Northgate Arinso, hier werken of niet?

Bij Northgatearinso zoeken ze vrijwel altijd mensen:
http://ngacareers-brightpurple.com/apply_now

Zoeken op ‘Granada’ en je vindt van alles! Ze zoeken met name mensen die HR activiteiten willen uitvoeren voor bedrijven uit bijvoorbeeld Nederland of andere Europese landen. Dat ga ik daar dus bijvoorbeeld ook doen :slight_smile:
Fijn vinden ze het indien je klantgerichte werkervaring hebt, een opleiding hebt genoten, Engels en Nederlands spreekt (maar ze zoeken ook vaak mensen voor andere landen, dus zijn andere talen vereist) wat kennis hebt van SAP en payroll & taxes. Ze willen dat je fulltime werkt en voor minimaal 1 jaar.
Zie de vacatures. Ze stonden zodoende ook mensen te werven op de emigratiebeurs in Houten.
Succes!

1 like

Dankjewel voor alle info, top!!
Ik zal die sites eens gaan bekijken.
Over NGA: mijn vriend werkt daar al jaren en zij helpen dus ook mee met zoeken naar huizen en helpen mij aan een baan. Daarbij ben ik jurist. Dat komt dus wel goed :slight_smile:
Maar top dat je even waarschuwt voor addertjes, met name voor anderen die wellicht niet zo well-connected en alert zijn!

Ik ben wel benieuwd naar wat verder de ervaringen zijn met NorthGateArinso in Granada. Ben sinds ruim een jaar afgestudeerd, de zoektocht naar een baan heeft hier in Nederland vooralsnog niks opgeleverd en nu ben ik bezig met solliciteren bij NGA (2 telefonische gesprekken met recruiters gehad, een dezer dagen skype interview)

Over die clausule van de boete als je binnen een jaar vertrekt werd mij meteen tijdens het tweede gesprek al verteld, en het lijkt erop dat je hier niet aan ontkomt als je er wil gaan werken als starter. Nu moet ik zeggen dat ik dat ook niet zo’n probleem vind, aangezien ik er juist minimaal een jaar wil werken, anders is het me de moeite niet waard om ervoor te verhuizen! Ik hoop juist vooral op doorgroeimogelijkheden daar - weten jullie of die er echt zijn?

Maar goed, verder nog tips wat betreft NGA?
Ik heb uit nieuwsgierigheid al eens zitten kijken naar woonruimte via www.enalquiler.com, hebben jullie ervaring met die site toevallig? Want daar lijken wel aardige dingen op te staan. Uiteraard ga ik gewoon zelf zoeken, mocht het zo ver komen dat ik de baan krijg; dat blijft toch de beste manier vaak.

Hoi Juupke,

Ik start 3 sept. bij NGA als subject matter expert, tier 2. Weet niet wat voor functie jij op solliciteert nu?
Ik blijf echt maar 1 jaar dus heb niet gevraagd naar doorgroeimogelijkheden. Twee mensen die ik heb leren kennen via de taalschool hebben deze week ook bij NGA gesolliciteerd, voor dezelfde soort functie als ik. Verder weet ik nog weinig. Een ander meisje dat ik via deze site heb leren kennen heeft een andere functie, ander team ook, en zij heeft ook die clausule in haar contract. Is vrij gebruikelijk en als jurist weet ik ook dat dat zo gewoon werkt. Zij is reeds begonnen en het bevalt goed.
Heb verder geen tips, weet alleen dat er veel hollanders werken, er veel doorstroom is omdat veel mensen maar voor een paar jaar blijven en dat er veel standaard is waar weinig van wordt afgeweken (zoals zelf je vlucht/verhuizing en huis hier betalen).
Wij hebben uiteindelijk een huis gevonden via http://www.fotocasa.es/casas-adosadas/granada-capital/alquiler/listado?opi=209&crp=1&tv=true&cu=es-es&mode=0. Maar het viel tegen hoe lang het duurde en hoe lastig het zoeken was als je geen spaans spreekt. Met hulp van NGA is het gelukt.
Succes en wie weet tot ziens!
Groet, Suus

