Hallo Bart,
Bedankt voor je reactie, heb al een mail gestuurd naar Sandra!
Hopelijk kan zij mij verder helpen!
Gr. Karin
Hallo Bart,
Bedankt voor je reactie, heb al een mail gestuurd naar Sandra!
Hopelijk kan zij mij verder helpen!
Gr. Karin
Hi,
Ik ben een tijdje niet zo actief geweest op het forum maar ben me weer even lekker aan het inlezen. Misschien kent iemand nog wel iemand die bemiddeld in werk op Curacao? Ik ben zelf afgestudeerd maatschappelijk werkster (HBO) en werk nu als verhuurmakelaar, dus ik verhuur woningen. Maar ik zoek niet perse werk in die richting, zou het ook leuk vinden om in een winkel te werken of als intercedent ofzo … Heeft iemand goede connecties? Mijn man is ICT-er en gaat ook mee dus tips voor hem zijn ook welkom. We gaan alleen pas in september 2009 … We moeten dus nog even wachten in dit koude kikkerlandje …
Hoi hoi,
Ik zou graag een jaar richting de nederlandse antillen willen gaan. Ik wil graag gaan werken in de kinderopvang of het onderwijs.
Heeft iemand tips, waar moet ik beginnen en waar moet ik aan denken?
Vacatures zijn er wel maar in deze branche kan ik ze nog niet vinden.
Groetjes Gwen
Gwendak wanneer wil jij gaan? Spannend he … het duurt bij mij nog erg lang (sept 2009) maar ik ben me wel een beetje aan het voorbereiden en vind het allemaal erg leuk. Ik kan niet wachten tot het zover is !!!
Ik wil hoop ook september te gaan maar wordt waarschijnlijk toch december. Ligt een beetje aan mijn studie.
Ben alleen nog zoekende na een baan! Gelukkig duurt het nog even en heb ik nog lang de tijd om goed te zoeken dus hopen dat het goed komt!
Ben waarschijnlijk oktober klaar en dan rustig aan voorbereiden en december gaan.
Hoe had jij alles gepland en wat ben je van plan om te gaan doen?
Heb je nog tips voor me?
Hoi Allemaal,
Wij hebben zojuist beslist dat we per 01-09-2009 definitief zullen vertrekken naar Curacao.
Nog eventjes sparen en dan gaan we ervoor.
Nu heb ik een vraag.
hoe zit het met daar een huis kopen…
Moet je daar een vaste baan voor hebben?
Of is spaargeld ook goed?
Wij gaan volgend jaar daar beginnen in een goedkoop appartementje en willen dan zsm iets kopen.
Alle advies is welkom.
Tevens zou ik willen vragen wie er nog meer rond die tijd gaat.
Misschien dat we kunnen delen in de kosten van de verscheping.
Groetjes Sabina:zon:
Hallo mensen,
Als ik mijn huis verkocht heb ga ik ook. Als je een huis wil kopen kun je het beste eens gaan informeren bij banken voor een hypotheek al daar. Het beste is een zo een hoog mogelijke hypotheek te nemen en je Euro’s nog even in Nederland te laten. Je moet dan wel een werkgever hebben. En je ziekenfonds ook nog even laten doorlopen in Nederland. gr.Martin
@ Sabina: Wat leuk wij gaan dus ook in september 2009! Alleen gaan wij voor een jaar en niet voor definitief … Ik ben zelf druk aan het kijken naar woningen en banen, maar het is eigenlijk nog wat te vroeg om dat al vast te leggen. We zetten ons huis vanaf eind deze maand te koop en mocht het nou heel snel gaan met de verkoop dan kunnen we ook eerder gaan. Maar het plan is september 2009 en dan dus voor een jaar. Wat zijn jouw beweegredenen om naar Curacao te vertrekken voor goed?
@ Gwen: leuk als je in december gaat. Mooie tijd
Wij willen dus in september gaan en kijken ter plekke voor een baan. Als het lukt om het vanuit Nederland te regelen doen we dat uiteraard, maar ik heb begrepen dat dat wel lastig kan zijn. Dus ook als we geen baan hebben gaan we weg en zoeken we daar een baan. Een huis willen we wel van te voren vastgelegd hebben. En zoveel spaargeld meenemen dat we een jaar lang ons huisje kunnen betalen, zodat we niet heel veel haast hebben met een baan. Want tja als je die niet de eerste maand hebt en alweer terug naar Nederland moet gaan lijkt ons niet echt de bedoeling …
HoiHoi,
Ja ik kan niet wachten tot het zover is.
Wij hebben tickets geboekt voor 1 September 12.00 uur smiddags vliegen we.:wub:
Eindelijk.
Maar wij willen nog even lekker sparen, en stedentrips venetie en rome maken in April.
Waarom Curacao?
En zo kan ik nog wel even doorgaan haha
Wat ga je doen over een jaar? gewoon een jaar daar werken? en zoja als wat?
ik ben expediteur,… en mijn man vrachtwagenchauffeur.
Wij zijn al aan het kijken voor huizen maar ik denk dat we pas serieus in Mei wat moeten gaan zoeken.
Wij nemen 4 katjes mee en alhoewel dat allemaal al is geregeld zit ik even met het punt waar de die schatjes laten als we niet gelijk over een huurhuis kunnen beschikken, en dan denk ik aan de eerste paar dagen.
Ik zoek nu iemand die daar al woont en een kamertje heeft tijdelijk waar we met ons gezinnetje tijdelijk in mogen.
Hoe is jou ervaring met woningen zoeken?
Al contact gehad met makelaren?
