zakelijk maar onrealistisch:-)
In ieder geval met fatsoen in mijn donder.
tja, is maar hoe je het bekijkt.
Een meisje van 23 voorspiegelen dat je het hier in Malaga wel gaat redden zonder spaans maar alleen met een beetje doorzettingsvermogen dat noem ik geen fatsoen maar iemand op de verkeerde weg zetten zoals over het algemeen hier op het forum gebeurt.
Fatoenlijk is om dit te schrijven aan haar.
Werk in d ehoreca en malaga capital zondewr spaans kans vrijwel nihil.
Als je al werk vind dan is het salaris min of meer rond de 800 euro per maand.
Appartament voor jezelf huren in een buurt waar je niet tussen de gitanos zit, rond de 600 euro is geen rare prijs.
Blijft er 200 euro over voor de andere dingen.
Advies, spaans leren en de reguliere arbeidsmarkt opgaan of voor jezelf beginnen.
Dat is fatsoen piet maar wat jij doet is maar wat roepen in d ehoop in contact te komen met iemand.
Maar als jij dat fatsoen noemt dan magdat van mij, neem aan dat iemand van 23 jaar al wel zo slim is dat jouw antwoord niet erg realistisch te noemen is.
Hallo,
Ik ben van plan om in Malaga te gaan wonen.
Ik ken al een beetje Spaans, net de basis.
Van beroep ben ik lasser en pijpfitter. Weet er iemand of er in deze sector werk is voor mij?
Als jullie een paar bedrijven of zo weten, elke tip is welkom!
Ik ben echter ook bereid om in de bouwsecor aan het werk te gaan.
Emmanuel
Hallo emmanuel.
Lasser en pijpfitter, dan niets om je druk over te maken.
Voor die beroepsgroep en in de constructie is er genoeg werk hier.
Niet meer zoals een jaar geleden maar er is nog altijd veel vraag naar.
Tips voor bedrijven kan ik je geven maar daar schiet je niets mee op.
Het is toch gewoon langsgaan bij de bedrijven hier en een cv afgeven.
Ben toen ik hier aankwam in malaga een paar jaar geleden ook als lasser begonnen met werken en had dat toen via het arbeidsbureau hier.
Een andere baan toen ik nog als lasser werkte was via randstad, het uitzendbureau.
Dus arbeidsbureau en uitzendbureaus inschrijven en daarna de industrieterreinen op en cv´s afgeven dan geef ik je een goeie kans.
Ondertussen aan je spaans werken, je baas en collegas zijn spanjaarden en net een beetje basis klinkt als dos cerveza en niet meer en daar ga je op stuk ben ik bang in d egewone bedrijven.
Als je TIG kunt lassen eens bij rayosol langsgaan in Malaga.
Zit een nederlandse baas op en word veel TIG gelast.
Ik ben het in het verleden regelmatig met je oneens geweest (
), maar hierin moet ik je absoluut gelijk geven. Ik ken teveel Nederlanders die met mooie dromen naar Spanje vertrokken om na het hoogseizoen met hangende pootjes terugkeerden naar Nederland omdat er geen werk meer te vinden was… Bereid je vooral goed voor (taal!), dan is de kans op slagen het grootst. Ga ook niet halsoverkop op huizenjacht, maar neem je tijd. Dan lukt het je wel om iets te vinden voor een redelijke prijs (idd denk aan de nederlandse huurprijzen). Haast = duur.
Hoi, ik wil later dit jaar naar Malaga, of plaatsje hier in de buurt om een half jaar te werken en wonen (mijn vriend gaat ook mee). Zelf zijn we druk bezig met spaans leren en gaan we in juni vast een paar weken om werk/woning te vinden, maar goed; ik wil voor die tijd het liefst al wat zekerheid. Zelf heb ik toerisme gestudeerd dus werk vinden wordt voor mij niet lastig gok ik. Mijn vriend maakt de meeste kans in een stad. Onze eerste prioriteit is een huisje/appartementje. Vragen die ik heb en waarbij ik hoop dat iemand me kan helpen;
- Wat word veelal aangeboden; gemeubileerd of kale woningen??? (we gaan dus een half jaar, maar weet niet zeker of we nou ons hele meubilair mee zullen verhuizen of niet?? Ik neig eerlijk gezegd naar niet, mja, waar laat ik ons meubilair dan??)
