Talencursus spaans in Malaga

Hallo,

Op dit moment ben ik mij aan het orienteren voor een talencursus spaans in de periode juli - augustus.
Aansluitend daarop wil ik een aantal maanden gaan werken in Spanje.
Zo ben ik terecht gekomen bij de organisatie Adelante, die deze mogelijkheid biedt.
Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze organisatie.

Daarnaast gaat mijn voorkeur uit om een talencursus te volgen in Malaga.
Wat zijn jullie ervaringen met talenscholen in Malaga en Malaga als stad zelf, ik heb al enige kennis van het spaans.
Zijn er scholen die jullie aanraden of afraden?

Dankjewel!!

Groetjes
Julia

Hee Julia,

Komende zomer ga ik ook 6 weken naar Malaga om een taalcursus te doen. Ik ga via Adelante naar Malaca Instituto, oftewel Malaga luxe, zoals hun de school noemen. Ik heb me echt heel goed georienteerd op meerdere taalscholen in Malaga, maar Malaca Instituto sprak mij het meest aan door de hoge kwaliteit van lesgeven, de vele faciliteiten en het internationale karakter van de school. Bovendien heb ik van meerdere mensen gehoord dat Malaca Instituto de beste taalschool is in Malaga en zelfs in Spanje! Dus dat zegt ook wel iets.

Ik hoop dat je ook een goede keuze kunt maken en misschien kom ik je komende zomer nog wel tegen in Malaga!:zon02:

Groetjes Lisa

Hey Julia,
Leuk dat je naar Malaga wil gaan, prachtige stad en inderdaad een supergoede school. Malaca Instituto kun je op veel plaatsen boeken, ook bij StudyTravel en die zijn volgens bij goedkoper dan Adelante. Succes met je plannen.
groet,
Erika

Hallo!
Ik heb ook het idee deze zomer naar Spanje te gaan, hopelijk voor een lange (hele lange) tijd! :smiley: Malaga heeft op dit moment ook mijn voorkeur.
Ik bedacht me dat een Spaanse cursus de beste introductie is omdat je vaak ook bij een gastgezin wordt geplaatst en je dan min of meer gedwongen wordt om Spaans te spreken.
Ik heb ook al wat informatie opgevraagd bij verschillende scholen maar wat ik mij nou telkens afvraag is hoelang je zo’n cursus het beste kunt volgen voor je het Spaans onder de knie hebt. Je kunt m al volgen voor minimaal 2 weken bij de meeste scholen al lijkt 2 weken mij niet zo effectief…
Kost ook aardig wat trouwens zo’n cursus Spaans in Spanje!!

Groetjes Stephanie :smiley: :smiley: :smiley: (was ik vergeten ;))

Ha Stephanie,
Je zegt er niet bij wat je niveau van Spaans is op dit moment. Als je vanaf 0 begint, dan raad ik je aan om toch zeker een cursus van 13 weken te volgen - zeker als je van plan bent om echt voor langere tijd in Spanje te blijven. En inderdaad, als je bij een gastgezin gaat wonen, dan wordt je ook echt gedwongen om elke dag te oefenen…:zon02:
In Malaga zijn veel verschillende taalscholen, maar ze zijn niet allemaal van hetzelfde kwaliteitsniveau…

Groet,
Heleen

www.bureaubuitenland.nl

Hoi Heleen,

Bedankt voor je bericht terug! Mijn niveau is op dit moment echt 0. Spreek nog geen woord Spaans.

Hoe kom ik erachter welke de betere taalscholen zijn??

