Hola medewereldburgers.
Ik wil binnenkort gaan wonen en werken in Espana. Zijn er al al mensen die er wonen en werken. Zo ja …, alle tips en info zijn welkom in deze rubriek.
:vak02:
Hola medewereldburgers.
Ik wil binnenkort gaan wonen en werken in Espana. Zijn er al al mensen die er wonen en werken. Zo ja …, alle tips en info zijn welkom in deze rubriek.
:vak02:
Hallo Laila29, welkom op Wereldwijzer!
Lekker de zon opzoeken in Spanje. Ben je daarvoor al op het Spanje Forum geweest? Je kunt daar je vragen stellen en ervaringen lezen van anderen. Ook kun je een kijkje nemen op het Wonen en werken in het buitenland Forum. Veel plezier met de voorbereidingen en in Spanje.
Groetjes, Leontien
Hey Leontien,
tnx voor je snelle reactie, had ik nog niet gedaan. Ga meteen even een kijkje nemen.
gr. Laila
Hoy,
Voor ik naar Spanje vertrok heb ik eerst een jaar avondcursus Spaans gevolgd . Persoonlijk vind ik het een vereiste, zeker aals je ergens wil werken , dat je een basis van de lokale teel verstaat en kan spreken . Heb je die disciplinen niet , blijf dan lekker thuis . Wij willen hier ook dat de vreemdelingen onze taal leren .
Ik had een plan A en een plan B , planC was het noodplan ( terug naar huis) .
Na 2 wekend begon ik echt zaak na zaak af te lopen , toen ik na een week gewoon geen reactie kreeg startte ik met plan B , dat was na 2 dagen al raak . sindsdien werk ik bij Goldcar ( rent a car) , heb mijn opleiding gehad op de luchthaven van Alicante en werk nu vast in het kantoor van Torrevieja . af en toe moet ik eens voor een dag naar het kantoor van Benidorm.
Wat ik niet wou en ook niet aan raad is werk te zoeken in de horeca ! Hard werken en onderbetaald . Zoek in de autoverhuur, immo, verzekeringen en banken . Deze laatste zoeken personeel dat 4 talig is en ze betalen er goed voor . Maar ,om te besluiten … begin met Spaans te leren … de deuren gaan pas dan voor je open !
Groeten,
Hoi Kraske,
Tnx voor de tips. Daar zat ik zelf ook over te denken om eerst in nederland een basis en/of gemiddelde cursus spaans te volgen, zodat ik in ieder geval mezelf kan uiten en op een normale manier kan solliciteren. Anders ben je inderdaad ( zie ik op de sites) genoodzaakt om horeca en call center werk te verichten.
Heb jij nog tips over welke instanties qua prijs/kwaliteit verhouding goed zijn in cursussen geven?
En wat is je Plan B geweest, want je maakt me wel nieuwsgierig…:zon02:
groetjes Laila
Beste ,
Ik heb spaans gevolgd bij de avondschool voor volwassenenonderwijs LBC ( landelijke bediende centrale) te Antwerpen .
Plan B was als busbegeleider bij een agentschap te Benidorm. Ik zou dan 3 maal per maand voor 4 dagen onderweg zijn van Benidorm naar andalusië met o.a. engelse en Ierse toeristen . Daar ik Spaans kon en goed engels kreeg ik de job direct als ik wou . Daar het minder verloonde heb ik de auto verhuur gekozen , maar strikt genomen als job en omgang met de mensen was het andere beter ? maar ja je moet beslissingen nemen dus moet je ook prioriteiten stellen . Maar nog eens, als je een mondje Spaans spreekt zijn je kansen veeeeeeeeeeeeel groter .
succes ,