Wonen en werken in Spanje?

Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van bijna 21 jaar en wil per half juni tot eind december in Spanje gaan wonen! De bedoeling is dat ik eerst 6 weken naar school ga om de spaanse taal te leren en daarna ga werken tot eind december. Ik ben van plan om via een Nederlandse organisatie te gaan (Don Quijote, studytravel of Plusreizen). Het lijkt me leuk om te werken in de buurt van Malaga, Torremolinos of Marbella. In ieder geval in Zuid Spanje en aan de kust.

Is er miscchien iemand die mij meer informatie kan geven over werk in Zuid Spanje???:wave: Tips, ervaringen, links, alles is welkom!!!

Met vriendelijke groet,

Virgil Blokland

Hoi Virgil,

Op zich staat daar al aardig wat over in dit forum.

Ik zelf werk in Jerez de la Frontera (tussen Sevilla en Cádiz). Er is best veel werkeloosheid in Spanje, maar mijn ervaring, zeker in Andalusia, is dat er veel vraag is naar mensen die andere talen spreken. Zeker ook Engels en Duits. Daar kun je altijd wel werk mee vinden in het toerisme.

Veel succes! Laat nog weten waar je gaat studeren en met welke organisatie. Ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze wordt!

Liefs,
Carolina

Hoi Virgil,

Ik studeer in Malaga, bij Babel Idiomas (http://www.spanishcoursesandcultureinspain.com). Zij gaan binnenkort ook werkprogramma’s aanbieden, waarbij je dus na je cursus kunt gaan werken.
De eigenaar is een Nederlander en is behulpzaak bij alles. Ik persoonlijk denk niet dat je die Nederlandse organisaties nodig hebt.

Vergelijk ook de prijzen eens van deze school en bv. Don Quijote.

Grt. Jochem