Ik solliciteer bij NGA naar functie tier 1 administratief medewerker om te beginnen, volgens mij de laagste functie die ze hebben. :wink:

Heb inmiddels ook het Skype-gesprek gehad, en ik krijg na het weekend te horen of me de baan wordt aangeboden of niet. Ik zat een beetje in mn maag met het feit dat ik (puur toeval!) al voor begin oktober een trip naar Sevilla heb geboekt, en zag niet echt hoe dat te combineren met hun wens om 1 oktober te beginnen, en nu is me iig al toegezegd dat als ik 3 september al met de opleiding zou beginnen, ik dan gewoon in oktober met mn moeder vakantie kan vieren in Sevilla en aansluitend ook nog een week naar Nederland terug kan om de zaken hier netjes achter te laten. Daar komt nog bij dat zij dan mijn vlucht en de eerste maand accommodatie zouden betalen.

Dit lijkt me op zich helemaal niet zo’n verkeerd aanbod. Het enige echte probleem is dat ik voor de eerste 6 maanden (zo lang duurt het eerste contract) mijn huisje hier zou willen onderverhuren, zodat ik wel betaalbare woonruimte heb om op terug te vallen mocht het toch allemaal niet lopen als gehoopt. En waar ik tegenaan loop is dat ik niet weet of ik me in Spanje officieel in kan schrijven zonder me hier in Nederland uit te schrijven; en dat is wel noodzakelijk om mijn huis hier te kunnen blijven huren voor die periode. Heeft iemand hier kennis over of ervaring mee?

Overigens spreek ik wel wat Spaans, dus dat scheelt een hoop!

Goedendag ,

Ik begin a.s. maandag bij NGA in granada bij T1.
Zou graag voor deze tijd met iemand in contact willen komen… wie heeft er interesse ???
Ben een jongeman van 36 jaar en wil hier blijven voor een hele lange tijd.

Nou, ik werd door NGA aangenomen maar heb het contract niet ondertekend; er klopte echt veel te veel niet en ik zou mezelf juridisch in een zeer slechte positie hebben gebracht. O.a. wordt verwezen naar de algemene voorwaarden van het bedrijf, maar die mocht ik niet inzien voordat ik tekende - dat is echt te belachelijk voor woorden!

Ook werd er gehaspeld met netto en bruto bedragen, werd er vaag gedaan over het belastingtarief (men zegt dat het de eerste 6 maanden 2% is maar wilde me niet verwijzen naar de wetgeving waar dat terug te vinden is) en bleek de boeteclausule toch meer een adder onder het gras dan in eerste instantie leek: je krijgt een contract voor 6 maanden, maar de clausule is voor 12 maanden. Ondertussen ga je in een tweede periode van 6 maanden wel meer belasting betalen, maar heb je totaal geen onderhandelingsruimte voor een hoger salaris, aangezien je gewoon de boete moet betalen als je niet akkoord gaat met het bod van NGA.

Mensen, let goed op en teken dus vooral niet te snel, lees alles goed door en ben niet te goed van vertrouwen!
En Rodero, ik hoop voor je dat het voor jou gunstig uitpakt. Ben er wel benieuwd naar!

Het belastingspercentage wat je betaald wordt (uiteraard) niet door het bedrijf bepaald. Afhankelijk van je privésituatie betaal je inkomstenbelasting. Dit kan inderdaad 2 % zijn. In de praktijk zal het in jullie geval denk ik niet meer dan 8% zijn.

Juupke,jij ziet beren op de weg man…
Het is een groot bedrijf en die gaan je echt niet flessen hoor.
Ik spreek ook spaans en is alles is harstikke goed geregeld…tuurlijk,het is geen ned.

Rodero, dat is misschien zo, maar feit is dat het werkelijk bizar is dat je de algemene voorwaarden niet mag inzien voordat je ervoor tekent - juridisch gezien is het eenvoudigweg dom om dat te doen. Betekent dat per definitie dat je slecht terecht komt? Nee, niet per definitie, maar ik heb enige achtergrond waarbij ik heb gezien hoe mis het kan gaan (juist bij grote bedrijven want die kunnen ermee wegkomen!) en dat is het me niet waard.

