Ik zoek werk in Spanje (Marbella)

hallo ik ben een meisje van 22 uit antwerpen
en wil heel graag naar het zuiden van spanje gaan wonen en ook werken maar het is zeker niet gemakelijk werk te vinden of een appartemt te vinden dat redelijk is van prijs om te huren ik zoek het liefst werk in de omgeving van marbella kan iemand me soms helpen groetjes

Hallo,

Het zal niet eenvoudig zijn om werk te vinden.

Een paar tips :

  1. maak gelikt cv in SP/EN/NL
  2. maak visitekaartjes
  3. ga zoeken in banenbeurzen, honderden staan er op www.werkeninspanje.startbewijs.nl, ook vind je hier huurmogelijkheden
  4. maak short list van wat je tegenkomt
  5. houd de moed erin…
  6. ga de bedrijven bezoeken
  7. blijf aan je spaans timmeren, bezoek eens www.gratisspaans.startbewijs.nl
  8. houd jezelf voor ogen dat het anderen ook gelukt is…

Veel succes,

piet meijers

Hallo

Als je interesse heb om in spanje te gaan werken deze zomer
Wij zijn van restaurant amsterdam te playa de aro aan de costa brava en zoeken voor deze zomer jonge mensen in de bediening die hun vakantie willen combineren met werken
Dus als je enthousiast ben en je houd van aanpakken schrijf dan een e-mail met je cv , pasfoto en de periode wanneer je beschikbaar bent naar. [EMAIL=“amsterdam@telefonica.net”]amsterdam@telefonica.net en sturen we je zo spoedig mogelijk een e-mail met alle informatie toe

Groeten restaurant Amsterdam

hoi tweetyke,
ik las je bericht en ik ben zelf net komen wonen in benalmadena dat ligt vlakbij marbella. ik zoek leeftijdgenoten die ook nederlands spreken om beter te leren kennen. ik spreek nog niet zo goed spaans en dan is het lastig om vrienden te maken.
mischien kunnen we elkaar eens zien als je nog steeds hier oonachtig bent
groetjes robin

Hallo!

Ik ben 25 jaar jong en verlang al bijna mijn hele leven om te verhuizen en een zaak op te starte in Spanje.

Mijn voorkeur gaat uit naar Marbella ofwel de Canarische eilanden.

Ik kan al wat Spaans, en ben kost wat kost van plan om dit alleen maar te verbeteren.

Zijn er Belgen/Nederlanders die deze stap reeds gezet hebben en een eigen zaak hebben?

Zo ja, wat zijn je ervaringen en wat baat je uit?

Hopelijk wordt mijn droom ooit/snel werkelijkheid.

Indien iemand een leuke/mooie job kan aanbieden, mag dit uiteraard altijd!!
Ik ben commercieel ingesteld, dynamisch, leer snel bij.

Hier in Belgie heb ik reeds ervaring in de vastgoedsector, ook als hotelreceptioniste heb ik me reeds bewezen en momenteel werk ik bij een overheidsdienst als onthaalbediende/callcenterbediende.

Wie weet ben jij diegene die mij gelukkig kan maken?
:slight_smile:

Heel veel groetjes,
Lis-zy

wat een onzin zeg die site !!! lekker gratis reclame maken…

Dan gooi ik er ook nog wat spam tegenaan :stuck_out_tongue:
www.buscadordetrabajo.es is momenteel een van de grootste banensites die zich exclusief op Andalusië richt, dus leef je daar uit :wink:

Ik vraag me wel af, waarom Marbella? Misschien lijkt het voor de hand liggend, vanwege de vele toeristen en de daaruit voortvloeiende werkgelegenheid, maar als je wat verder het binnenland in trekt, blijken daar nog zeer veel mogelijkheden te liggen voor buitenlanders, juist omdat die daar nog niet zo veel zijn. Je hebt veel minder concurrentie op de arbeidmarkt in het binnenland van Andalusië.
Misschien is het niet jouw gebied, maar kijk er gewoon eens naar voor de zekerheid :wink:

Als je echt wil kiezen, ga dan naar http://werkeninspanje.startbewijs.nl.

Honderden banensites, zoekmachines en tips om een baan te krijgen.

Ik heb een aardig overzicht gemaakt van bedrijven en bemiddelaars op mijn spanjeblog, misschien heb je er wat aan :slight_smile:

Zou je even een directe link naar de pagina willen plaatsen?

