Een Nieuw Leven In Spanje

Ooo, als ik de taal of de muziek hoor…als ik mijn ogen sluit en ik hoor het geritsel van bladeren en het fluiten van de vogels…dan waan ik mij weer in Spanje. Ik krijg er kippevel van.

Maar ja…ik als vrijgezel, spreek de taal niet en heb natuurlijk geen werk… Tja, de meeste dromen zijn bedrog…

Groetjes,
Danielle

De meeste dromen zijn bedrog, maar niet alle…
Als je van te voren al zegt dat het niet zal lukken, nee dan zal het ook niet lukken.
Ik zelf ben nog nooit in Spanje geweest, maar door een mysterieuze aanhoudende interesse in Spanje en de spaanse taal heb ik besloten binnenkort zo’n taalcursus in Salamanca te volgen.
Wanneer het zo goed in Spanje bevalt, zou ik best een poging willen wagen er te gaan wonen… en werken dus. Nederland is ook niet alles.
Of zoiets lukt ligt voor een groot deel aan jezelf en aan de aanwezigheid van een flinke portie geluk.
Ik zou zeggen Danielle, ga ervoor!

groetjes,
Berend

Net wat berend zegt, niet alle dromen zijn bedrog!
Wat houdt je precies tegen dan?

Begin dan eens met de taal te leren, lees boeken over Spanje, ga je dromen achterna. Als je inderdaad zegt dat het niet kan/niet lukt, dan gaat het ook niet.

Ik ben op zoek naar die ene vrijgezel, m, 30-34, omg. 070, die net als ik heel graag in spanje zou willen wonen.

Berend, hoe is het met je taalcursus gegaan?

Gr,
Danielle

Ik ga binnenkort ook een taalcursus (in Argentinie) doen. Daarna ga ik een paar maanden naar Spanje, kijken of ik er kan werken oid. Zoals gezegd, je moet het gewoon proberen.

hey,
hoe is je taalcursus in Argentinie bevallen? en wat ben je nu aan het doen? mijn plan was toevallig precies hetzelfde. Ik ben net terug uit Argentinië, Buenos Aires. heb daar ook taal cursus gevolgd, en nu ben ik van plan om naar Spanje te gaan, om te werken. maar het valt echt tegen. heb jij nog tips misschien? ik zou graag in een hotel als receptionist willen werken of bij Bed & Breakfast.

ik hoor graag wat terug.

alvast bedankt

Edita

Hallo, hou er wel rekening mee dat leven in Spanje anders is dan op vakantie in dit land; die 2 dingen zijn heel verschillend.
Probeer “echte” informatie over Spanje te krijgen, wat zou het inhouden om er te wonen, welke moeilijkheden zou je tegen aan lopen. Ik woon al heel veel jaar in Spanje (mijn 4e land waar ik woon) en helaas hemelen mensen Spanje vaak op gebaseerd op het idee wat ze van het land hebben. Ik wil niet zeggen dat Spanje slecht is om in te wonen, ik woon hier graag, maar er zijn dingen waar je tegen aan loopt waar ik echt gek van wordt! Ik heb trouwens wel een vaste baan, spreek vloeiend Spaans (nodig voor een baan) en woon hier samen met mijn Spaanse man en kinderen, dus mijn situatie is iets anders.

Bedenk ook hoe makkelijk pas je je ergens aan, hoe voel het om je vrienden en familie achter te laten? Mocht je informatie nodig hebben laat me het weten.

Zou wel eens willen weten of het eenvoudig is om iets te huren in z spanje. Een stukje land . Misschien iets bij een boer of zo.

het makkelijkste is naar zuid spanje te gaan als het kan natuurlijk, en rond te rijden uitkijkend naar bordjes met “se alquila”, meestal worden ze gelijk aangeboden ipv per makelaar. Moet je wel spaans spreken om daarna te onderhandelen over prijs en duur, tenzij je zo een jaar cash vooruit betaald :wink: hou er rekening mee dat je niet zomaar wat kan plaatsen of bouwen op dat stuk grond.

Nou is het de bedoeling om daar voor een langere periode daar te gaan staan met een camper. Wel hebben we dan water en stroom nodig. Het zou leuk zijn om er een moestuin bij te hebben.

