Northgate Arinso, hier werken of niet?

Wederom: ik was niet sarcastisch, anders zet ik dat er niet bij.

Daarbij doelde ik bij mijn eerdere post ook niet per se (alleen) op jou, maar meer op die Juupke die het contract niet heeft durven ondertekenen omdat hij het salaris te laag vond en het juridisch dom vond om te tekenen. En Coberana die stelt dat waar rook is, altijd vuur is -wat uit persoonlijke ervaring niet altijd zo is- en dan jij erbij dat het een wurgcontract is: tezamen vond ik het overdreven en paranoïde overkomen.

Maar ik was echt niet sarcastisch en hoop echt dat er betere banen zijn voor de mensen die dit bij NGA niet aandurven. Wie ben ik om te stellen dat dit de beste keuze is voor iedereen? Ik was gewoon het geroddel hier beu en dat mensen zich m.i. dus niet goed genoeg laten informeren en zodoende de reputatie van NGA alleen maar verslechteren, maar blijkbaar schopte ik met mijn mening tegen allerlei schenen. Daarom mijn laatste reactie, waarbij ik toch echt oprecht was, maar dat helaas niet zo is overgekomen…

Je andere vragen? Ik wist niet dat ik nog ergens vragen van jou had gekregen, maar ik zal er eens naar zoeken.

Dames/ Heren,

is er iemand die als SAP medewerker bij NGA in Granada werkt?
Ik ben op zoek naar meer informatie over welke modules men daar voornamelijk gebruikt…

mvg,
Wouter

Ben maanden niet op dit forum geweest, maar nu ik dit lees, kan ik het toch even niet laten hier nog even een laatste keer op te reageren. Want die benaming ‘paranoïde Hollander’ laat ik me ook niet zomaar geven. Niet in de laatste plaats omdat ik geen Hollander ben, maar dat terzijde.

Suzanne, jij wekt nu de suggestie dat het normaal is om een contract te tekenen waarin wordt verwezen naar algemene voorwaarden die je niet mag inzien voordat je tekent? Sorry hoor, maar dan ga ik toch echt twijfelen aan je statement dat je jurist bent, ik ken geen enkele jurist die zo denkt. Wel tekenen is gewoon naïef in mijn ogen, je kunt dan net zo goed je handtekening zetten onder een blanco blad, komt op hetzelfde neer.

En wat betreft het salaris, ik heb het bedrag eerder niet genoemd, dus dat doe ik nu wel: €13.000 BRUTO op jaarbasis vind ik inderdaad te weinig voor een fulltime baan waarvoor ik naar de andere kant van het continent verhuis. Dat is mijn persoonlijke mening, op basis van mijn persoonlijke inzichten en situatie. (Ik heb hier in Nederland net €350 aan vaste lasten, dat zou me in Granada nooit lukken voor een soortgelijk niveau van welvaart, ondanks de lagere prijzen.)

Voor een jurist lees je niet al te zorgvuldig, want mijn probleem was niet de boeteclausule specifiek, maar de combinatie van een boeteclausule van een jaar, en tegelijkertijd een contract krijgen van een half jaar. Werk dan ook met een contract van een jaar - daar zou ik geen probleem mee hebben.

Ik vind het prima om te lezen dat mensen het goed naar hun zin hebben bij NGA; persoonlijk was het voor mij de juiste keuze om het niet te doen en ik heb sindsdien ook nog de nodige negatieve persoonlijke verhalen gehoord. Ieder zijn overwegingen. :slight_smile:

Hi!

Zijn er hier mensen die inderdaad voor NGA zijn gaan werken?
en ervaringen wilt delen over wonen en werken in Granada en voor NGA?

Ze boden mij een contract aan van 6 maanden voor € 13.500. Ik kon dan aan de slag in Tier 1 voor 39 uur per week. Het leven schijnt daar goedkoper te zijn, maar een kamer voor € 200 is gedeeld voor een student te doen. Niet voor mij. Je komt al snel op € 600 uit per maand. Dan moet je nog eten enzo. Kortom het bod was me te laag. Ik heb er vriendelijk voor bedankt. Ik ben niet zo onder de indruk van dit snelle bedrijf. Wat heeft het kwalitatief te bieden? Ik ga ook niet 39 uur per week werken en dan in de avonduren nog Spaanse lessen volgen om dan aan het eind van de maand te concluderen dat ik als HBO-er nu € 50 of wellicht een keer zelfs € 100 heb overgehouden aan dit avontuur. Dus kijk goed uit voor dat je wel weer werk hebt, maar nog steeds geen centen.

