Tips voor emigreren naar Spanje

Mijn vriend en ik willen emigreren naar Spanje.
Wie heeft goeie tips?? Voornamelijk over wonen en werken.
Goeie en betaalbare verhuurmakelaars???
Hoe vinden wij snel werk?

Jeetje, dat is leuk mijn man en ik willen hetzelfde, we kunnen nooit afscheid nemen van Spanje maar wij hebben ook de wens om er voorgoed ons te installeren, dus wij zijn ons ook aan het orienteren.
Ik hou alles een beetje in de gaten en mocht ik tips horen stuur ik ze naar jullie door.
mvg Astrid en Vincent

Oh wat leuk, ja hou mij alsjeblieft op de hoogte. Het is zoveel uitzoek werk. We hebben een klein kindje dus we willen niet voor verrassingen komen te staan. Ik wil zo veel weten en leren over het land, dat ik gewoon niet weet waar te beginnen, ken je dat?
We spreken elkaar!

Hallo!

De belangrijkste tip die ik kan geven, is naar Spanje toe te komen en hier gaan rondkijken en zoeken. In Spanje zijn ze absoluut nog niet zo actief op het gebied van digitaal zoeken (in grotere steden misschien wel iets meer dan in de kleinere). Daarbij is het zo dat je zowel huizen als een baan niet goed op voorhand kan zoeken (per 1 dec. zou ik willen komen, daar doen ze hier niet aan). Het is nu of niet.

Bepaal eerst eens wat je zou willen, of je al voorkeuren hebt voor bijvoorbeeld lokaties… Enne… Lees mijn columns anders eens, daar vind je willicht ook nog wat nuttige tips! :wink:

Liefs,
Carolina

voor verhuur: www.andalusianrentalservices.com

:dag:Hallo Bjorky,

Spanje is groot en je moet wel weten waar je wilt wonen.
En ook wat je wilt gaan doen.

In het Noorden is het winters koud, de Costa Blanca is het ook niet zo warm in de winter maar daaronder wel.
Costa del sol denk ik waar ik woon is de temperatuur het beste.
Veel succes

Mieke Blankenstein

Wij zijn zelf geëmigreerd naar Spanje en hebben een persoonlijke weblog waar je misschien meer informatie kan vinden. Als je belangstellign hebt, laat het me dan weten.

Kijk eens op http://werkeninspanje.startbewijs.nl, daar heb ik nogal wat info bij elkaar gezet over emigreren, wonen en werken in Spanje.

Succes.

pietmeijers
www.spanjeservice.nl

Dat is een misverstand. De temperaturen zijn toch minstens zo als aan de Costa del Sol hier aan de Costa Blanca. Tis niet voor niets een populair gebied voor overwinteraars. t Heeft geloof ik het gezondste klimaat van Europa!

maar idd sluit me aan dat je iig wel moet weten WAAR je wilt gaan wonen. Spanje is zo’n 15x groter dan NL en anders ren je als n kip zonder kop rond zonder te weten wat hoe en waar.
Ga dus eerst ns kijken naar welk gebied je wilt gaan. Orienteer ter plekke ns voor werk en ga dan pas voor n woning kijken. Dat lukt je altijd wel.
Begin gewoon met iets eenvoudigs, gemeubileerds te huren. Je kunt immers altijd nog verhuizen!

Hoi Beatrice,

Stom van me het had moeten zijn Costa Brava.

Gr. Mieke Blankenstein