Buscador, dat is ook het enige advies wat je kunt geven niet? elke keer dat internet adres.
Maar vermeld er ook even bij dat het eigenlijk absoluut onmogelijk is om een baan te vinden hier via internet.
En de werk kansen liggen hoger in het binnenland van andalucia?
Mag graag van je horen waar dat dan wel niet is.
Woon al een aantal jaren in Malaga maar zie de mensen uit het binnenland van andalucia hier aan de kust werken omdat er buiten sevilla geen werk is te vinden.
Je zet mensen hier op het verkeerde spoor terwijl het al niet mee valt om iets vanuit >Nederland te regelen en alleen omdat je hoogstwaarschijnlijk een vaag belang hebt bij je buscar trabajo pagina.
Ales je dan echt werk wilt vinden via internet dan is het altijd nog http://www.infojobs.net
Via die pagina werken de grote uitzend bureaus zoals randstad hier in spanje, maar ook voor die pagina geld dat je toch wel hier moet zijn.
Dan zijn we nu weer even volledig en succes met je busca trabajo pagina.

rustig zeg… waarom ineens zo’n aanval. wat heb ik jou nou weer gedaan?

Ik vroeg even of diegene die een link naar de weblog plaatste misschien een directe link naar de pagina met vacaturesites zou kunnen vermelden, want ik kon die pagina niet vinden op de blog… Dat lijkt me geen doodzonde :stuck_out_tongue:

Mijn site is in eerste instantie niet eens gericht op buitenlanders, maar iedereen kan er gebruik van maken. En gezien de vele positieve resultaten, vraag ik iedereen om daar vrolijk mee door te gaan :smiley: Wie mijn site niks vindt, kan natuurlijk direct afhaken. Geen probleem.

Het ligt natuurlijk aan heel veel factoren of je gewild zult zijn op de Spaanse arbeidmarkt. Ik vertel enkel mijn ervaringen. Misschien zijn die van jullie anders en niemand verbiedt het om dat te melden. Daar is een forum juist voor dacht ik zo! Dat betekent overigens niet dat mijn ervaringen onzin zijn en ik vind het niet prettig als je dat impliceert.

Maar nogmaals… doe eens rustig en reageer een beetje vriendelijk. Ik bedoel het ook goed. Ik schreef niet voor niks mbt tot werken in het binnenland: *Misschien is het niet jouw gebied, maar kijk er gewoon eens naar voor de zekerheid. *
Daar is niets aan miszegd. Voor veel mensen is het binnenland idd niks, voor anderen een droom… Ik heb er overigens geen belang bij als mensen al dan niet naar het binnenland gaan :stuck_out_tongue: Zo klinkt het bijna :stuck_out_tongue: Ik laat alleen weten dat ook daar duidelijk mogelijkheden en goede kansen liggen, vooral als je Spaans wat beter is en je goed Engels spreekt.

Ook wil ik graag even rechtzetten dat ik gezegd zou hebben dat de werkkansen hoger liggen in het binnenland. Dit heb ik nooit beweerd (als je goed had gelezen, had je dat gezien). Mensen zien dit gebied vaak over het hoofd, terwijl er wel veel te halen valt. Waar de kans op werk het hoogste ligt hangt van heel veel factoren af: opleiding en opleidingsniveau, kennis van talen etc… Ik durf hier geen algemene uitspraken over te doen. Het kan alleen de moeite waard zijn om even iets verder te kijken dan de toeristensector in Malaga. Meer is er niet aan de orde…

Er is meer in Malaga dan alleen de toeristen sector, veel industrie, veel constructie en denk zelf dat de toeristen sector de slechtste mogelijkheid is, hard werken, zeer tijdelijk werk, weinig geld.
Maar inderdaad alles staat en valt hoe het met je spaans gestelt is.
En was geen aanval op je, kom gewoon overal je anuncio tegen van je webpagina en verder heb je eigenlijk nooit iets concreets te melden dus je komt / kwam gewoon op me over als een reclame maker voor je eigen webpagina en ik denk niet dat daar een forum voor bedoeld is.
Hoe dan ook blijf ik er bij dat het binnenland van andalucia niet echt de slimste keus is om in Spanje te starten. werk is er volop maar dan wel in Malaga capital en in Alemeria. en dan heb ik het niet over de toeristen sector.
Verder veel succes met je site, we zitten geloof ik in hetzelfde vakgebied:-)

hallo tweetyke22! ik ben 24 jaar en ga misschien samen met mijn partner voor 2.5 jaar naar malaga. dat is nog niet 100% zeker, maar ik heb me er al wel aardig in verdiept.

jammer dat die buscador site helemaal in het spaans is… ik kan er helemaal niks van maken…ik ben ook nog steeds in twijfel of we wel of niet vertrekken naar malaga. ik heb alle voor en nadelen op een rijtje gezet. en weet ondertussen het een en ander dankzij dit forum, erg leuk! als wij over 2 maanden nog steeds positief zijn over het hele spanje verhaal dan gaan we er een week heen om eens rond te kijken naar appartementen en zo. ik weet dat spaans leren een must is! dus daar ga ik dan ook voor!

tweetyke succes en laat je het weten als je een appartement of werk gevonden hebt?

