Nederlanders of Belgen rond Malaga?

Hallo allemaal,

Ik ben An, 22 jaar en woon samen met mijn man in malaga sinds februari, het bevalt ons heel goed hier maar het zou natuurlijk leuk zijn als we mensen zouden leren kennen die hier in de buurt wonen en onze taal spreken. Dus als er toffe mensen zijn die er zo ook over denken, mag je altijd iets laten weten. Mijn man en ik werken beiden in de constructie van isolatie ma ik ga stillaan rondkijken voor iets anders, maar eerst moet mijn spreken in het spaans nog wat beter gevorderd zijn. ik spreek zoveel talen ma daar ben ik hier niet veel mee.

Hoop op reacties
Groetjes An

Beste An,
Wij wonen zelf sinds 2 1/2 jaar in provincie Cadiz, ten westen van Malaga dus. Sinds twee jaar organiseren wij hier in Zuid-Spanje regelmatig bijeenkomsten voor Nederlanders en Belgen onder de noemer Nedwerk. Dit zijn gezellige no nonsens informele bijeenkomsten om kennis te maken en kennis te delen met anderen uit de regio. Wil je meer weten? Kijk dan maar eens op www.nedwerk.es

Misschien tot ziens!
Nancy Swaanen

hoi An ik ben een jongen van 21.Ik woon sinds kort in benalmadena, dat is vlakbij malaga. Ik ben ook op zoek naar mensen van rond mijn leeftijd die nederlands spreken. Mischien leuk om eens wat af te spreken? mijn adres is [EMAIL=“robinhoodje06@hotmail.com”]robinhoodje06@hotmail.com
hoop van je te horen

Hola Malagueños!
Ik ben een relatief bescheiden antwerpenaar (jawel ze bestaan) van 26 j.
Ik ben sinds een paar dagen in Benalmadena aangekomen wegens spaanse vriendin. Moet nog papieren in orde brengen (o.a. NIE nummer aanvragen) en werk zoeken. Mijn sociaal netwerk is dus voorlopig nogal beperkt, en ik zou daar graag verandering in brengen. Alle Belgen of Nederlanders die een beetje sympathiek zijn en in de buurt wonen mogen altijd contact met me opnemen.
Groetjes vanuit Benalmadena!

Hallo,

Ik ben Carolina, woon nu bijna 2,5 jaar in Jerez de la Frontera. Dat ligt in de provincie Cádiz en op zo’n 2,5 uur rijden van Málaga. Hier op wereldwijzer heb ik ook een column over mijn leven in Spanje, zie hier.

Liefs,
Carolina

groetjes vanuit torremolinos, sinds 4 jaar.
voel je vrij om te mailen, geen enkel probleem.

wiecher en claudia

hey, ik ben judith en ik ben van plan om vanaf oktober samen met mijn vriend in malaga te komen wonen. is er iemand die een aantal vragen voor mij wil beantwoorden? mijn e-mail: [EMAIL=“mandarijntje80@hotmail.com”]mandarijntje80@hotmail.com zet er wel bij dat het over de vragen gaat aub ( anders denk ik dat het spam is :slight_smile: )

waarom vraag je niet gelijk hier? Dan krijg je zeker antwoord!

Hallo,

Ik ga 31 augustus verhuizen naar Spanje, Malaga…Hier ga ik eerst een taalcursus doen bij Babel Idiomas voor 12 weken en daarna een huisje + baan zoeken…Ik ga er alleen heen dus extra contacten is altijd wel leuk;)

mja, eigenlijk waarom niet…
ik zit hier een beetje in de knoei met papieren, welke papieren en waar vraag je ze aan als je in spanje wil wonen en werken? ik heb geprobeerd om iets te weten te komen op het stadhuis maar daar zeggen ze gewoon dat je niets nodig hebt of niets moet doen, gewoon naar daar vertrekken en beginnen. ik geloof niet dat je zomaar naar een ander land kan trekken en daar een ander leven starten zonder dat iemand er hier iets van weet…
is het makkelijk om werk te vinden in malaga? in de toeristische sector ofzo? zijn talen een plus of doen het er eigenlijk niet zo veel toe?
kent er iemand een leuke camping zo dicht mogelijk bij malaga waar bussen rijden zodat je naar het centrum kan met de bus?
onze plannen zijn dus om in oktober te vertrekken, in malaga de taal leren en dan werk zoeken.
ik hoop dat iemand me kan helpen want hier in belgie weet zogezegd niemand iets …
hopelijk tot gauw, liefst ergens in malaga zelf natuurlijk :smiley:
groetjes judith en glenn

om te beginnen kun je gewoon 3 maanden op vakantie zijn in Spanje zonder dat je daar in Spanje papieren voor nodig hebt. Dat is een mooie periode om je te orienteren mbt de mogelijkheden en vooral ook om te zien of het echt bevalt. Talen zijn erg belangrijk. Hoewel er in Spanje steeds meer engels wordt gesproken / geleerd, zijn er nog steeds maar weinigen die het goed spreken. Elke extra taal is een plus. Spaans leren is echter HEEL ERG belangrijk! Als je deze website door zoekt kom je veel info tegen hoe je je emigratie moet voorbereiden. Ik woon hier al bijna 10 jaar en ben pas sinds kort bij wereldwijzer, kan je dus niet veel tips geven hoe je het echt moet aanpakken mbt verblijfsvergunning, afmelden in Belgie e.d. Ben niet op de hoogte van de aktuele situatie :confused:. Don’t worry, de tips komen vanzelf!

