ik ben net nieuw op deze site en zou graag het volgende kwijt willen:
Ik ben van plan om half juni naar Spanje te verhuizen tot ongeveer eind december. Eerst wil ik 6 weken naar school (via Don Quijote, Studytravel, Plusreizen). Misschien weet iemand nog een goedkopere organisatie en/of manier om Spaans te leren. ik heb gelezen dat je dit gratis kunt doen via de Spaanse overheid. Ik weet alleen niet hoe je zo’n traject moet volgen. Misschien kan iemand me helpen?
Daarna wil ik gaan werken in Malaga, Torremolinos, Marbella, etc. Als het maar Zuid Spanje is en als er maar zee is. Nog leuke tips? Ik zit zelf te denken aan receptiewerk, iets in de toerisme, pretpark, aan het strand met watersportmogelijkheden en/of duiken, supermarkt voor het naseizoen, etc.
Zijn er mensen die mij willen helpen aan informatie en of goede tips, reageer dan!
Ps. zijn er mensen net zoals ik, die het zelfde van plan zijn en evt. met meerdere mensen willen gaan, laat het dan ook weten! ik ben blij met alle berichten.
Een gratis manier om Spaans te leren is allSpanish VOCAB (http://www.allspanishvocab.com). Deze site is van een meisje dat ik hier in Malaga heb leren kennen die dit voor haar afstudeerproject heeft gemaakt. Elke 2 weken krijg je een nieuwsbrief in je mailbox (als je je inschrijft voor de gratis newsletter natuurlijk) en daarin staat een nieuwe vocabulaire lijst.
Je kunt (i.p.v. je cursus bij een van die organisaties) daarnaast ook een cursus doen op de school waar ik nu studeer (zie onder dit bericht de URL, in mijn signature). Zij gaan ook werkplaatsingen aanbieden, dus dan zit je meteen gebakken.
Ik ben ook opzoek naar werk in Zuid-Spanje (Costa del Sol). Zit alleen te twijfelen of ik nog een cursus ga doen, want ik hoor van veel mensen dat je als je aan het werk gaat, dat je de taal zo veel sneller leert. Ik wil zelf in de maand mei naar Zuid-Spanje vertrekken. Heeft iemand tips voor werk en woning in Zuid-Spanje? Ik hoor het graag van jullie.
ik zat eerst ook te twijfelen om gelijk te gaan gaan werken en geen cursus te gaan volgen. je moet dan wel in je achterhoofd houden dat je zelf vanuit Nederland al werk moet gaan zoeken en onderdak. En dat is best moeilijk.
Als je nou een cursus gaat volgen dan heb je de tijd om te zoeken naar werk en omdat je daar zit gaat het vele malen makkelijker. Ook bemiddeld de taalorganisatie waar je bij zit voor je in werk. En in een cursus ontmoet je natuurlijk al een hoop nieuwe contacten. Al met al zou ik je toch aanraden om een cursus te volgen.
Laat me weten als je het doet, waar je dan naar toe gaat. Wie weet zitten we in het zelfde gebied.
hey,
dit moet juist lukken ik wil net hetzelfde doen.
naar het zuiden van spanje verhuizen maar samen met mijn moeder, en zou daar dan spaans willen leren en daarna werken zo in de zelfde branche als da jij voorstelde.
als jij iets meer weet ofzo en mij kunt helpen wat ik allemaal moet doen om naar daar te verhuizen enz…
dus als er iemand is die ons kan helpen, reageer dan
xxx