Ik wil werken en wonen in Spanje vanaf december 2012

Hallo! Ik wil heel graag naar Spanje emigreren, nu lijkt het mij lastig om vanuit Nederland werk en een woning te vinden in Spanje.
Misschien dat iemand mij kan helpen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Madrid of Barcelona.

Ik ben nu bezig met het afronden van mijn Internationaal Toeristisch Management studie (HBO) in Utrecht.

Ben benieuwd naar jullie adviesen!

Hallo!

Beste is toch naar Spanje komen: nu met de crisis is het best lastig om een baan te vinden en mensen helpen je niet zomaar: ze zullen je willen kennen!

Gewoon gaan als je echt wil. Lees je goed in en neem een flinke zak met geld mee (niet alleen voor borg huis, maar ook om de eerste maanden te overleven) en een nog grotere zak doorzettingsvermogen. En natuurlijk bij aankomst meteen Spaans gaan leren dan maak je misschien wel kans op een baan.

Verdere tips vind je op mijn website:

Succes,

Mabel

Hoi Roseline,

Ik ben heel benieuwd of je al ideeen hebt over hoe je het gaat doen?
Ik ben vorig jaar zomer ook naar spanje gegaan om daar werk te zoeken, ik heb er 3 maanden gezeten maar helaas moest ik terug omdat mijn geld opraakte en de crisis enorm was te merken…
ik wil nog steeds graag terug naar spanje …

ik hoor graag iets van je

groetjes sheila

HoiHoi!

ik wil ook vanaf begin 2013 wonen en werken in spanje…
Ik ben nu 2maal op vakantie geweest in lloret de mar… dit is mij zeer goed bevallen en hier wil ik dan ook opzoek gaan naar een baan… In eerste instantie ga ik solliciteren bij nederlandse bedrijven omdat je dan geen spaans hoeft te kunnen (dit wil ik ng wel graag leren) en omdat hun vaak een onderkomen voor je regelen…

in een toeristengebied kunnen ze vaak wel buitenlanders gebruiken voor de zomerperiode… maar in de winter ben je vaak werkloos…
ik kan je aanraden om persoonlijk langs te gaan om te solliciteren misschien eerst eens een vakantie boeken en dan een dag of 2 besteden aan het bezoeken van bedrijven…
Weetje al watvoor werk je er wil gaan doen?

Zelf ben ik me ook nog goed aan het inlezen… en hoop ik wat reisgezeldschap te vinden… want helemaal alleen in spanje lijkt me soms best wel moeilijk.