Hola allemaal! Ik zit nu in Malaga want ik heb net een taalcursus gedaan hier bij Malaga Plus, een hele fijne, gezellige school en heb ook uitstekend les gehad hier hoor… volgens mij heeft de kwaliteit van onderwijs ook heel erg met je docent te maken. Ik heb een vriendinnetje die op Malaca zit en die is ook super tevreden, maar waarom Malaca beter is, tja… ze hebben misschien een meer verzorgde school, veel extra´s (zwembad), etc, maar is ook duurder dus… het hangt er volgens mij maar net vanaf waar je naar op zoek bent…

ik hoorde dat er net een nieuwe website is over cursussen spaans in Malaga, waar je scholen met elkaar kunt vergelijken ook op prijs enzo: www.spaans-in-malaga.nl

misschien dat jullie daar wat aan hebben!

malaga is overigens heeeeeeeerlijk… heb ontzettend genoten, heerlijke stad, veel te doen, helaas alweer bijna naar huis : -(

Groetjes, Emma

Hoi Julia,

Ik sta op het punt om een talenreis te boeken naar Malaga. Malaca Instituto!
Periode 13 juni tot 10 juli.
Wie gaat er nog meer binnen die periode? Stuur ff eem berichtje dan :slight_smile:
Ben erg benieuwd wie er nog meer gaan!

Liefs Marjolein

Hoi,

Vorig jaar ben ik uiteindelijk 2 maanden in juli en augustus naar het Malaca Instituto in Malaga geweest. Ik kan het iedereen aanraden echt een geweldig tijd gehad! De school is erg goed en Malaga is ook super!

In het begin zijn de lessen erg gericht op grammatica, wat ook logisch is omdat dit je basis is. Ik zou wel aanraden om een aantal uur in de week spreekvaardigheidslessen bij te boeken. Je hebt dan les van half 8 tot half 3. Elke dag is erg veel, maar je kan dit ook 2 of 3 x in de week erbij doen.

Daarnaast verbleef ik in een appartement A, dit is een luxer appartement en dichterbij de school gelegen. Uiteindelijk was ik erg blij dat ik hiervoor had gekozen, met name doordat deze dichterbij de school liggen en ik binnen 10 minuten lopen op school was. Als je in een appartement B verblijft moet je vaak met de bus naar school en de bus is best prijzig in Malaga. Als je dit meerekent dan valt de meerprijs van een appartement A best mee en je hebt ook nog eens een zwembad en airco. Wat heerlijk is in de zomermaanden :zon02: Daarnaast organiseert de school 's avonds best veel activiteiten en ik vond het erg prettig dat ik 's avonds binnen een paar minuten weer terug was in mijn appartement.

Mocht iemand vragen hebben laat het gerust weten, want ik was ook erg blij met de tips op dit forum!

Hasta luego,

Julia

Hola!

Heeft er iemand ook ervaringen met de gastgezinnen van Malaga Instituto?

Hola!
Ik ben op zoek naar mensen die willen bijdragen aan mijn scriptieonderzoek, dat gaat over ‘taaltoerisme’.

Mijn naam is Tessa Getrouw en ik ben vierdejaarsstudente International Tourism Management and Consultancy aan de NHTV in Breda.

Zelf ben ik altijd al geinteresseerd geweest in het leren van andere talen en om deze reden ben ik 6 jaar geleden Spaans gaan leren in verschillende Spaanssprekende landen. Vorig jaar, tijdens mijn stage bij een taalinstituut in Honduras, heb ik veel geleerd over taaltoerisme en besloot daarom mijn afstudeerscriptie hierover te doen. Ik doe research naar de factoren die van invloed zijn op de besluitvorming van studenten die Spaans willen leren.
Dus voor een korte enquete heb ik mensen nodig die Spaans willen leren/ hebben geleerd in Spanje. Invullen zal ongeveer 5-10 min duren. Er zijn veel respondenten nodig, dus als je nog anderen weet, graag doorsturen! Muchisimas gracias! Tessa

Link: http://www.studentenenquete.nl/vragen/index.php?sid=15878&lang=nl

Hoi!

Ik ben vorig jaar met EF naar Malaga geweest. Vond het echt super, want heb veel andere studenten leren kennen uit andere landen. Kijk anders ff op ef.nl, want het zit altijd super snel vol aangezien de school ook niet zo heel groot is.