- maakt het qua prijs en aanbod veel uit waar je woont? In Malaga zelf (de stad) of een dorpje/badplaats in de omgeving?
- en heeft iemand een goede tip of site met woningenverhuur?
Vast heeeeel erg bedankt.
mvg,
Gerlanda
Over het algemeen word e rmet meubels verhuurt.
prijs en aanbod in malaga en rondom malaga daar zit niet zo veel verschil in of je komt echt al een stuk verder van de stad af te zitten.
Sites met woningverhuur zijn er volop.
Type maar eens in google “alquiler apartamente malaga” en je hebt meer dan genoeg keuze.
Voor een half jaar? meeste contracten voor woning ruimte worden afgesloten voor minimaal een jaar, wil je korter dan kom je vaak in de toeristenprijzen terecht en dus onbetaalbaar voor een half jaar.
Via een makelaar is het erg duur.
Minimaal 1 maand huur vooruit, 1 maand borg en 1 maand comissie voor de makelaar, dan ben je de eerste dag dus al 1800 euro kwijt als we het over een apartament hebben van 600 euro per maand.
Meesten vragen loonstroken om aan te tonen dat je inkomen hebt om de huur te betalen.
Wel het is dus allemaal wel te doen maar voor een half jaartje haal je je wel heel wat geregel op de hals.
Maar welkom in malaga zou ik zeggen:-)
Succes
Helemaal eens Piet. Ik heb ook vervelende ervaringen met ‘Holandés’.
Laat de beste man iets meer respect tonen voor jouw inzet en die van anderen!
Vervelend.
Hallo Gerlanda,
-
Is er werk? Ja, voor degene die werken wil is er altijd werk. Gewoon akken wat je kunt pakken en gaandeweg verbeteren. Zo doen de meesten het. Banen en banenzoekmachines vind je op www.werkvindeninspanje.nl , maar de praktijk leert dat je het beste hier naartoe kunt komen en van daaruit zoeken.
-
appartementje en wat kost het. Alle prijsklassen zijn er, alleen of gedeeld, etc. Download http://www.linkolink.com/downloads/h…ersie-1-05.pdf en je ziet zoekmachines voior appartementen, waarbij je al de zoekkenmerken kunt invullen. Maak daarvan een shortlist. Probeer er één te huren voor maximaal één maand, of pak een pension vooor één week of zo, en ga met je shortlist o zoek in Málaga, en je slaagt beslist. Via de download heb je snel een idee van de prijzen.
-
Málaga is een heerlijke stad, je kunt er best werk vinden.
-
laat je niet gek maken door sommigen, maar bekijk op je gemak een en ander.
-
Alles van te voren regelen kun je vergeten, veel dingen kun je pas hier doen. Enig risico zal er echt in zitten, altijd.
In ieder geval succes,
Hallo Carretera,
Dat is ook een van de redenen dat ik nauwelijks meer post hier.
En carretera, wat voor vervelende ervaringen heb jij dan wel met holandes???
Aay laar maar, ben geen eens geintereseert in je antwoord
Hoi Allemaal,
Ik zelf ga begin september voor een half jaar naar Malaga, om de Spaanse taal helemaal onder de knie te krijgen. Ik heb al wel enige basis ik zit nu op niveau A2 (op de middelbare school verkregen). Ik ben momenteel 18 jaar.
Mijn vlucht, huisvesting en cursus is allemaal al helemaal geregeld, ik wil daar echter wel ontzettend graag werken (niet Fulltime dus, omdat dit niet mogelijk zal zijn), nu ben ik een beetje op diverse forums aan het rondneuzen hoe het zoeken naar een simpel baantje (dus horeca, winkel etc) in zijn werk gaat.
Zou iemand mij daar wat meer over kunnen vertellen??
