Ik(18 jaar) ben van plan om in het voorjaar van 2012 naar malaga te gaan voor een curcus spaans. Ik heb alleen geen flauw idee bij welke school of instantie. Er is zoveel aanbod. Ook ben ik benieuwd naar wat redelijke prijzen zijn. Ik ben van plan om 5 weken te gaan. Graag zou ik ervaringen van iedereen horen en in wat voor accommodatie zij zaten. Studentenhuis lijkt me erg leuk, alleen lees ik slechte verhalen over de hygiëne. Iemand misschien ervaringen met een accommodatie op de campus zelf?
Ik ben vorig voorjaar 4 weken in Malaga geweest voor een talencursus. Is super bevallen en ben ook zeker van plan om nog een keer te gaan in een andere plaats!
Ik heb deze taalcursus gedaan bij ‘La Brisa’. Kleine school maar goede en gezellige school. Toen ik er was waren er weinig leerlingen waardoor je veel persoonlijke aandacht kreeg!
Daarnaast is Malaga Instituto de grootste taalschool in Malaga waar ook de meeste studenten zitten, hier is een eigen ‘campus’ bij aanwezig waar zij allemaal wonen. Deze school is wat duurder.
Ik heb in een appartement gezeten met verschillende meisjes, was erg gezellig en ook goed verzorgd. Nou heb ik ook andere appartementen gezien die kleiner waren en minder opgeruimd maar dat ligt natuurlijk ook aan de mensen met wie je het moet delen. Ik heb geboekt bij estudio hispanico. De informatie kreeg ik pas laat maar alles was goed geregeld.
Ik kan je echt aanraden om naar Malaga te gaan, heb er een super tijd gehad!
Succes.
Groetjes Marleen
Dit is een oud topic, maar voor wie nog op zoek is naar Spaanse les in Andalusië… ik ken een erg goeie én aardige lerares in Sevilla! Zij kan ook privéles geven.
Hoi, Wat leuk om te lezen dat je een spaanse talencursus wilt gaan doen. Ik heb hetzelfde probleem als jij gehad, dit door het gigantische aanbod van talenscholen hier in Malaga. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Alhambra Instituto, een vrij kleine talenschool in Malaga (district El Pelo). Ik zit hier nu alweer een maand en heb het onwijs naar mijn zin en ben erg blij dat ik voor Alhambra Instituto heb gekozen. het is een vrij kleine school, wat betekend dat je alle aandacht van de docenten krijgt (dit vaak tot in tegenstelling van grote scholen). Ook merk ik dat door de kleine klassen, geloof dat Alhambra Instituto max. 10 studenten in een klas plaatst, het niveau van mijn spaans onwijs snel is verbeterd. Verder heb ik zelf geen ervaring met de accommodatie die de school aanbiedt, wel heb ik van vrienden gehoord dat ze erg tevreden zijn (zowel in gastgezinnen als in appartementen)! En de prijzen die Alhambra Instituto voor zowel de cursussen als voor de accommodaties vragen vind ik erg redelijk! Succes met het maken van je keuze! Groetjes
aan wat voor prijzen moet ik dan denken voor verblijf van ongeveer twee weken met accomodatie? En kan ik dan bij een gastgezin of kom ik dan echt op een campus?