Gezocht: werk in Malaga!

Hallo,

Mijn naam is Mariska en ga in de zomer van 2008 naar Malaga om daar een cursus spaans te volgen. Op dat moment ben ik 18 jaar en kan ik spaans op een basis niveau spreken (heb het dan 3 jaar gehad, maar ‘gemiddeld’ vind ik wel heel erg hoog klinken). Ik heb dan 1 jaar ervaring in de horeca (ben bedienster in een sjiek restaurant) maar het lijkt me ook leuk als propper of barvrouw te werken (ook ervaring met dat laatste).

Vanaf mijn laptopje in Nederland is het echter zeer moeilijk om een baan te vinden en daarom vroeg ik me af of jullie geen connecties hadden?

Alvast bedankt,

Gr. Mariska

Hallo Mariska,

Ik zit ook met de zelfde vraag.

Ik heb 2 jaar geleden al naar werk gezocht in Malaga. Dit jaar ga ik dus gewoon naar Malaga, en proberen bij verschillende instanties te soliciteren. Het is niet moeilijk om werk te vinden. Het enige punt is je Spaans. Als jij dat beheerst is het natuurlijk mogelijk om je daar makkelijker te vestigen. Werk in de Horeca zal niet moeilijk te vinden zijn.

Ik citeer; ga één weekje naar Spanje, en probeer te zoeken naar mogelijkheden. Via internet is het erg moeilijk.

Matthew.

Werk vinden in Spanje is niet zo eenvoudig als het lijkt. De werkloosheid is hoog en vooral banen voor laagopgeleide mensen (niet dat jullie laagopgeleid zijn, maar aangezien de taal een drempel is, zal je niet voor een baan als directeur van El Corte Ingles gaan solliciteren) liggen niet voor het oprapen. Tip: werk zo veel mogelijk aan het spreekniveau van je Spaans. In het hoogseisoen zal je het misschien nog redden, maar daarna is het erg moeilijk.

Eigenlijk zouden jullie misschien eens moeten zoeken naar werk waar een redelijk niveau van Engels wordt gevraagd. Het Engels van Nederlanders is vaak veel hoger dan dat van Spanjaarden. Op mijn website: www.buscadordetrabajo.es staan zowel banen in de “Spaanstalige” horeca als banen in Engelstalige bedrijven.

inderdaad is werk vinden in Spanje lastig. Ik heb zelf 9 maanden in Malaga gewoont en gewerkt. Maar het heeft me heel veel moeite gekost. De beste tip is: print je CV honderduizend keer uit en ga alle hotels, bars en restaurants langs. Zorg wel dat je CV in het Spaans is! Laat je niet direct bij de receptie afpoeieren, maar vraag naar de manager. Hoe beter je Spaans is, hoe meer kans je maakt. Spreek je niet zo goed spaans, leg dan het accent op talen die je wel spreekt. Malaga zit vol met Duits- en Engelssprekende toeristen.
Verder kan je nog terecht bij sites als: www.infojobs.es en www.trabajar.com

Mijn ervaring is dat veel bedrijven moeite hebben met het inhuren van mensen die slechts spaans spreken omdat ze bang zijn voor miscommunicatie of gewoonweg niet zoveel moeite willen doen.

Veel succes, hopelijk vinden jullie wat!
Groeten,
Willeke

werk vinden hier vanuit nederland is erg moeilijk.
Je kunty je voorstellen dat een spanjaard ook geen werk zal vinden in nederland vanuit spanje, een baas zal je toch tenminste eerst willen zien voor hij beslist of hij je aanneemt.
Wat ik hiervoor las dat iemand hier in malaga heeft gewoond en na 9 maanden nog geen werk had gevonden daar kan ik me niets bij voorstellen.
wij wonen hier nu 4 jaar en er is volop werk alleen als ik je een tip mag geven, zoek het niet in het toeristen gebueren.
je bent een van de veeeeelen in de zomer die dat wil en het is hard werken, veel uren en over het algemeen voor weinig geld.
Als je 3 jaar spaans hebt gehad dan spreek je ongetwijfeld voldoende om een reguliere baante vinden.
ook hier heb je het arbeidsbureau (inem) waar je je als nederlandse zonder problemen kunt inschrijven, en malaga zit vol met uitzendbureaus, zelfs randstad zul je hier vinden.
internet niet te veel van verwachten, komt over het algemeen niet veel bijzonders op, wat wel een goeie site is dat is www.infojobs.net
daar staan veel aanbiedingen op van uitzendbureaus.
een tip die ik je concreet kan geven in malaga is naar plaza de merced gaan.
daar zitten veel cafes en het personeel wisselt veel (slecht betaald) maar is vrij makkelijk om daar tussen te komen en werken veel buitenlanders, die het spaans slecht beheren.
mischien leuk of interesant om mee te beginnen.
hoop dat je hier iets aan hebt, wwil je meer weten dan mag je altijd mailen.

groetjes vanuit malaga

Mariska, zoek je werk alleen voor de zomer of is het je bedoeling om je hier in malaga te vestigen?
In het laatste geval heb ik mischien een leuke tip.

Ben nieuw hier en lees net de berichten.
Wij gaan eind december naar Malaga verhuizen en ook ik ben druk op zoek naar werk. Als iemand tips heeft?

Alvast bedankt

In welke sector zoek je werk? Spreek je voldoende Spaans?

Dag Buscador,

Bedankt voor je reactie.
Ik zoek iets in de hotelbranche, toerisme branche, Customer Service. Ben nu bezig om Spaans te leren, maar ga ook nog lessen nemen in Spanje. Nu is het niet genoeg…

Jolanda

Ik weet niet of je bereid bent om (tijdelijk) werk te doen wat onder je niveau is? Zo kan je wel aan je Spaans werken en cnuttige ontacten opdoen.
Hier staan wat banen in de hotelbranche waar weinig opleiding (=Spaans) voor vereist is:

Onder mn niveau vind ik niet erg, zoals je al zei: je doet contacten op en weet dat dat in Spanje belangrijk is! Bedankt voor je verwijzingen, ik ga ze eens rustig doornemen

Ja idd, een baan is idd altijd beter dan geen baan. Netwerken is super belangrijk in Spanje. Veel banen komen niet eens op internet/in krantjes, omdat via via wel iemand wordt gevonden.

Beste allemaal,

Ik ben me op dit moment druk bezig om te orienteren naar werk in Malaga. Heb een opleiding toerisme en spreek een klein beetje spaans. Hiervoor ga ik binnekort nog wel een intensieve cursus doen. Hebben er mensen misschien nog leuke tips voor mij, belangrijke weetjes…?
Wat is er fijn aan Malaga en wat minder?

ik verhuis volgende week naar aguadulce (almeria ). en ben volop aan het zoeken naar werk. als iemand iets heeft dan hoor ik het graag. ik neem alle werk aan. ben nu 12 jaar chauffeur in belgie. mijn spaans is in het begin stadium. maar zal wel snel vorderen als ik daar ben. groetjes patrick

wat voor soort scholing heb je?

1 like

heb alleen de basis school gedaan. daarna leercontrakt automekanieker. heb reeds vele jaren ervaring in de transport als chauffeur. kan ook met vorklift rijden , maar heb er geen attest voor. en heb vroeger diverse jobs gedaan via inerim