hallo,
ik wil vanaf ongeveer september 2006, graag tussen de 6 en 10 maanden in spanje werken (en door daar te zijn ook spaans leren). ik zit al weken te surfen op internet maar ik kom niets tegen wat gaat lukken.
ik hoef aan dat jaar geen geld te verdienen maar liever ook geen kosten hebben.
ik ben tegen die tijd 18 jaar, en heb redelijke horeca ervaring…(2 jaar)
en ik heb tegen die tijd mijn vwo diploma.
ik spreek trouwens perfect nederlands en engels, betrekkelijk goed duits, een heel klein beetje frans en geen spaans
Heeft iemand een idee hoe ik dit plan kan verwezelijken of heeft iemand misschien iets voor me.
Nico
Spanje is groot. Waar wil je precies naartoe?
Of maakt dat je echt helemaal niet uit?
Waar liggen verder je voorkeuren, wil je perse alleen in de horeca werken (dat wordt lastig namelijk, veel laaggeschoolden hier, die dus vooral in de horeca gaan werken) of wil je ook andere dingen doen.
Met je talen kennis zou je het ook in het toerisme kunnen proberen, maar dan moet je niet voor de (al te) grote steden gaan.
Succes!
Liefs,
Carolina
Hoi Nico,
Ik zou je aanraden eerst Spaans te gaan leren. Van daaruit kun je kiezen wat je wil gaan doen. Wil je werken, vakantie vieren. Of wil je naast je studie ook al gaan werken. Ik heb bij de school gestudeerd die je onderin in dit berichtje vindt.
En pas op, ik was van plan om hooguit een jaar te blijven, maar de plannen zijn nu al om hier definitief te blijven. Je raakt verslaafd aan dit land.
Het maakt me niet uit waar in spanje.
Hoeft niet perse horeca te zijn, maar is wel makkelijker aangezien ik er al aardige ervaring mee heb, en ik wil er verder in.
wat betreft die school jochem8, hoe betaal je dat ik zie prijzen staan als 1250 euro per maand. best leuk maar als je ook nog moet eten en leven is dat aardig wat geld. waar betaal jij dat van, en hoe lang doe je het al?
bedankt trouwens voor al die snelle reacties!
Nico,
990 euro voor 3 maanden cursus, http://www.spanishcoursesandcultureinspain.com/longtermspanishcourses.asp.
Voordat ik hierheen kom heb ik gewerkt, ik wist dat als ik het niet zou redden ik hier gemakkelijk werk kon vinden, dus dat was ook het probleem niet. Nu werk ik online om hier te kunnen leven, en dat gaat prima.