Verhuizen naar Spanje

Hey

Ik zou graag naar Spanje willen verhuizen. Waar begin ik? Eerst de taal leren?
Zijn er nog mensen die de stap zouden willen zetten? Misschien in groep? ik ben 42

Liliane

Ik ook, 47 j

Kijk even bij http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=109476
Daar zie je dat velen die stap willen maken

bedankt, heb daar iets gepost.

ben opzoek naar een B&B om die eventueel over te nemen.Wie kan en wil mij hier bij helpen en zijn er mss mensen die interesse hebben om ook zoiets te ondernemen?:dag:

kunt mss aansluiten bij de eerste 2 topics? dan zijn er 4 mensen met dezelfde interesse

Ik vraag me af waarom je naar spanje wil verhuizen en als je toch wilt gaan koop ipv een b&b in spanje een huis in NL, verhuur dat huis en ga met de opbrengst naar Spanje.
Spanje is een heel moeilijk land, ik heb er zelf 15 jaar gewoond.(ik woon nu net 1 jaar in Belgie en wil ook graag weer terug)
Ik wil bij deze toch graag mensen waarschuwen voor aankoop van onroerend goed, als je wat wilt weten dan hoor ik dat wel.

Hoe doe je dat?

verhuizen voor het klimaat, denk net als de meesten hier.

Dus jij adviseert om niet een huis in Spanje te kopen. Vertel eens waarom niet? Ben nieuwsgierig.

@hola1234: wil je ons je ervaringen vertellen?

hallo lieve mensen,
ik kom net terug uit Ecuador…ben alleenstaande vrouw van 58…en wil toch weer weg. Ik ga nu- vast en zeker- begin maart naar Andalisie ongeveer 30 km van de kust. De huizen zijn daar geweldig…met zwembad etc. Als we met z’n tweeeen of drieen gaan dan is de huur goed op te hoesten en kunnen we iets groter.
wie geinteresseerd is mailt naar: poorter55@gmail.com
nomade

Hallo spanjeliefhebbers,

Wat een vage berichten en vage adviezen.
Als je echt, echt naar Spanje wilt zul je, mits je miljonair bent, eerst moeten bekijken of je er werk kunt vinden. En dat is op het moment niet makkelijk. Er is momenteel 20% werkloosheid, het hoogste van heel Europa. Spanje balanceert op het randje van bankroet, net als Griekenland en Portugal. Ik raad het af om op de bonnefooi te gaan en dan maar zien of je wel werk kunt vinden. De kans is dan groot dat je binnen een paar maanden gedwongen bent om terug te keren naar Nl. Als je hier niet jaren gewerkt hebt, heb je geen recht op WW of dat soort dingen. Salarissen liggen veel lager dan in Nl. en werkweken zijn langer. Een voorbeeld, je kan nu, in augustus misschien 1400 euro p/m verdienen, bruto met 7 dagen werken 8-9 uur per dag in een restaurant. Maar vanaf september loopt horeca natuurlijk hard terug en is de kans groot dat je op straat staat. Bekijk dingen goed, vantevoren en vooral…leer eerst Spaans want dat heb je nodig, zelfs als je in toeristische gebieden gaat wonen/werken.
gr. Paul, uit Javea