Bij voorbaat dank,
[EMAIL=“cosmic.trance.jv@gmail.com”]cosmic.trance.jv@gmail.com
Jeroen Visser
Hallo Jeroen,
Mooi vooruitzicht! Vanaf half september worden de baantjes in de horeca altijd wat minder, maar als je goed rondneust en vraagt moet dat echt wel lukken.
Ik heb juist een no-nonsense-pagina over werk vinden in Spanje samengesteld : www.werkvindeninspanje.nl , daar staan een aantal links naar banensites, ondermeer de link "werken in Spanje, ga op die site naar de tweede kolom onderaan, en daar staan een aantal sites met horecabanen. maar ga er vanuit dat je ter plaatse meer succes zult hebben.
Tegen die tijd, langsgaan, vragen, advertenties opplakken, ga zo maar door, en dan komt het vanzelf, dat is de praktijk. Stel je van verdienste niet veel voor, maar dat had je al begrepen, denk ik!
Succes.
Dank U wel!
En inderdaad, ik had me er ook al niet teveel bij voorgesteld hoor.
Ik ga meteen even kijken op U site
groetjes Jeroen
hey
ik ben een meisje van 18 en vertrek begin oktober naar malaga. ik ga daar eerst 2 maanden cursus spaans volgen en dan proberen om mijn leven daar op pootjes te zetten. ik sukkel enkel nog met een paar dingen. kent er iemand een leuke camping in malaga (ik vind er met de beste wil van de wereld geen), dan kan ik al eens gaan kijken hoe het daar is. hoe geraak je aan een verblijfsvergunning om in spanje te wonen? hier in Belgie kan niemand mij helpen of sturen ze me in rondjes.
hopelijk kan iemand mij helpen
groetjes
Dag Judith,
Málaga heeft geen camping. De meest dichtbije is Almayate en Torre del Mar. Torremolinos heeft ook een “camping”, maar niet aan te bevelen, naar mijn mening.
Helaas. Waar ga je spaans studeren?
pietmeijers
www.pietmeijers.nl
daarom dat ik er dus ook geen vond …
waar ik spaans ga studeren is nog niet zeker. ik ben al een tijdje de forums hier aan het afgaan en alle scholen die goede comentaren krijgen aan het bekijken. maar een van deze weken zal ik het wel vastleggen.
mijn plan is om hier eerst nog 3 maanden te werken en dan naar malaga te vertrekken en 2 maand cursus volgen en dan hopen dat ik werk vind en dat mijn spaans al goed genoeg is. het enige wat momenteel in mijn voordeel is denk ik is dat ik niet alleen ga(ik ga met mijn vriend) en we hebben dus 2 inkomens (hopelijk) wat het leven toch een stukje aangenamer gaat maken.
hoe lang woon jij er al? is het aangenaam?
wij zouden eerst en vooral een jaar erop uit trekken om te zien of het ons bevalt, bevalt het ons heel goed kan het zijn dat we er ons voor altijd vestigen maar dit is nog wel heel ver weg.
groetjes
Dag Judith,
Ik woon er nu een kleine 10 jaar. En met veel genoegen.
Wellicht loont het de meite om eens kontakt op te nemen met Babel Idiomas in Málaga. Deze school doet zich er veel moeite om mensen ook een baan(tje) te bezorgen en door de kleinschaligheid is er veel persoonlijke aandacht en zijn de cursuskosten wat lager. 8 weken 950 euro en 12 weken 1050 euro. Dat vind je niet snel.
En zeker in het begin is het prettig dat zij ook het eerste onderdak kunnen regelen voor je. Als je wilt kun je mij privé mailen, [EMAIL=“pietmeijers@spanjeservice.nl”]pietmeijers@spanjeservice.nl.
Piet,
Zie dat jij hier op deze forum actief bent en heel wat ervaring hebt in Malaga:-)Ik heb een vaste job in Belgie en sta op het punt om deze voor 6 maanden op te zeggen en naar Malaga te trekken.Mijn talen zijn beperkt tot Frans en Engels maar wil heel graag de Spaanse taal leren in combinatie met werk.Ik zou vertrekken eind april t.e.m eind september.Zou ik in de toeristische sector werk kunnen vinden?
Zelf zit ik in de technische sector.
Alvast bedankt en tot snel.
Eric.