Daarbij vind het ik het brutosalaris wat ze bieden, zelfs voor Spanje, gewoon te laag.

Je mag uiteraard vinden dat het goed geregeld is, persoonlijk zie ik dat anders, net als de juristen om mij heen. Ieder zijn mening. Nogmaals, ik hoop van harte voor je dat het gunstig voor je uitpakt. :slight_smile:

Hey Juupke,
Kijk,hun kunnen wel van alles willen,maar als ik mijn kont tegen de klippen gooi,dan zijn zij mij ook zat en zullen mij buiten zetten en dan is er uiteindelijk nix aan de hand.Ik zal gewoon mij werk doen en als ik ergen sniet mee eens ben,zullen ze dat ook wel weten :wink:
Als het nix is ben ik zo weer thuis.

Ik begin per 1 oktober bij NGA.

Wie gaat daar nog meer beginnen of werkt er al??

Ik heb e.e.a nagekeken op spaanse sites en NGA heeft niet bepaald een goede naam…:

Als je een contract tekent van 6 of 12 maanden, dan zit je daar gewoon aan vast hoor. Dan is het wel degelijk belangrijk dat e.e.a. goed geregeld is.

Je kunt altijd het vliegtuig naar Nederland pakken, maar dat lijkt me niet slim als je een contract met een boeteclausule hebt ondertekend.

Als het goed is werk je er nu enkele weken. Ben benieuwd hoe het bevalt.

Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Ik snap je en vrijwel niemand doet alles wat hem of haar opgedrongen wordt, maar niemand wil een wurgcontract tekenen waar je niet makkelijk van af kunt. Is alles bij jou contractueel goed geregeld? Kon jij wel de algemene voorwaarden inzien voordat je je contract ondertekende?

Ik lees verschillende reviews op internet en ik kom vaak verhalen tegen dat mensen zich storen aan de houding van de leiding. Hoe ervaar jij de verhoudingen op de werkvloer?

Wurgcontract? Boetebeding? Jongens, nu gaat het echt nergens meer over. Ik ben al 6 jaar jurist en dit zijn normale zaken als je de context begrijpt. Hoe denk je dat advocaten worden opgeleid? Alsof zij hun opleiding gratis krijgen. Zij tekenen ook een beding dat ze alles terug dienen te betalen als ze vroegtijdig stoppen.
Mijn vriend werkt al 7 jaar bij NGA en het is een top bedrijf. Welke werkgever neemt werknemers plus partners gratis mee naar Rome of Parijs?
Rare verhalen hoor je natuurlijk altijd als een filiaal in het buitenland hard groeit aan de hand van niet-spanjaarden. Uiteraard zijn ze dan op zoek naar de goede koers. Er kwamen in het begin namelijk vooral backpakkers even leuk vakantie vieren en werken, om vervolgens na een paar maanden weer te vertrekken. Om deze taferelen te voorkomen, hebben ze besloten in het contract te zetten dat je je training terug dient te betalen als je binnen een jaar vertrekt. Wanneer betaalt een bedrijf je interne opleiding ooit gratis? Als je een gedegen functie hebt en van plan bent langer te blijven. Meestal doe je later pas een verdiepende opleiding en vrijwel altijd is er dan een studiebeding opgenomen zodat je niet na de studie gelijk weggaat. Idem in de advocatuur zoals ik al zei.
Ik erger me suf aan die paranoïde Hollanders. Het is een multinational, die goed voor de werknemers, maar ook goed voor zichzelf zorgt. Er is een normaal proeftijdbeding, dus als je het in de eerste weken alsnog niet bevalt, kan je ook gewoon weg. Het salaris is normaal, nu de functie niet van zo’n hoog niveau is en de prijzen hier veel lager liggen. Wie huurt er in Nederland een huis met 4 verdiepingen, dakterras en zwembad, aan de rand van hartje centrum voor 750 euro per maand? Je kan dat echt niet met Nederland vergelijken.
Feit blijft dat als je met allerlei verschillende nationaliteiten werkt, in een warm land, dat je niet-serieuze toeristen buiten moet houden. Feit blijft ook dat de doorstroom hier hoger ligt dan bij een nationaal bedrijf, nu veel mensen slechts voor een jaar of 2 willen blijven (zoals ik/wij). Dan werkt het ook anders. Snel mensen opleiden zodat ze snel aan de slag kunnen omdat ze snel weer weg (kunnen) gaan.
Overigens is het opleidingsplan en -niveau enorm verbeterd sinds deze zomer en daar zijn ze nog steeds mee bezig, dus alle roddels/klachten daarover zijn eveneens achterhaald.
Dit moest ik even kwijt, nu ga ik op mijn dakterras chillen. :vak02::zon02:

Dat klinkt allemaal erg goed, maar je mag ook de andere kant van het verhaal niet zomaar afdoen als onwaar. Waar rook is, is (nog altijd) ook vuur en de negatieve verhalen zijn er wel degelijk.
Een ieder moet voor zichzelf de voor - en de nadelen tegen elkaar afwegen en dan beslissen.

Ik heb je uitgebreide reactie met interesse gelezen.

Ik vind het niet prettig dat je (onder meer) mij wegzet als paranoïde Hollander, terwijl ik me slechts goed wil informeren. Ik heb namelijk wel degelijk interesse om bij NGA te gaan werken en het is niet vreemd dat ik (via het internet) probeer na te gaan of het wat voor me is. Ik ben geen toerist en geen avonturier, ik heb de wens om langere tijd in Spanje te verblijven.

Als een jurist hier dan schrijft dat hij zich met het tekenen van zijn arbeidscontract juridisch in een zeer slechte positie zou hebben gebracht en als ik daarnaast negatieve verhalen lees op een website (via een link die hier wordt gepost door iemand van de reisredactie) over de leiding van het bedrijf, dan neem ik dat zeker serieus.

Naar Spanje verhuizen is een grote stap en het hebben van werk is daarbij van cruciaal belang. Dan moet je goed onderzoek doen en kritisch kijken naar de mogelijkheden. Dat is wat anders dan paranoïde zijn.

Veel plezier op je dakterras.

Je goed laten informeren is belangrijk ja. Met de nadruk op goed. Wij juristen zien vaak moeilijkheden op papier die in de praktijk niet bestaan, dus vertouw ze niet allemaal zou ik zeggen :wink: Maar dat geldt dus ook voor mij haha.

Succes met de verdere verhuizing en zoektocht naar een baan. Hopelijk kom je ergens terecht waar je beter wordt betaald, waar geen ontevreden werknemers zijn, waar geen enkel negatief verhaal over te vinden is op internet en waar je niets terug hoeft te betalen van de training of opleiding bij vroegtijdig vertrek. Ondanks dat ik denk dat dit een utopie is, ben ik niet sarcastisch. Ik hoop oprecht dat het bestaat en dat je het vindt! Laat je ons hier dan ook even wat weten? :slight_smile:

Je reactie komt anders zeer sarcastisch over.

Ik heb nergens beweerd dat ik op zoek ben naar een baan waar je beter wordt betaald (ik weet niet eens wat het salaris bij NGA is), waar geen ontevreden werknemers zijn, waar geen enkel negatief verhaal over te vinden is op internet en waar je niets terug hoeft te betalen van de training of opleiding bij vroegtijdig vertrek.

Ik heb zelf geen negatieve verhalen getypt of gelinkt naar websites met negatieve reviews, ik wil enkel informatie. Je neemt de kritek van andere members op je werkgever nogal persoonlijk merk ik en dat lijkt me niet nodig aangezien iedereen in vrijheid kan bepalen of NGA iets voor hem of haar is.

Ik hoop dat je bereid bent om de vragen die ik je vorige week gestuurd had nog te beantwoorden.