Ze boden mij een contract aan van 6 maanden voor € 13.500. Ik kon dan aan de slag in Tier 1 voor 39 uur per week. Het leven schijnt daar goedkoper te zijn, maar een kamer voor € 200 is gedeeld voor een student te doen. Niet voor mij. Je komt al snel op € 600 uit per maand. Dan moet je nog eten enzo. Kortom het bod was me te laag. Ik heb er vriendelijk voor bedankt. Ik ben niet zo onder de indruk van dit snelle bedrijf. Wat heeft het kwalitatief te bieden? Ik ga ook niet 39 uur per week werken en dan in de avonduren nog Spaanse lessen volgen om dan aan het eind van de maand te concluderen dat ik als HBO-er nu € 50 of wellicht een keer zelfs € 100 heb overgehouden aan dit avontuur. Dus kijk goed uit voor dat je wel weer werk hebt, maar nog steeds geen centen…

Hoi iedereen,

ik zet deze link op omdat er in een andere van mij nogal beel over werd gesproken.
hier kunnen jullie dan bragenj stellen over dit bedrijf en of jullie er willen werken of niet.
of misschien jullie ervaringen erover te zetten, voor andere mensen die er willen gaan werkem.
ik stel me ook niet verandtwoordelijk coor de teakties hier,daar ik weet dat er vele negatieve reaktie betsaan over dit bedrijf in internet. Tevens heb ik goede reakties gelezen over het bedrijf. Maar dit is zoLs elk bedrijf. Je moet werken voor je geld. Dus niet denken dat je 6000€ zult verdienen coor 5 uur per dag te werken.
Granada is een studentenstad, dus er zijn veel kandidaten om week te zoeken. Maar wat ik weet is dst ze voorl Nl sprekende mensen zoeken. Het loon is niet aan de hoge kant, maar genoeg om te leven.
velen blijven 1 jaar en doen ervaring op om terug te gaan.p naar hun land.
net zoals vele bedrijven is dit bedrijf ook aan het snoeien om de crisi de overleven.

Dus hier heb je je dan je eigen link om erover te spreken. Ik reageer niet op mails ofzo voor deze link!!

Davidgrx

Het was inderdaad een bruto bedrag. Ik begrijp het goed. Ik zie ook de voordelen en dat er zoveel mensen geen werk hebben hoor. Maar in mijn geval kon ik gezien mijn opleiding, een koophuis in NL en het feit dat ik geen fulltime baan zoek op kantoor niet echt tot overeenstemming komen met NGA. Ik snap ook dat je dit forum liever over leukere dingen wilt behouden. Als laatste strohalm is het een leuk bedrijf. Maar goed dat je zo eerlijk over de situatie praat. Ik zit toevallig ook in een werkloosheidsarea in NL. En om dan het ene troosteloze gebied in te ruilen voor een ander kaal gebied. Maar goed jullie hebben wel lekkere zon en dat is in geen geld uit te drukken. Buenos días.

SAP HRM en EUhreka

      • Updated - - -

Ze boden mij een contract aan van 6 maanden voor € 13.500. Ik kon dan aan de slag in Tier 1 voor 39 uur per week. Het leven schijnt daar goedkoper te zijn, maar een kamer voor € 200 is gedeeld voor een student te doen. Niet voor mij. Je komt al snel op € 600 uit per maand. Dan moet je nog eten enzo. Kortom het bod was me te laag. Ik heb er vriendelijk voor bedankt. Ik ben niet zo onder de indruk van dit snelle bedrijf. Wat heeft het kwalitatief te bieden? Ik ga ook niet 39 uur per week werken en dan in de avonduren nog Spaanse lessen volgen om dan aan het eind van de maand te concluderen dat ik als HBO-er nu € 50 of wellicht een keer zelfs € 100 heb overgehouden aan dit avontuur. Dus kijk goed uit voor dat je wel weer werk hebt, maar nog steeds geen centen.

      • Updated - - -

[quote=“SuzanneR, post:16, topic:138892”]

Wurgcontract? Boetebeding?

