ik ben van plan om dit jaar rond augustus in malaga te gaan wonen me mijn vriend die daar al woont.
hij is ook spaanjaard van afkomst
nu heb ik wat vragen
hoe begin ik eraan?
vind je er gemakkelijk werk?? en kan je daar een taalcurses volgen want ik kan alleen nederlands , engels en frans
mijn spaans is heel beperkt en zeker niet goed genoeg om er vloeiend op ls te babbelen…
als jullie mij wat tips en hulp kunnen geven zou ik dat heel hard appricieren
Hoi gwendo,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk in Spanje gaan wonen,werk zoeken en vinden in Spanje is niet zo simpel.
Daarom zijn op www.werkeninspanje.startbewijs.nl zo’n 750 links samengebracht.
Aan de hand van deze links kun je een beeld vormen welk werk waar te vinden is. Je zult er echt naar toe moeten, want zo maar solliciteren in Spanje leidt zeer zelden tot een baan…
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd een berichtje posten op het Spanje Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je emigratie plannen,gwendo !
groet,georgessiam.
Je kunt bij sommige Nederlandse taalreisorganisaties een soort van betaalde stage regelen. Je volgt dan eerst 6 weken een cursus Spaans en gaat vervolgens werken in een hotel voor een kleine vergoeding. Op deze manier doe je werkervaring op en leer je de Spaanse taal! Daarnaast zou je kunnen kijken of er in het toerisme werk is, vaak is daarvoor goede kennis van de Engelse taal belangrijk. Het seizoen loopt in het toerisme vanaf april tot en met oktober, wie weet kun je bij een reisorganisatie of in de horeca gaan werken tijdens het seizoen.
Vergeet niet dat het in Spanje ook crisis is en veel Spanjaarden werkloos zijn…