wel veel talen, dus ik hoop dat ze daar iets aan hebben. Ik kan alleen nog niet zo goed spaans dus dat zou wel een probleem kunnen zijn.
Ik ben nu mijn cv aan het samenstellen, wel moeilijk in het spaans, maar ik doe mijn best.
Als ik nog iets wil weten hoor je nog van me, in ieder geval bedankt.

Groeten,

Nadine

Fantastisch!! Ik ben blij te zien dat je interesse hebt. Dat is steeds belangrijk. Natuurlijk moet je Spaans kunnen, maar zoals bij elke park, plaatsen ze de mensen met mindere taalkennis in plaatsen die minder naar het publiek zijn gericht. Een goed tip, kijk wat Spaanse Tv op de international kanaal, begin met het nieuws (21 uur), dit is licht en adh van de beelden begrijp je het ook beter, oh ja zet steeds ondertitels aan dit helpt veel (spreek uit ervaring, toen ik hier kwam kende ik het typische vakantiespaans) Dit zal zeker een goede ervaring zijn mocht alles goed uitkomen.
Ik persoonlijk raad je aan om misschien ooit eens in Disneyland te gaan werken. Vele mensen met wie ik heb gesproken praten over een rijke ervaring daar. Let wel op Diney is zeer strikt met werken er er zijn veel eisen.
Nu maar hopen dat je je CV goed opsteld en dat er iets positiefs uit komt. Oh ja, als je hier komt werken/wonen voor meer dan 3 maand, moet je een NIE aanvragen (is een soort indentieteitsnummr voor buitenlanders). daar je van de EU bent kan je het zo krijgen, kost een 7€ (en een paar uur in de rij gaan staan). En tevens, wat veel niet weten, moet je je rijdebwijs veranderen naar een SPaans (die werkt met punten, hihihi en in sevilla staan er heeel veel flitspalen!!!).
Nu is er een trukje voor, dat je bvb via een uitwiselingsprograma gelijk socrates/erasmus komt, in dat geval moet je geen papieren wisselen!
Eenmaal dat je terg naar huis gaat, moet je gewoon daar weer je paieren wisselen… Yep, veel papierwerk, maar plezant dat het hier is (ni is het hier in granada bvb 24º.hihihihi, ik loop hier in een T-shirt rond!!!)

Groetjes!

Enne SUCCES!!!:thumbsup:

he hallo david,
ik zag je berichtje en dacht ik zal eens reageren.
wij (mijn vriendin en ik) zijn in monachil (granada) en zij gaat daar zeer waarschijnlijk een attelier openen en ik moet nog maar even rond kijken voor werk.
het is natuurlijk altijd leuk om met nederlanders die hier al geruime tijd verblijven contact te krijgen, dus wie weet kunnen we een keertje een lekker bakkie doen ofzo.
laat maar even wat weten.

groetjes,

maurice en laura

Hoi David,

Ik ga in januari samen met een vriendin 5 maanden spaans doen aan de universiteit van Malaga. Nu zijn we alleen nog opzoek naar woonruimte. Zou jij misschien wat tips kunnen geven over waar we hiervoor het best kunnen kijken? We spreken allebei maar héél beperkt spaans dus via spaanse websites wordt het toch wel wat moeilijk…

Alvast bedankt!
Groetjes, Anouk.

Dag Anouk,

leuk om te horen dat je naar hier gaat komen (of tenminste naar Malaga). Heeft de universiteit jullie geen lijst gegeven ivm de woning? Want toen ik in Granada kwam ben ik naar de Erasmus/Socrates afdeling gegaan en zij gaven me dan een lijst van woningen die ik kon huren in de buurt dta k wou. Nu kan dit natuurlijk afhangen van elke universiteit. Maar in het algemeen hebben alle universiteiten dit systeem.
Ik zal dezer dagen eventje rondpluizen en aan een vriend vragen (die prof is op de universiteit van Malaga) hoe het daar werkt (yep, yep,… ik heb contacten hier hoog en laag, hihihihi)
Oh ja, hier is het warm…TE warm voor de tijd van het jaar. Gisteren was het in MAlaga 23º en nu is het hier in Granada 17º:zon02::zon02:
Tot gauw!

David

Hoi David,

Ja we hebben wel ene lijst gehad maar die is helemaal in het spaans en we kunnen er maar vrij weinig wijs uit haha. Ook zitten daar veel gastgezinnen tussen en dat is nou net het gene wat we absoluut niet willen.
Het leek ons wat makkelijker om het zelf te regelen maar dan ga ik toch nog even kijken op die lijst.
Dankjewel!

Anouk.

Dag Anouk,

ga naar deze website http://www.infouma.uma.es/web_ingles/index.php?option=com_content&task=view&id=198&Itemid=50 en klik dan op de link beneden "
[Further information for students received]
Deze zal dan de website van het spaans naar Enegls vertalen. Daar wordt verteld hoe het best is alle ste regelen. Zeker weten dat je daar alles zal vinden.
Ik zou persoonlijk niet in een gastgezin gaan, daar je wat gelimiteerden zult zijn met je uren/eten,… Ik denk dat een gastgezin vooral goed is voor als je helemaal alleen gaat.

Hopelijk an deze link je wat helpen. hij kwam van een vriend/rofessor die aan de Universisteit in Malag werkt!
Succes!

David

Hallo David,

ik zal de links bekijken …
ik heb zelf een vriendin uit Granada, sterker nog, ben sinds gistermiddag terug in NL na 5 dagen Granada …

Aangezien het er steeds serieuzer begint uit te zien ben ik wel benieuwd naar een en ander … mag ik u vragen welk soort werk u doet?

