Ik wil graag naar Malaga om te wonen en te werken. Maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Wil denk ik eerst een taalcursus doen en daarnaast ook werken. De taalcursus heb ik denk ik gevonden, maar hoe makkelijk of hoe moeilijk kom je daar aan een baan. Heb jij ervaring met werken in Malaga stad of omgeving, bijvoorbeeld in hotels of op misschien Nederlands en of internationale kantoren? Weet jij een goed adres waar ze personeel kunnen gebruiken die goed Nederlands en Engels spreken? Wie kan mij helpen de stap te zetten en ervoor te gaan! Wil jij die ervaring delen? Heel graag! Mijn e-mail:
[EMAIL=“jalbouzidi@hotmail.com”]jalbouzidi@hotmail.com.
Ik heb overigens HBO toerisme gedaan aan de NHTV in Breda.
Werk is volop te vinden in het hoogseizoen, in de horeca. Wil je een andere baan dat je ook buiten het seizoen kunt doen, zul je wat Spaans moeten kunnen.
Je zegt dat je denkt dat je een taalcursus hebt gevonden. Mag ik vragen waar je oog op is gevallen? Zij bieden vaak accomodatie aan. Dat zou je de eerste tijd kunnen doen, en vanuit daar een ander verblijf zoeken, mocht je dat willen. Ik kan je een goede talenschool aanraden, mocht je dat willen.
Ik ben eigenlijk precies hetzelfde als jij van plan en ben me ook aan het oriënteren op internet. Ik wil graag eerst 4 weken studeren en daarna aan het werk in Zuid-Spanje. Via Adelante Work & Travel ben ik wel een mooie aanbieding tegengekomen. Zij verzorgen nl na je 4 wkn studie ook een baan voor je en onderdak/ eten. Ik kom alleen niet zoveel te weten over Adelante Work & Travel en wil dat eerst even uitzoeken.
Als jij nog op mooie aanbiedingen stuit, laat het me weten!!
je kan het via de overheid info aanvragen… iedereen kan er aan mee doen. is een school waar je 3 x of meer per week naar toe gaat. ze praten alleen maar spaans, dus je kan het zo snel en goed leren. Ze pakken de dingen aan die je nodig hebt, en geven je eventueel prive begeleiding… groetjes
hoi jamina ik ben zelf oonachtig in de omgeving van malaga(benalmadena) en zoek mensen die de nederlandse taal spreken. ik spreek zelf nog niet zo goed spaans en dan is het lastig vrienden te maken. ben een jongen van 21 jaar.
groetjes robin (robinhoodje06@hotmail.com)
Mijn naam is Evelyne. Ik ben 23 en woon momenteel in België. Ik loop al lang met het idee om in Malaga te gaan wonen, maar nu staat het vast!
Mijn Spaans is echter niet zo goed, en ik vraag me af hoeveel kans ik zou maken om er werk te vinden (horeca,…). Zou er iemand mij een paar tips kunnen geven?
Want ik ook graag zou willen weten is hoeveel de huur bedraagt voor een appartementje in
Malaga.
Alvast bedankt!
Groetjes uit het regenachtige België
Is er werk? Ja, voor degene die werken wil is er altijd werk. Gewoon akken wat je kunt pakken en gaandeweg verbeteren. Zo doen de meesten het. Banen en banenzoekmachines vind je op www.werkvindeninspanje.nl , maar de praktijk leert dat je het beste hier naartoe kunt komen en van daaruit zoeken.
appartementje en wat kost het. Alle prijsklassen zijn er, alleen of gedeeld, etc. Download http://www.linkolink.com/downloads/huren-in-spanje-versie-1-05.pdf en je ziet zoekmachines voior appartementen, waarbij je al de zoekkenmerken kunt invullen. Maak daarvan een shortlist. Probeer er één te huren voor maximaal één maand, of pak een pension vooor één week of zo, en ga met je shortlist o zoek in Málaga, en je slaagt beslist. Via de download heb je snel een idee van de prijzen.
Málaga is een heerlijke stad, je kunt er best werk vinden.
Piet het zal haar ook wel lukken als ze sneller is dan jij.
Ze heeft het oproepje namelijk al in 2005 hier op het forum gezet.
Denk je niet dat ze al iets geregeld heeft in de tussentijd?
En woon zelf al aardig wat jaartjes in Malaga, wat is precies je tip dan waar mensen hier kunnen werken die geen spaans spreken en zonder een heel erg hoge geluksfactor???
Vind je wel heel erg optimistisch om hier te schrijven dat een meisje van 23 jaar die het spaans slecht beheerst makkelijk een baan kan vinden en een appartament.
Als ze niet in las palmillas wil wonen gaat ze al snel een huur betalen van 500 euro om te beginnen voor een klein appartamentje en wat een 23 jarige hier verdient zal dat zeker boven het budget uitkomen.
Een optimist ben je maar geloof niet dat je echt een realist bent of je woont zelf niet echt in Malaga want je weet niet echt waar je het over hebt.
Eveline plaatste deze oproep gisteren 23-02-08, 17:59.
Dus jouw onzinnige en onaangename opmerkingen kun je beter voor je houden.
Ik weet wel degelijk waar ik het over heb en schrijf ook niet dat het gemakkelijk is.
Woon in Málaga.
Hoe kun je mij nu een tip vragen als je mij voor onwijs verslijt, je zou toch niet wijzer van mij (willen) worden, toch?
Lees alles nog eens en denk volgende keer een beetje na, dan weet je ook waar je het over hebt.
Als je voortaan gewoon antwoorden geeft op gestelde vragen, en niet gaat hakketakken, wordt Málaga weer een beetje minder Nederlands, dat wens ik iedereen toe.
Piet, klopt ik zat blijkbaar te dromen en zie dat haar berichtje van gisteren was.
Voor de rest blijf ik er bij wat ik schreef.
Lijkt mij geen aanrader voor haar om naar malaga af te reizen als ik lees hoe ze haar situatie beschrijft.
Voorbeeld uit de praktijk: Nederlands meisje, min of meer dezelfde leeftijd, zeer weinig spaans, 6 maanden nu hier in Malaga en kan geen reguliere baan vinden.
Dus…een niet reguliere baan, wat nog minder betaald dan een reguliere baan.
Want laten we wel even eerlijk blijven, Malaga is inderdaad een heerlijke stad om te wonen als je je zaakjes hier voor mekaar hebt.
En dat heb ik, dus wat betreft je tips, nee die heb ik inderdaad niet nodig, was alleen nieuwsgierig waar jij dan denkt dat mensen aan de bak komen met gebrekkig spaans, dan voldoende geld verdienen om een appartament te huren en ook nog om naar de mercadona te gaan:-)
Ik reageer niet inhoudelijk op mails met een venijnige en domme toonzetting zoals die van jou.
Voor wie wil werken is er werk, ook hier.
Lees nog maar eens alles na wat ik schreef.
Het is niet gemakkelijk, het is weinig verdienen, wonen zal echt gedeeld moeten, etc.
Voor de rest laat ik het erbij. Als ze wil zal ze mij wel kontakten. Blijft alles ter zake en blijf ik verstoken van onzinnige posts en verwijten dat ik een post van jaren geleden beantwoord.