Help! Inschrijfadres en werk, alle tips zijn welkom!

Lieve mensen,

Ik sta op het punt om naar Spanje te emigreren (over twee weken). Ik ben afgestudeerd in Nederland (Rechten) en heb twee jaar gewerkt in mijn vakgebied (procederen bij de rechtbank). Ik weet ook dat het niet de beste tijd is om te gaan in verband met werk vinden maar ik heb maar 1 plekje nodig :slight_smile: Ik spreek veel talen (maar liefst 7) maar nog matig Spaans wat ik dus wil gaan verbeteren. De regio Malaga lijkt mij geweldig, maar vrienden bevelen Barcelona aan. Het schijnt dat er ook leraren Engels gevraagd worden met regelmaat? Of dat er werk is bij een callcenter? Vertrek dus al over 3 weken maar de vraag is waarheen. Ben er al weken mee bezig. Heeft iemand een idee of een suggestie voor bijvoorbeeld een adres? Zodra ik een vast adres heb kan ik van daaruit gaan zoeken, uiteraard wil ik mij daar ook kunnen inschrijven (gemeente, zodat ik mijn N.I.E. nummer kan ophalen, ik ben Nederlandse). Ik ken verder eigenlijk geen mensen in Spanje maar het land trekt mij enorm. Alle tips zijn welkom! Bij voorbaat dank voor jullie reactie!

Werk vinden is inderdaad moeilijk, maar bij Sellbytel (Barcelona) zoeken ze nu heel veel mensen. Ga uit van onregelmatige werktijden en een loon van ongeveer 1000 euro netto in de maand. Succes!
Check ook ff mijn site: mabelatbarcelona.blogspot.com voor meer tips!
Groetjes,
Mabel

1 like