hola!!
ik ben een studente van 19 jaar en zit nu in mijn laatste jaar.
ik ben van plan om rond april naar spanje te gaan voor mijn stage,
die ik waarschijnlijk op een camping ga doen.hebben jullie misschien leuke plaatsen of gebieden? leuke campings?ideeen of ervaringen?
ik zou daarna heel graag langer blijven , voor tenminste een jaar ,
misschien wel voor altijd!
maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken en regelen…? ik zou graag willen werken maar spreek op dit moment de taal nog niet. ik wil die graag zo snel mogelijk onder de knie krijgen, door een cursus spaans , het liefst in spanje, maar wat is een goede school ? en betaalbaar? en dan werk en woonruimte…? hoe kan ik alles het beste gaan regelen?kan ik misschien aan de slag bij iemand thuis?als thuishulp-oppas?
ik zou ook wel verder willen studeren in spanje , in het spaans of een internationale studie. hoeveel geld moet ik daarvoor uit trekken?
ik zou graag tips en ervaringen horen! mijn voorkeur ligt trouwens bij de costa brava.
gr xx roos ps mijn email adres is : rosalie_kolk1@hotmail.com
Hallo Rosalie,
Van grasduinen op de site http://www.werkeninspanje.startbewijs.nl word je in ieder geval wijzer. Er staan meer dan 40 banenbeurzen op en meer dan 10 uitzendbureau’s.
En voor je Spaans kun je terecht op http://www.gratisspaans.startbewijs.nl,
succes,
piet meijers
Je kunt bij Adelante Taalreizen een taalreis boeken voor betaalbare prijzen in o.a. de populaire studentenstad Salamanca. Daarna kun je betaald hotelwerk gaan verrichten in Spanje. Raadpleeg www.adelante.nl en klik op de link betaald horecawerk in het buitenland. Je ziet op de website wat je kunt verdienen en wat de voorwaarden zijn om hieraan mee te kunnen doen.
Je kunt het hele jaar terecht voor hotelwerk. Na afloop ontvang je een deelnamecertifcaat waarop staat wat je niveau van het Spaans is en hoe je gewerkt hebt. Een echte verrijking van je cv dus.
Dit is een unieke mogelijkheid om voor langere tijd in Spanje te verblijven zonder al te veel kosten te maken. Heb je nog vragen? Kom dan langs voor persoonlijk advies op ons kantoor. Op afspraak zullen onze medewerkers je graag verder willen helpen.
Groetjes, Helena