Hoi,

Zo moeilijk is het allemaal niet!

1. taal spaans is echt nodig. Voor een uitgebreid en gericht advies kun je mij altijd mailen. Ieder mens is anders en heeft een andere achtergrond, laat je niet door prijs en dergelijke verleiden.
  2. NIE-nummer aanvragen bij Policia Local, afdeling extranjeros. In de rij staan en geduld hebben. Kun je gemakkelijk zelf
  3. binnen 3 maanden verplichte registratie eveneens bij de Policia Local. Kun je gelijk met 2 doen
  4. inschrijven bij gemeente, eventueel pas na punt 6
  5. werk zoeken, vele mogelijkheden. Niet gemakkelijk, wel te doen, afhankelijk van wat je kunt, wat je wilt en of je ervoor gaat www.werkvindeninspanje.nl biedt de nodige aanknopingspunten
  6. schrijf je in NL pas uit nadat je een baan hebt, zodat je soepel van de ene ziektekostenverzekering in de andere over kunt stappen. Vraag wel de gratis Europesche Hulpkaart aan in NL. Dit kan niet eindeloos, maar wel ongeveer een half jaar
  7. maak van alle documenten die je (nodig) hebt een paar kopieën, stop ze in een map en heb ze altijd bij je als je met ambtelijke procedures te maken hebt. Zit je er nooit om verlegen

Dit zijn enig startpunten.

piet meijers
www.pietmeijers.nl

Hallo An,

Ik ben Marius en wil samen met mijn zoon van bijna 5 en vrouw in of rond Malaga gaan wonen. Zitten er veel Nederlanders in deze streek? Internationale school? We verwachten binnen 2-3 maanden te komen. Nu wonen we nog in Veldhoven. Ik ga eerst eind aug 08 voor paar maanden rond Madrid werken en daarna naar het zuiden. Wat doen jullie?
Gr. Marius.

Internationale school

Kijk even in de (nederlandstalige) temperament, daar staat bij de servicepagina’s een hoop info. Ik geloof dat er in tormelinos een NL school zit.

Ik woon in Marbella, en daar zitten wel een hoop NL’ers.

Hoi, ik ben vorige week in Malaga komen wonen. Ik ben 24 jaar en woon op kamers totdat ik een baan vind en een flat voor mezelf kan huren. Ik ken ook niemand in Malaga en dat is toch wel droevig :disgust:. Ik dacht dat ik me misschien aan kon sluiten bij erasmus-studenten om zo een sociaal leven op te bouwen, maar als ik jullie berichtjes lees dan krijg ik ook wel zin om weer eens met Nederlanders om te gaan. Ik heb 1 jaar in Marbella gewoond bij een vriendin dus die zone ken ik goed. Granada ken ik ook goed want mijn vriend woont daar. Maar aan mij nu de taak om een baan en een flat te vinden in Malaga zodat hij bij mij in kan trekken, en oef, das nog niet makkelijk. Ik zou graag een keer willen kletsen met wie dan ook die Malaga wat beter kent. Ik spreek vloeiend Spaans dus misschien kunnen we een uitwisseling doen? An, misschien kunnen we eens wat afspreken? Mijn email is: [EMAIL=“ingevanderkooi@hotmail.com”]ingevanderkooi@hotmail.com Andere nederlanders mogen ook reageren hoor! :smile: En als iemand nog een baan weet, dan hoor ik dat graag.(ik wil graag les geven, heb een bachelor in Spaanse taal en cultuur)

Dag Inge,

Neem voor een mogelijke baan even contact met mij op. Heb wellicht iets concreets voor je.

[EMAIL=“pietmeijers@spanjeservice.nl”]pietmeijers@spanjeservice.nl
www.werkvindeninspanje.nl

Bedankt voor de moeite Piet.

Hoi ben een een belgische spontane 24 jarige meid en woon sinds 2.5 jaar in spanje, Marbella
Om mijn sociale kring toch te vergroten, met bv belgische mensen, heb ik deze forum opgezocht!
Mail me gerust…

hoi judith,

heb je ondertussen je contacten al gevonden?
Ik ben een belgische meid, 24 jaar en voor mij is al het sociaal contact wel welkom
dus, voel je vrij…

hey , ik ben Max, 22jaar en woon in Benalmadena ,Malaga.
Ik woon hier sinds Mei 2010 ,heb werk gevonden in een restaurant en alles is tot zover goed gelopen.
Maar nu het hoogseizoen over is en minder moet werken en dus veel meer vrije tijd heb begin ik me wat te vervelen.
Dus is vroeg mij af of er nog belgen of nederlanders van ong mijn leeftijd ook in de buurt wonen en mss eens willen af spreken ofzo…