Werken @ Bumpers Lloret: de kans van je leven

Leukste baantje dat er is!

Bovendien krijg je GEEN kopie van het contract,
je krijgt GEEN versie in het Engels
Dus je hebt geen poot om op te staan.
Je staat bovendien nog 25% van je fooi af aan die bolle walrus omdat hij NOG meer eten wil kopen of wat dan ook. En je deelt het met de rest van het personeel. Komt erop neer: Je collega verdient maar 5 euro fooi en jij 100 euro. Uiteindelijk krijg je er maar 15 euro van terug ofso. NICE.
Ook betaal je je eigen vlucht en verdien je dagelijks nog geen eens 35 euro per dag. T kost je meer dan t opbrengt.
Nou gingen wij niet voor het geld maar wat een hoop van jullie wel vergeten is dat Lloret de Mar een toeristen dorp is wat er op neerkomt dat het leven daar heel duur is. Denk jij dat je een mini flesje afwasmiddel onder de 3 euro kan vinden? Nee ALLES is superduur daar. Behalve pijnstillers en alcohol. (Daar leefden wij dan ook 2 maanden op)
Er zijn veeeeeel leukere dingen te bedenken in het buitenland dan Bumpers.
Nog een voorbeeld. Serveren! Serveren in Bumpers is levensgevaarlijk in die kut tuin want het is er spekglad. En je moet echt niet met glazen gaan gooien want hij word woest. En jij met bloed op je benen… Denk je echt dat t hem wat uitmaakt? Je mag niet eens naar de wc om jezelf weer ff er normaal uit te laten zien. Allemaal kleine voorbeeldjes. Mensen die naar Lloret de Mar op vakantie zijn geweest zomer 2006 en ons hebben gesproken weten hoe vreselijk het was. Zelfs Jeroen Nieuwenhuijze had medelijden met ons. Wil jij, nu je het advies zelf hebt gelezen daar daadwerkelijk nog werken? Vraag dan ook nooit om medelijden alsjeblieft. Je hebt de kans om niet dezelfde nachtmerrie mee te hoeven maken als wij hebben gedaan.

Misschien een hele domme vraag hoor,
maar als jullie zo slecht behandeld werden,
waarom zijn jullie dan niet weg gegaan?
**
*Ik zou me echt niet twee maanden zo laten behandelen!
Nouja iig vervelend dat je het zo slecht getroffen hebt.
*
*Groetjes Laurita…

**

Beste Nanda en Maartje,
Ik vind het zo erg voor jullie, en zal jullie advies opvolgen.
Hebben jullie dan een alternatief voor mij?
Groetjes Rima

Daar ben ik goed weggekomen dan:) Ik was daar eerst ook aangenomen maar ik ben toen toch maar ergens anders gaan werken. Wel schandalig dat jullie daar zo behandeld werden. XXX

.

Voor zover ik weet, van anderen heb gehoord gaat het op veel plekken zo. Volgens mij kan je beter kijken in kleinere toeristische dorpjes… Of voor animatiewerk gaan, is zowieso the king vergeleken met deze slavenhandel

Erg Erg

Ik zal naar Arena gaan! ik heb daar 2 maanden gewerkt met plezier! Ik ben ook paar keer naar de Bumpers geweest, ik hoorde ze idd klagen hehe…
www.blanes.arena.com

*Nou sorry hoor…

Maar goed, dat geld zou mij dan egt een worst weze hoor, ik hoop iig dat ik, en iedereen hier die een baan zoek voor deze zomer, het beter tref**t, en nogmaals; vervelend voor jullie dat jullie zo’n nare zomer hebben gehad.*
**
Groetjes…

Omdat ik ook nog even wil reageren krijg je van mij hetzelfde.
Inderdaad een hele domme vraag.
Ze zeggen dat domme vragen niet bestaan, nou jij bent het levende bewijs. Gewoon even goed lezen Laurita.
Ik zei toch al dat je geen contract kreeg? Nog geen eens n kopietje! Wat hij wel had beloofd. Je had dus geen poot om op te staan. Bovendien beloofde hij tussen 1 en 6 augustus uit te betalen wat inhoud dat je dan al ANDERHALVE MAAND hebt gewerkt. Zou jij dan weggaan? Als je nog geen cent hebt gezien? Hij houd je gewoon contant aan het lijntje en uiteindelijk hebben we 5 dagen voor we weggingen de ene helft gekregen enkregen we NADAT we onze laatste werkdag hadden gehad pas de rest.

*Ik kan het ook niet helpen dat ik blond ben hoor. Sjonge jonge.