Groetjes Sabina
Hoi hoi,
Ik ben zelf een Curacaoenaar en kan jullie misschien een en andere info verschaffen.
De makelaar kantoor Joubertrealty http://www.joubertrealty.com/viewAll.act is een hele goede.
Je kan zelf op de site kijken hoe duur de huizen zijn. Ze hebben volgens mij ook apartementen die je kan huren. En wat betreft werken op curacao als maatschappelijk werkster zijn er diverse instellingen. Ik stuur ook hierbij een site van alle instellingen die op het eiland te vinden zijn. http://www.jeugd.an/nederland/html/tfantilliaanse-curacao.htm Dit site is echt handig.
Succes en positief denken !!!
Groetjes,
Kuki
Hoi,
Wat leuk om je enthousiasme te lezen voor het eiland
mijn redenen om erheen te gaan zijn vrijwel hetzelfde, alleen ga ik dus maar voor een jaar. Mijn man zou wel willen emigreren, maar die stap vind ik echt te groot. Ik ben echt een familiemens en zou mijn familie echt verschrikkelijk missen als ik nooit meer naar Nederland terug zou gaan. Wij gaan gewoon echt een jaartje daar wonen en werken. Ik ben dus op zoek naar een leuke huurwoning en heb wel wat op het oog. Qua werk ben ik wel wat bedrijven aan het aanschrijven en cv’s aan het sturen, maar dat is eigenlijk een beetje te vroeg. Ik ga zeker even op de link kijken die je stuurt Kuki. Op een ander topic schreef je wat over wijken, ik weet niet precies waar het ligt in de wijk, maar ik heb ook contact over een huisje in Santa Maria, het heet Kaminda Amatista. Ken je dat en kun je er iets over vertellen?
Grappig dat zo veel mensen tav Kirsten schrijven, terwijl zij de enige is die niet reageert ![]()
Ik begrijp van alle berichten dat ik gewoon een werkvergunning kan aanvragen als ik in Curacao ben. En dat tijdelijke banen (max 3 maanden) in de horeca geen probleem zijn. Maar ik vraag me af wat het gemiddelde salaris is in de horeca? En ben ik dit allemaal kwijt aan levensonderhoud of kan ik evt wat overhouden?
Ik ga namelijk 7 maanden door Zuid-Amerika reizen en heb niet echt een groot budget. Indien ik wat geld zou willen bijverdienen, lijken de antillen mij een goede optie. Maar de vraag is dus of dit de moeite waard is als ik extra geld wil verdienen? Of is het een leuke extra optie voor als ik er een paar maanden zou willen doorbrengen?
Alvast bedankt ![]()
En moet ik me bijverzekeren als ik hier aan het werk ga?
Hallo Saywhat,
Voor geld verdienen moet je niet naar Curacao gaan. Omdat Aruba meer Amerikaans is ingesteld kun je daar meer verdienen. Op Curacao moet je denken aan zo een Eur.500 per maand. Je mag er wel een half jaar verblijven.
Hoi,
Heeft iemand enig idee wat ik als Expediteur zou gaan verdienen?
Ik heb mn HBO Bachelor papieren… en 6 jr werkervaring.
Ik hoor graag…
groetjes Sabina
Tja volgens mij zijn ze in Curacao niet zo voor de papieren, maar willen ze gewoon personeel dat goed werk levert. En dan krijg je dus niet meer geld als je toevallig papieren hebt. Heb ik me laten vertellen in elk geval … Volgens mij is gemiddeld echt 500 euro. En de meeste woningen worden verhuurd door Nederlanders en die vragen dus echt Nederlandse bedragen. Wij hebben een woning op het oog voor een jaar, maar die kost dus 700 euro per maand … en je verdient er rond de 500 … Dus tja, geen idee wat wijsheid is.
ej,
ik ben een meisje van 19 en zou me graag gaan vestigen op curacao.
ik zou hier na de feestperiode willen vertrekken dus ergens midden januari…ik zou voor minimum 3maand gaan maar hoop erop om langer daar te kunnen blijven en daar een nieuw leven op te starten.is er iemand die me hierbij kan helpen…en degelijke plaats om te verblijven en een job om alles te kunnen betalen ik werk momenteel met bejaarden maar sta open voor andere dingen ook zoals horeca enzo… als ik maar een job heb…bedankt alvast…
Hallo Valleke,
Ik heb vanaf eind feb. t/m eind juli heel veilig en niet duur kunnnen verblijven in een resort dat gerunt wordt door Nederlanders. Kijk maar eens bij : RecompensaPark. dit ligt niet ver van het centrum. En elke week komt er een activiteiten blaadje uit (K pasa, en GoWeekly)waar advertentie in staan. Je kunt meteen beginnen bij een Call Center bv. Als ik mijn huis verkocht heb ga ik weer terug naar dit mooie eiland en naar zo een Call Center.
Hoi!
Ik wil over anderhalf jaar mijn afstuderen, LIO stage van de Pabo, gaan doen op Curacao.
Ik wil ook heel graag komende zomer (na een enorme rotperiode) alvast die kant op gaan om daar twee maanden (in de zomervakantie) te gaan werken.
Ik wil ontzettend graag naar Aruba, Bonaire of Curacao en mijn voorkeur gaat uit naar Curacao omdat ik daar ook stage ga lopen.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het allemaal aan moeten pakken. Heeft iemand misschien tips of kan iemand mij helpen?
Groetjes Kirsten
Mijn mail is trouwens: [EMAIL=“kirstentjuhh@hotmail.com”]kirstentjuhh@hotmail.com
Helpende mailtjes zie ik met plezier tegemoet!!![]()