Ik ga in juni een curusus spaans volgen in Malaga van 6 weken. Daarna wil ik een half jaar blijven en daar ergens in de buurt gaan werken. Receptie, pretpark, strand, supermarkt, toerisme, etc. Is er misschien iemand die handige tips of links voor mij heeft? Graag!
Alvast bedankt.
He, da’s gaaf.
Dat zou ik ook wel willen. Waar ga je naar toe? Welke school, bedoel ik?
Ik zoek ook zoiets, maar dan wel het liefst met dat ze me aan het werk kunnen helpen na de cursus. Heb vrienden die ook zijn geweest maar uiteindelijk niets vonden. Wil zelf dus wel een beetje zekerheid.
Alvast bedankt.
Bas
kan door de bomen bijna het bos niet meer zien. Ben eigelijk op zoek naar iemand waar je een cursus kan doen en daarna kan gaan werken. Of tijdens de cursus, maakt me niet uit.
Hoeft ook niet echt Malaga te zijn. Maar da’s wel makkelijk vliegen vanuit Nederland.
Weet iemand niet iets waar je zo iets kan combineren van taalles en werk?
ik ga ook spaans leren in malaga voor 8 weken vanaf 1 july ik ga naar Malaca Instituto heb gehoord dat een van de beste is van Malaga en zelfs van heel Spanje, www.eaquels.org kan je zien of taalscholen een europees certificaat hebben www.malacainstituto.com vind je meer informatie over de school zelf
is er mischien hier iemand met ervaringen over deze school
Dan heb je geen slechte keuze gemaakt. Dit is een school van formaat, uiteraard heeft een grote school altijd last van haar omvang, hetgeen zich toch wel eens uit in een onpersoonlijke benadering.
Ik heb er spaans geleerd, en het is hun gelukt mij te leren communiceren, al op leeftijd en absoluut geeen talenknobbel!!!
Ik kom er nu nog graag, als je nog wat wil weten, lees ik het wel.
bedankt maar ik heb al geboekt kan je mischien nog wat meer informatie geven zat je ook in een gast familie, ik ga dat wel doen en vraag me af hoe ik me dat moet voorstellen,leuke sfeer,goede leraren en hoe veel is het met de taxi van vliegveld naar die school
Over de kwaliteit van de leraren zul je niet te klagen hebben. Daar staat Malaca Instituto om bekend.
Van de luchthaven naar het vliegveld is het ongeveer 20 minuten, kosten circa 25 euro. Er gaat ook een bus, lijn 19, naar het centrum, en vandaar lijn 33 naar Cerrado de Calderon, maar de taxi is toch wat eenvoudiger…
De school is groot, en soms moet je echt wel assertief zijn om je verlangens naar voren te brengen. Ook echt doen, want daar wordt echt wel rekening mee gehouden.
Ik huurde, samen met mijn vrouw, via de school een appartement, ken wel een paar gastgezinnen waar de school mee samenwerkt. Stuk voor stuk goed geselecteerd. Maar ook hier is individuele smaak doorslaggevend.
weet je toevallig ook of de gastgezinnen dichtbij zijn en of dat lopend te doen is en wat voor soort woning kom je te wonen heb je mischien foto’s…k heb geprobeerd te zoeken via google maar kon niet echt typische cerrado de calderon huizen vinden.
bedankt voor je informatie k neem denk idd wel gewoon de taxi dat is wel het makkelijkst…raad je me verder iets aan om mee tenemen bv
Deze vragen kun je het beste aan de school stellen, ze hebben gastgezinnen dichtbij en wat verder. Vaak in de wijk El Palo.
Op de website van Malaca Instituto zul je ook foto’s kunnen vinden. Van de gastgezinnen weet ik niet zeker.
De appartementen A liggen in ieder geval dichtbij de school.
