Paar maanden ertussenuit in spanje + werken

Hoi,

Na veel googlen ben ik hier terecht gekomen!
Ik word in april 18 en wil al vanaf mijn 11e wil ik heel graag in spanje werken een tijdje. Na veel omstandigheden de afgelopen 2 jaar ben ik er nu echt aan toe om voor minimaal 3 maanden naar Spanje te gaan, het liefst wanneer ik mn examen heb gehaald van mijn opleiding in Mei. Ik ben voor me leeftijd best zelfstandig omdat ik thuis ook veel moet doen en moet vanaf mijn 14e alle extra’s al zelf betalen. Ook kan ik makkelijk alleen zijn en snel last van heimwee heb ik niet. Natuurlijk weet ik dat ik heel veel moet regelen en dat het realistisch moet blijven. Ik ben al een hele tijd aan het orienteren maar weet niet precies waar ik moet beginnen. Graag zou ik in contact komen met mensen die dit hebben gedaan, of willen gaan doen.

Mijn ‘stiefoom’ woont in spanje, mijn opa en oma hebben een huis in Spanje waar ze aantal maanden per jaar verblijven maar daar wil ik qua onderdak enzo niet heen, ik wil onafhankelijk zijn van hun en een hele nieuwe wereld in stappen. Verder ben ik al bezig met een basiscurcus Spaans. Ik heb gedacht aan zo’n taalcurcus-reis maar dit is financieel niet echt haalbaar.
Mijn plannen zijn dus te gaan werken in Spanje en voor de rest van de spaanse cultuur proeven en open staan voor dingen wat er op me af komt.

• Ik heb al contact gehad met een Nederlands Callcenter gevestigd in Spanje, maar stel dat ik zoiets doe, hoe kan ik het doen met onderdak? Of is au-pairen een beter plan?
  • Wat zijn de mooiste plekken om als student alles te ontdekken waar ook genoeg leeftijdsgenoten rond lopen?
  • Zijn er organisaties die mij kunnen begeleiden en helpen om alles te regelen?

Zo kan ik nog wel even doorgaan…!