Maar goed, om even antwoord te geven op jou vraag. Of ik weg zou gaan na anderhalve maand onbetaald te hebben gewerkt. Jullie zeggen dat jullie twee maanden hebben gewerkt en twee maanden een rottijd hebben gehad, dus dan had je ook na een week al weg kunnen gaan. Ik had het al veel sneller bekeken als ik jullie was, jammer dan maar van dat geld.

Plus dat ik het nogal naïef vind dat jullie erin geloofden dat jullie na twee maanden opeens wel jullie geld zouden krijgen. Want jullie zeggen zelf dat jullie geen contract hadden, dus dan heb je ook na twee maanden geen poot om op te staan. Gelukkig voor jullie dat jullie jullie zuur verdiende geld uiteindelijk wél hebben gekregen. *
**
Sorry voor mijn ‘domme’ vraag, ik wilde geen aanval op jullie doen o.i.d. Ik was gewoon nieuwschierig waarom jullie je de hele zomer zo laten behandelen… *
*
Groetjes Laurita…

Ow met Franky ben jij meegekomen naar Bumpers?
Maar idd, over Arena heb ik wel positieve dingen gehoord. Oke als je achter de bar werkt ofso dan is het ALTIJD Hard werken, overal. Maar Arena schijnt best leuk te zijn. Had je ook vrije dagen daar?

.

Voor mensen die wel een leuke baan in spanje zoeken een goeie tip : Ga bij de pepermolen werken. heerlijk in de bediening werken geen asociale werk weken van 80 uur en geen gezeik met geld klinkt super toch?

Ik denk een goeie tip, bedankt! misschien handig om er bij te vertellen waar de Pepermolen in Spanje is?
En heb je er zelf in de zomermaanden gewerkt?

De pepermolen ligt in malgrat de mar dat is een iets kleinere toeristenplaats tussen lloret en blanes. Ik heb er afgelopen zomer een kleine 2 maanden gewerkt en ik heb het erg naar mijn zin gehad. Je kunt ook altijd even kijken op www.pepermolen.com

Jazeeker, deze dames hebben gelijk!! ik heb er namelijk ook gewerkt!
Goed dat jullie dat even de wereld inhelpen om nieuwe slachtoffers te voorkomen :wink:

En maartje effe aanvulling

ik heb alle fouten van bumpers voor de handigheid genummerd, zoek de 6 fouten!! :stuck_out_tongue:
dit is maar even een voorbeeldje van hoe dingen daar geregeld zijn:

dat met de bloed op de benen was ik nl, 1 omdat er een flesje desperado’s ontplofte en een glasscherf in mijn been terecht kwam, 2 en toen ik pas de volgende dag naar het ziekenhuis mocht, 3 waar de spaanse zuster de watten eruit probeerde te halen, omdat er bij bumpers geen fatsoenlijke verbanddoos was en het met watten verbonden moest worden (stel je voor: open wond, watten, heeeerlijk) 4 en toen het niet meer gehecht kon worden (moet nl binnen zoveel uur). 5 zat ik daar als een pool tussen de nederlanders, sprak de taal niet en de zuster die mij behandelde daar sprak geen engels. 6 je was verzekert via het werk, mja dan moet de lekkere baas natuurlijk wel het verzekeringsnummer doorgeven. na veel zeiken heb ik het eindelijk, op de een na laatste werkdag, (!!) gekregen anders kon ik de ziekenhuisrekening nog zelf op gaan hoesten. ik heb trouwens nog een heerlijk dik litteken als aandenken aan de zomer op mijn been staan…
oh ja, ik was al een keer eerder naar het ziekenhuis geweest voor dat nummer maar ze hadden mij een telefoonnummer gegeven!! :mad: achteraf gezien best grappig maar niet op dat moment

oh en ik zal nog even melden dat the boss bij de sollicitatie duidelijk aangaf dat hij geen brakke werknemers wilde op de werkvloer, maar je mocht natuurlijk wel gezellig uitgaan, maar als wij een keer uit wilden gaan bij de concurrent liet hij dat niet toe. uiteindelijk bleek dat alles dicht was als wij klaar waren met werken en dat er helemaal niks uit te gaan viel.

en ik heb later gehoord, toen ik al naar huis was, dat er parasieten in het water zaten zodat niemand meer kon douchen??

.

En nu vragen ze weer personeel voor bumpers op het forum. Er staat onder dat ze van de arena crew zijn maar ze regelen ook personeel voor bumpers. Ook zo leuk is dat denk je dat je bij de arena wordt aangenomen moet je ineens naar lloret!! Uitkijken dus allemaal …

Dat jullie die 2 Dj’s als aanranders beschouwen dan ben je er toch al eerst bij geweest dat je zelf besluit of je mee gaat of niet. Maar hoe naief kun je zijn voor een afterparty. We zitten in Spanje in niet in Staphorst