Wat mee te nemen?? Goede zin, humor, woordenboek, zwembroek, handdoek, en wat je vergeet kun je kopen … :))
oke, ja idd je hebt wel foto’s die had ik al gezien maar nog niet van de gezinnen en malaca instituto zelf zegt dat ze pas 10 dagen van te voren de informatie opsturen en dat het nu nog niet bekend is…dus ik dacht mischien weet jij een beetje wat ik kan verwachten…flat, rijtjeshuis, vrijstaand
van de mensen verwacht ik wel dat ze aardig zijn anders neem je geen buitenlandse studenten in huis!!
hoi
voeg mij even op je msn toe allemaal. Ik ben afgelopen zomer 9 maand in torremolinos geweest. 12 km van malaga. Ik ga ook weer volgende maand.
Om te werken en eventueel Spaanse lessen te volgen.
Ik zoek ook nog mensen die rond de zelfde periode gaan om misschien samen te vliegen of zo.
oja
die mensen zijn 90 procent van de gevallen denk ik wel aardig maar je moet ook begrijpen dat sommige uit pure noodzaak mensen in huis nemen. Gewoon omdat ze te weinig inkomen hebben en met deze paar 100 euro een extratje hebben.
Ik heb een aantal weken geleden een cursus gevolgd (van 2 weken) bij malaca instituto. Het is een leuke school maar ik heb eigenlijk nooit aan de activiteiten meegedaan, de films zijn gewoon te moeilijk om als beginneling te zien, de excursies voor mij te duur en het was te koud voor het zwembad. En ik vermaakte met zelf ook wel prima, bovendien was ik samen met iemand anders. De leraren zijn erg aardig.
Mijn gastgezin was echt heel erg gaaf! Ik zat bij een vrouw die nog 4 andere studenten (Uit Zweden, Belgie en Duitsland) en mij en degene met wie ik was in huis had. Ontzettend leuk en heel gezellig! We hadden ontzettend veel vrijheid, kregen een sleutel en mochten weg en thuiskomen wanneer we wilden, daar hoefden we ook niets over af te spreken. Volgensmij moet je hier normaal wel afspraken over maken met je gastgezin.
Het was te lopen vanaf het gastgezin, maar hou er rekening mee dat de school op een heuvel ligt. (ik zou in elk geval niet op hakken naar school lopen :P)
bedankt voor je reactie…en ik was ook niet plan om hakken aan te trekken;)
leuk om te horen dat het gastgezin leuk was alleen jij had zeker gekozen om te delen met meerdere studenten…maar waar woonden je? moet vast wel groot zijn geweest al zit je met een gezin plus 4 studenten…en ben je op geen excursie geweest?..hoe was de sfeer op school…en de gemiddelde leeftijd in de school? of voor de cursus curso intensivo die jij denk ook heb gevolgd
Ik had niet gekozen om met meerdere studenten in 1 gastgezin te zitten, dit heb je niet te kiezen, bij haar was dit toevallig zo… Ze had trouwens ook nog een dochtertje van 10 (of 11, weet niet precies meer) Omdat ik samen met iemand anders ging zaten we wel samen op een 2 persoonskamer. We zaten in El Palo, vlakbij de OpenCor (ideaal is dat trouwens) Huis was OK, het was zeker niet klein maar ook niet gigantisch hoor. Ik zou geen hele grote huizen verwachten als ik jou was.
Ik ben inderdaad niet op excursie geweest, alleen zo’n kennismakingstourtje de 1e dag, maar dat was allemaal in het Spaans dus ik begreep er niets van.
Gemiddelde leefijd op school? pff moeilijk, ik denk rond de 21, maar ik heb begrepen dat dit in het hoogseizoen een stuk lager ligt.
gezellig…en heb je veel spaans geleerd ik ga ongeveer 8 weken en ben een totale beginner…wat kan ik dan ongeveer verwachten…k heb geen echte talenknobbel en heb dan me havo diploma
bedankt trouwens dat je hiervoor heb aangemeld zie ik net staan