Gezocht: werk in Malaga!

Hallo,

Mijn naam is Mariska en ga in de zomer van 2008 naar Malaga om daar een cursus spaans te volgen. Op dat moment ben ik 18 jaar en kan ik spaans op een basis niveau spreken (heb het dan 3 jaar gehad, maar ‘gemiddeld’ vind ik wel heel erg hoog klinken). Ik heb dan 1 jaar ervaring in de horeca (ben bedienster in een sjiek restaurant) maar het lijkt me ook leuk als propper of barvrouw te werken (ook ervaring met dat laatste).

Vanaf mijn laptopje in Nederland is het echter zeer moeilijk om een baan te vinden en daarom vroeg ik me af of jullie geen connecties hadden?

Alvast bedankt,

Gr. Mariska

Hallo Mariska,

Ik zit ook met de zelfde vraag.

Ik heb 2 jaar geleden al naar werk gezocht in Malaga. Dit jaar ga ik dus gewoon naar Malaga, en proberen bij verschillende instanties te soliciteren. Het is niet moeilijk om werk te vinden. Het enige punt is je Spaans. Als jij dat beheerst is het natuurlijk mogelijk om je daar makkelijker te vestigen. Werk in de Horeca zal niet moeilijk te vinden zijn.

Ik citeer; ga één weekje naar Spanje, en probeer te zoeken naar mogelijkheden. Via internet is het erg moeilijk.

Matthew.

Werk vinden in Spanje is niet zo eenvoudig als het lijkt. De werkloosheid is hoog en vooral banen voor laagopgeleide mensen (niet dat jullie laagopgeleid zijn, maar aangezien de taal een drempel is, zal je niet voor een baan als directeur van El Corte Ingles gaan solliciteren) liggen niet voor het oprapen. Tip: werk zo veel mogelijk aan het spreekniveau van je Spaans. In het hoogseisoen zal je het misschien nog redden, maar daarna is het erg moeilijk.

Eigenlijk zouden jullie misschien eens moeten zoeken naar werk waar een redelijk niveau van Engels wordt gevraagd. Het Engels van Nederlanders is vaak veel hoger dan dat van Spanjaarden. Op mijn website: www.buscadordetrabajo.es staan zowel banen in de “Spaanstalige” horeca als banen in Engelstalige bedrijven.