Ze boden mij een contract aan van 6 maanden voor € 13.500. Ik kon dan aan de slag in Tier 1 voor 39 uur per week. Het leven schijnt daar goedkoper te zijn, maar een kamer voor € 200 is gedeeld voor een student te doen. Niet voor mij. Je komt al snel op € 600 uit per maand. Dan moet je nog eten enzo. Kortom het bod was me te laag. Ik heb er vriendelijk voor bedankt. Ik ben niet zo onder de indruk van dit snelle bedrijf. Wat heeft het kwalitatief te bieden? Ik ga ook niet 39 uur per week werken en dan in de avonduren nog Spaanse lessen volgen om dan aan het eind van de maand te concluderen dat ik als HBO-er nu € 50 of wellicht een keer zelfs € 100 heb overgehouden aan dit avontuur. Dus kijk goed uit voor dat je wel weer werk hebt, maar nog steeds geen centen.

Niet doen…teveel beloofd en te weinig nagekomen.

@ Rodero
Ok bedankt voor de tip. Ik heb nu straks hier een Spaanse huurder in mijn huis in NL. En het weer is daar in Granada veel beter. Daar ben ik van overtuigd. Maar voor mij zijn er meerdere redenen waarom ik het niet doe. Het bod is te mager, en ik heb er geen goed gevoel bij. Tevens moet ik dan boekverlies op mijn huis nemen, en sparen zal ik daar wel niet van dat loon(tje). Dus helaas pindakaas, en als ik het hier zo hoor dan heeft het ook wel een heel fantastisch gehalte. Om een voorbeeld te noemen geven ze aan dat ik een jaar Spaanse les krijg voor € 96 in de avonduren. Dus hoezo 40-urige werkweek. Nu heb ik voor ongeveer € 120 of zo een keer een maand fulltime italiaans gehad in Modena. Het lijkt me dan ook niet korrekt dat de lessen in Zuid-Spanje € 96 per maand kosten. Dit cijfer is opgedirkt of opgeleukt of hoe noem je dit oplichting?! Maar helaas bij alle grote bedrijven verdienen de CEO-s tegenwoordig allang geen 20 maal het salaris van de werkvloer meer. De werkvloer moet steeds harder werken om juist het salaris van de top te kunnen betalen. Allemaal heel doorzichtig. Ik geef eenieder de goede raad om daarheen te gaan als toerist. Meer niet. Laat ze het lekker zelf doen die managers. Weten ze ook eens wat werken is. Veel plezier.

Holaaa

Ik ga in juli 2014 starten bij Northgate. Indien er nog mensen zijn, zou het leuk zijn om in contact te komen. :wereld:

Ik heb altijd graag in het buitenland willen wonen/werken dus ik heb deze kans genomen. Ik heb weinig te verliezen met deze job aan te nemen.
Oke, ik kan misschien niet sparen maar aan de andere kant heb ik altijd goed weer, leer ik spaans bij en doe ik ervaring op.

@Florencia… Goed dat je niks te verliezen hebt,als je straks voor €900 aan het werk bent.Stel je maar alvast in dat dit je vaste loon wordt en denk en kijk goed.

Via Wereldwijzer app

1 like

Tja, als ik in België 1500 euro netto verdien, waarvan ik 700 euro moet afstaan aan een huurappartement zonder bijkomende kosten van water, elektriciteit enz. En per jaar nog een belastingsbrief in de bus krijg, dan houd ik ook niet veel meer over… Denk ik dan…

@ Rodero, dus jij hebt er wel gewerkt? Geen goede ervaring gehad of waren de verdiensten gewoon te laag? Ik zie het gewoon als een langere vakantie en na een half jaar ben ik misschien wel terug haha geen idee…

Ik werk er nog,maar wilde je ff alleen op de hoogte houden,over de inkomsten,omdat ze hier het mooier maken dan het daadwerkelijk is.Merk je wel,als je hier bent…wanneer begin je ?

Via Wereldwijzer app

Ow oke… Ik stuur je even een prive bericht

Rodero, je inbox zit vol dus kan je geen privebericht sturen :-p Maarreuh ik begin in juli te werken binnen HR, tier 2. Waar werk jij?

Inbox is leeg,dus kun je iets erin zetten,als je wilt.ik zit bij T1.

Via Wereldwijzer app

@Florencia

Leuk om te horen. Ik zou in Tier1 komen op het laagste niveau. Maar Tier 2 klinkt beter. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Wel jammer want het is vast een redelijk bedrijf en het is daar mooi weer. Als ze me een part-time aanbieding doen wil ik er nog wel eens over denken. Ik zag ook dat je een leuke flat hebt daar voor € 400 per maand. Ik zou dan € 600 per maand overhouden. Per week is dat dan € 150. Uiteindelijk ben ik niet gegaan. Hoe stuur je een privé-bericht? Wetende dat niemand hier alles opschrijft, want ze kijken vast mee. Succes anyway.