Erg jammer dat je zo negatief bent. Is nergens voor nodig. Ik pas ervoor om mezelf weer te verdedigen. Blijkbaar lees je ook niet veel andere subfora van deze website…

Dat vraag ik me af. Websites runnen is niet mijn “beroep”, meer een uit de hand gelopen hobby. Vandaar dat ik ook wat mijn inkomen betreft totaal niet afhankelijk ben van zogenaamde ‘reclame’ op dit forum. Spanje, de arbeidsmarkt hier en het runnen van een bedrijf in het algemeen, is wel mijn intressegebied ja, dus ik voel me wel aangesproken als posts over dergelijke onderwerpen gaan. Wat doe jij als ik vragen mag?

Nou, het is maar net hoe je het bekijkt. De werkloosheid in de provincie Málaga is inmiddels gestegen tot 11.46% (meer dan het landelijk gemiddelde van bijna 9%). Malaga stad doet ook mee met deze stijging. Het gaat om 94,872 geregistreerd werklozen in de provincie, waaronder veel mensen rond de 25. Vooral de bouwsector en de dienstensector hebben een opdonder gehad. Na de hype van de afgelopen jaren is de zeepbel een klein beetje geknapt. Dat gaat ongetwijfeld weer stabiliseren, maar op dit moment is het best moeilijk op de arbeidsmarkt.

Natuurlijk wil ik hiermee niet zeggen dat er geen kansen liggen in de provincie. Het hangt allemaal erg af van de sector waarin je werk zoekt, je leeftijd, opleidingsniveau, niveau van het Spaans etc. Veel mensen vinden relatief snel een baan, anderen zoeken tevergeefs. De ICT-sector doet het bijvoorbeeld aardig goed.

Heren, heren, probeer elkaar de loef toch niet af te steken.

De lezers op het forum zien echt wel het verschil tussen een goede site en een minder goede site.

Waar het hier in Spanje echt om gaat, is niet om de vacature op internet te lezen, maar om de baan te krijgen!

Daar pure banensites niet genoeg voor.

Vandaar dat ik, al jaren geleden, een site heb gecompneerd www.werkvindeninspanje.nl die meer wil zijn dan een opsomming van banenzoekmachines etc.

Je vindt er veel achtergrondinformatie over het werkklimaat, werkethos in Spanje, tips over het krijgen van een baan, etc.

En bovenal, ik herhaal maar eens een post uit 2006, en op dit gebied is niets veranderd :

Citaat :

Het zal niet eenvoudig zijn om werk te vinden.

Een paar tips :

1. maak gelikt cv in SP/EN/NL
2. maak visitekaartjes
3. ga zoeken in banenbeurzen, honderden staan er op www.werkenvindeninspanje.nl,
4. maak short list van wat je tegenkomt
5. houd de moed erin…
6. ga de bedrijven bezoeken
*7. blijf aan je spaans timmeren, bezoek eens *www.gratisspaans.nl
8. houd jezelf voor ogen dat het anderen ook gelukt is…

Einde citaat.

En als je het niet aandurft om zonder baan een ticket te kopen en een slaapplaats te regelen, vraag je dan echt af of je het wel moet doen. Zekerheden bestaan hier nauwelijks…

Iedereen veel succes,

Buscador, om je vraag te beantwoorden, ik zit in de publiciteit.
Een onderdeel daarvan is inderdaad webpaginas.
Wat de werkloosheid in d eprovincie Malaga betreft, daar ben ik het mee eens, maar ik had het duidelijk over malaga capital en daar is het toch echt niet zo moeilijk om een baan te vinden als je tenminste alles wilt aanpakken.
maar ik neem aan dat als iemand in Spanje wil starten dat diegene dan bereid is om alles aan te pakken zodat je tenminste iets hebt terwijl je je probeert te verbeteren.
Inderdaad valt alles met wel of geen spaans spreken en ik heb zelf het idee dat het daar bij de meesten fout gaat.