Ik ben zelf werkzaam in ict … heb Commerciële Economie gestudeerd, daarna als bij een internet onderzoeksbureau gewerkt totdat zij moesten inkrimpen.

Spreek slechts een beetje Spaans … wel zeer goed Engels en Duits.

Op het moment ben ik aan het bekijken of en wanneer ik eventueel die kant uit wil komen … de situatie van mijn vriendin is hierbij ook nog van belang, zij is afgestudeerd en weet op dit moment nog niet precies wat ze wil gaan doen (werk, doorstuderen?) …

Als u interessante informatie voor me heeft hoor ik dat dus graag!!

Groeten uit Zuid Limburg
Armand

Dag Armand,

leuk om je bericht te lezen. Geeft een beetje een soort nostalgie, toen ik jaren geleden in dezelfde situatie zat.
Zeker weten dat je verblijf van 5 dagen “te kort” was, niet? Niet getreur, je hebt nog steeds internet met webcam of de goedkope telefoon. In mijn tijd was dat niet mogelijk.

Ik zelf werk als Informaticus in een groot distributiebedrijf van medicijnen (wat een geluk, de crisis is bij ons niet echt merkbaar!!! hhihi)
Over je talen, het is belangrijk dat je goed spaans kunt. Maar dat hangt vaak ook van het werk af. In mijn geval met mijn studies als Analist/programmeur en 5 talen (NL, Engels, Frans, Duits en Spaans) had ik geen problemen in iets te vinden ondanks dat mijn spaans niet 100% was. Maar dat was omdat ik werd uitgestuurd naar Parijs,Amsterdam,… voor projekten. Maar met de jaren leer je het wel, omdat er geen andere uitweg is.
Ik weet jullie leeftijden niet, maar ik veronderstel dat je vriendin rond de 24 is wegens dat ze nog studeert. Op dit ogenblik is het nogal moeilijk werk te vinden. Er is veel werkloosheid hier (Spanje is op de voorlaatste plaats in de lijst van Europa met de meeste werklozen, bijna 20% van de werkbevolking). Maar het is niet “onmogelijk”. Je moet ook weten dat Granada vooral leeft van het toerisme en consumptie. Dus hier zijn niet echt “grote” bedrijven.
Als je wenst stuur me een PM (Private Message) en vertel me exact wat je studies zijn (talen, werkervaring,…) en die van je vriendin en ik zal wel eens rond zien of er bedrijven zijn die zo iets zoeken. Want er was hier een NL bedrijf dat mensen zocht van buiten (met talen). Ik heb er ens gevraagd, maar achteraf ben ik er niet op ingegaan.

veel sterkte en laat maar iets weten van je!

David

Hoi David,
Mijn naam is Carmen (ondanks de spaanse naam 100% nederlands) en ik woon sinds 7 jaar in Spanje, waarvan zo´n 6,5 jaar in Andalucia. Ik ben afgelopen zomer voor de “oposiciones” geslaagd en werk nu als docente engels op een openbare school in Albuñuelas. Op dit moment woon ik samen met mijn vriend in Granada en ik mis een beetje het “nederlandse gesprek”, dus ik zou het best leuk vinden om met nederlanders die hier in de buurt wonen in contact te komen.
Groetjes, Carmen

Wwwwwoooooooow Leerkracht in een School? Amai, ik ga denk ik maar ook eens met Oposiciones beginnen…wie weet kan ik les geven in “informatica”, jeje 3 maand verlof… je moet me maar eens vertellen hoe je dat allemaal hebt gedaan, want ik heb er vaak over na gedacht, marar nooit tijd voor overgemaakt.

Ik vind het goed om ergens eens af te spreken. Zo kunnen we nog eens lekker praten en lachen in NL over onze moederlanden en de reden dat we hier wonen (jejeje). Stuur m een PM (private message) met je email erin en ik zal je via mijn privémail antwoorden.

Groetjes/Doei/Hasta luego/Ciao

David

He David,
groeten van Barry en Veerle :):vak02:

Hallo Carmen
als ik er woon zal ik je eraan houden haha

Hola David, ik zal mijn vriendin om haar cv vragen.

Ik ben zelf ict-er maar heb als studie MEAO Bedrijfsadministratie gedaan gevolgd door HEAO Commerciele Economie. Daarna op een internet marktonderzoeksbureau gewerkt. Later via kennissen bij een ict bedrijf ingerold en on-the-job zeg maar training gehad. Ik werk daar nu zon 6 jaar.

Mochten jullie nog ict-ers nodig hebben?! haha
Mijn Spaans is nog niet helemaal vale vale!

Hola Armand, aqui te estaré esperando, para tomar un echt nederlands bakkie!!

David, heb je mijn email ontvangen??

:dag:

Dag David en medelezers,

Eind april vertrek in naar Andalucia om voor de eerste keer op huizenjacht te gaan. Ik zou graag in de streek van Nerja gaan wonen en vroeg me af of je tips hebt waar ik rekening kan mee houden.

Fijn weekend,

Judy (belgo-canadese)

Als je een huis hebt gevonden wat je aanstaat is 1 van de belangrijkste zaken om van te voren goed uit te zoeken wie de officiële eigenaar is, of er schulden openstaan, of en hoe het staat ingeschreven in het kadaster (het kan nl een illegaal gebouwde woning zijn of het staat ingeschreven met minder m2 dan in de werkelijkheid) en wat de bestemmingsplannen voor de zone zijn.

2 likes

Dag Barry en Veerle!!!

Leuk om iets van jullie te horen via deze weg :dag:.
En wanneer kan ik jullie eindelijk hier zien??? Je weet wat ik gezegd heb!!! Als je hulp nodig hebt, gewoon maar bellen!

Ciao!

David