Ik Woon Nu In Spanje Maar Vind Geen Baan!

Hallo allemaal!

dit is mijn 2de emigratie. Eerst ben ik, in 2003, van België naar Nederland geëmigreerd en nu zijn mijn verloofde en ik samen naar Spanje verhuisd.
We wonen in de stad Gijón, in het prinsdom Asturië, in Noord-Spanje. Hij heeft hier een baan gevonden en zodoende hebben we de stap gezet!
Maar ik ben degene die thuis zit en nog geen baan heb. Misschien kan iemand mij helpen?
Maar ik wil ook iedereen verwittigen die eventueel zomaar de stap zet. Het allerbeste is wanneer alle personen die verhuizen ook al meteen een baan hebben.
Het is niet altijd even makkelijk om als ‘vrouw van’ of ‘man van’ mee te verhuizen, en de ganse dag alleen thuis te zitten, op zoek naar een baan.
Bovendien is de werkloosheid hier momenteel enorm hoog.
Liefs,
Halise

Hehe,dat is wat ik tegen de mensen predik wanneer ze in spanje willen gaan wonen zonder enig voorbereiding ,maar blijkbaar maakt hun “zolang ik maar onder het zonnetje kan liggen” mentaliteit hen blind,en komen ze met" heb de zonnestralen in mijn ogen gekregen " terug.

Ach…wie niet waagt niet wint, niet waar… :rolleyes:

Sorry don-juan maar dat is niet echt een nuttig of aardige comment. Het is aan ieder voor zich om te beslissen wat zij doen en je hebt niet echt het recht om daar zomaar een “mening” over te hebben.

Wat ik je alleen als tip zou kunnen geven is, stap op bedrijven af en toon lef. Dat waarderen bazen over de hele wereld. Begin “gewoon” met e-mailen en bellen.

Veel succes.

Iedereen heeft recht om zijn mening te uiten!

Daarom hoef je niet akkoord te zijn, dit is een forum, waar je net wel je mening of tips kwijt kan!

Helaas, don juan heeft wel een beetje gelijk. Spanje heeft een hele hoge werkeloosheid. Waarom denk je dan dat uitgerekend jíj wel aan een baan(tje) komt? Veel mensen denken er veel te gemakkelijk over, sommigen spreken zelfs geen Spaans!

Maar dat betekent natuurlijk niet, dat je het niet moet proberen! Precies wat Maretje zegt, alleen je moet niet bellen of emailen, dat werkt hier in Spanje niet hoor. Overal PERSOONLIJK op afstappen, CV in de hand, niet bij de receptie achterlaten, maar aan de verantwoordelijke persoon geven.

En anders, de manier waarop je er tegenaan kijkt een beetje veranderen: niet zeuren over het feit dat je thuis moet zitten, maar geníeten van je vrije tijd en leuke en/of nuttige dingen gaan doen. Jullie hebben blijkbaar een inkomen, da’s al heel wat.

Sterkte en groetjes,
Linda

Heyla,
Ik woon en werk ook in Spanje, met woonplaats Gijon, zin in een babbel heb ik altijd wel en leuke caféetjes hebben we hier genoeg.
Groetjes,
Julie

*Een dikke kus voor Erikatje en Linda en lang leve democratie!

Yep, het is niet dat ik uit mijn nek klets hoor.Ik heb ze met een glimlach zien komen en met de staart tussen hun benen zien vertrekken.

Voorbereiding is alles.Weten waar je naartoe gaat en weten wat je wil doen.De meeste beslissen vandaag en willen morgen al vertrekken zonder de taal te leren,zonder job,met een minimale kennis van het land,enz…maar meestal is hun terugkomst even snel.
De enige mensen die geen voorbereiding nodig hebben zijn mensen die door hun Company naar een ander land worden gestuurd en waar het huis ,werk enz… gegarandeerd is.

Al had ik een permanente job daar ,toch ben ik daar maar tijdelijke verbleven.De schoonheid van iets verdwijnt sowieso wanneer je het dagelijks moet aanschouwen,maar wanneer je een tijdje later terugkeert ,herbeleef je die schoonheid.

Ik gun het echt iedereen en wens iedereen die het wil proberen succes,maar een goede job en zonnetje gaan volgens mij niet zo vaak hand in hand,daarom is het beste dat je kunt doen,je goed voorbereiden indien je per-sé naar dat land wilt gaan.

P.s:Ik weet niet hoe het met hun sociale vangnet(werkloosheidsuitkering) zit maar dat zal zeker niet denderend zijn t.o.v de Noordelijke landen .*