QUOTE=moniqueespana;1061732]het makkelijkste is naar zuid spanje te gaan als het kan natuurlijk, en rond te rijden uitkijkend naar bordjes met “se alquila”, meestal worden ze gelijk aangeboden ipv per makelaar. Moet je wel spaans spreken om daarna te onderhandelen over prijs en duur, tenzij je zo een jaar cash vooruit betaald :wink: hou er rekening mee dat je niet zomaar wat kan plaatsen of bouwen op dat stuk grond.
[/QUOTE]

Bedankt voor de info. Volgend jaar gaan wij die kant op. wie weet komen wij iets leuks tegen.

Hoi allemaal,

Ik woon sinds 2012 in Andalusie en ik heb een vaste baan bij een internationaal bedrijf. Ze zoeken juist Nederlanders dus Spaans spreken is niet strikt noodzakelijk. Ideaal dus als je nog niet zoveel Spaans spreekt. Je kan optioneel een taalcursus volgen met korting via ons bedrijf.

Als iemand interesse heeft - want we zoeken nog mensen - dan hoor ik het graag.

Natuurlijk is wonen daar anders als met vakantie.
Over de rest is uiteraard ook over nagedacht. Wij, mijn vrouw en ik, nemen de stap niet zomaar. Wij zijn al een aantal jaren in Spanje geweest.
Dan wel op vakantie. Maar toch.
Het lijkt mij dat de taal vanzelf wel komt als je midden in een spaans gebied zit. Ik denk dat je wel zult moeten. Wil je een beetje contact met de spanjaarden wil houden.
Wij hebben de grondbeginsellen van het spaans gedaan. de gramatica dus. Dus wij kunnen ons redelijk verstaanbaar maken.
Wat wij graag zouden willen is een stukje grond. Daar de camper te plaatsen ( veilig) voor langere tijd.
Ook houden wij beide van tuinieren. Dus een moestuin zou ook welkom zijn.
Wij zijn niet zo van die strand mensen. Wat meer in het binnenland zou prima zijn. Dacht zelf zo’n 50 km van de kust.
Maar ook daar hangen wij niet aan
Als het meezit, zijn wij volgend jaar september , voor 3-4 weken , in Andalusia. En wel met de camper.
We gaan het afwachten. Voor de rest is alle info welkom.

Hoi, kun je mij iets meer vertellen over het bedrijf waar je werkt? Het kriebelt om Spaans te leren, gecombineerd met wonen en werken in Spanje.
Groet, Selma.

Dat valt echt heel erg tegen. Je moet echt een basis hebben. Dat hoeft niet heel veel te zijn maar toch. Als je hier komt, en je wilt Bijv. Nie nr.,telefoon, internet hebben, zul je toch een beetje spaans moeten kunnen.

Hoi Selma,

Wij doen in Granada de salarisadministratie & hr werkzaamheden voor west europese bedrijven. Eerste maand krijg je een interne training, daarna word je verder begeleid door collega’s van de account waarvoor je gaat werken. We hebben hier allerlei nationaliteiten rondlopen, nederlanders & spanjaarden zijn toch wel de grootste groep. Er zijn ook doorgroei mogelijkheden. Ik ben in 2 jaar tijd drie keer gepromoot (1e x na 3 maanden, 2e x 7 mnd later, 3e keer na een jaar).

Nou gaat het mij er niet om werk te zoeken. Ben niets te beroerd om te werken. Desnoods op een camping of op een landgoed. Op de boerderij.
B&B.?
Na 40 jaar heb ik er genoeg van om bij een baas te werken. Chauffeuren. Lijkt me ook wel wat.(klein rijbewijs).

Hoi, woon je nog steeds in Spanje? En waar ergens?
Ik zou binnen 4 jaar (ongeveer) naar zuid Spanje willen verhuizen? Alles is op het moment nog een vraag Het kan ook chilli worden. Maar…
Wat zijn nu de moeilijkheden? Buiten de taal natuurlijk, daar ga ik volgend jaar mee starten. En buiten dat alles manana is.
Wat is het moeilijkste om als buitenlander in zuid Spanje te wonen?
Vriendelijke groetjes, Corry