Ik zoek werk in Spanje (Marbella)

Mijn post ging ook onder andere over Málaga stad, zoals je ziet, maar idd ik ben het helemaal met je eens dat veel mensen te licht denken over het belang van het leren de Spaanse taal. Ik ken zoveel mensen die zonder enige voorbereiding verhuizen en ter plekke pas de basics van de taal gaan leren. Dan moet je al best wat geld achter de hand hebben om het een tijdje werkloos vol te houden. Het gaat veel sneller als je al een basis hebt om op te bouwen.

Het meest belangrijke mist misschien nog in het lijstje: netwerken!
Veel vacatures worden in Spanje niet eens openbaar gemaakt, maar worden vergeven aan vrienden en kennissen van werknemers/ de werkgever. Leer mensen kennen, ga alle feestjes en verjaardagen af, ontmoet de buren en de vrienden van de buren en laat overal vallen dat je op zoek bent naar een baan. Dat helpt echt! Ik heb zelfs meegemaakt dat er spontaan functies worden gecreeerd voor vrienden van mensen die de “baas” hoog acht.

Ook geen slecht plan: voor jezelf beginnen! Maar dan moet je wel een goed concept hebben natuurlijk en je flink verdiepen in het Spaanse ondernemersklimaat :slight_smile: Maar een beetje ondernemer ziet daar niet tegenop toch? :slight_smile:

Nu zijn w ehet eens:-)
Inderdaad het spaans is het belangrijkste en inderdaad via netwerken krijg je werk, betaalbare woonruimte en verzin maar wat nog meer.
Voor netwerken heb je dus inderdaad je spaans nodig.
Voor jezelf beginnen is inderdaad mijn inziens het beste.
Er is veel hulp hier om je onderneming op te zetten( subsidies, opgebouwde paro in 1 betaling etc etc)
maar ook hier geld weer SPAANS spreken

Dag Liszy…

ik zit nu hier in spanje sinds oktober en het is echt helemaal geweldig ik heb een belgisch stel gevonden en die hebben mij ook de kans gegeven om te komen werken… en ik zal je sterker vertellen ik ga nooit ook maar nooit meer terug naar Nederland… Groetjes Gringo … 0034-658701590 als je ooit vragen hebt… wonende te Marbella…

hoi Robin,

hoe heb jij een appartement kunnen vinden in benalmadena? deel je deze met meer mensen? ik zou heel graag die kant op willen om te wonen en te werken. misschien heb jij ideeen? ik hoor graag van je!
groetjes daisy

beste, mensen ik zoek werk in Spanje marbella wie kan mij er mee helpen.

mvg glenn

Hallo Glen, hier werk vinden is een kwestie van hier rondlopen en zaken binnen lopen. Via internet vind je hier geen werk.
Voor horeca werk kun je misschien terecht bij Hestia in puerto deportivo, daar werken vaak Nederlanders.