K wil jan/feb 2010 ook voor een half jaar naar curacao, dus heb voor die tijd werk/woonruimte nodig, ik zat zelf te denken om in de horeca te gaan werken, dus als iemand nuttige tips voor mij heeft, hoor ik die graag, of als iemand rond die tijd ook die kan op gaat, of er al verblijft! lijkt me leuk om zo contact te houden! grtzzz…
Ik ga samen met mijn broer 21 oktober een jaar naar Curacao. Wij hebben onze woning gevonden via casacama.com (aanrader!!!). Deze site heeft erg veel woonruimtes beschikbaar op de abc eilanden. Ik raad je aan daar eens een kijkje te nemen. curakamers.net kun je ook even op kijken.
Ik ga zelf ook de horeca in, maar ik zoek daar pas werk, dat is het handigste. Geen probleem om daar werk te vinden, genoeg werk in de horeca. Ik en mijn broer hebben allebei een kamer in een huis op de Carawaraweg (via Casacama en staat ook op curakamers.net). Hoop dat ik je heb kunnen helpen!!
Ik heb ook gekeken op casacama en vond daar erg goede en leuke woningen voor een redelijke prijs. Wij hebben uiteindelijk besloten op een resort te gaan wonen, maar ik geloof echt dat casacama goede zaken doet en betrouwbaar is (dat moet je natuurlijk nog afwachten maar zo komen ze wel over in tegenstelling tot een hoop andere verhuurbedrijven). Maar wat gezellig dat jullie ook naar Cura komen voor een tijdje! Ik vertrek 17 sept en heb me aangemeld bij het topic van de welkomsborrel en mss vinden jullie dat ook wel leuk. Tis wel een grote groep maar we zijn volgens mij allemaal erg verschillend dus wie weet komen er leuke contacten uit. Je laat toch al je familie en vrienden hier achter dus een paar gezellige nieuwe vrienden maken aan de andere kant van de wereld zie ik wel zitten!
@ Babiche: wat leuk zeg met je broer! Hoe oud zijn jullie !?
Nou bedankt voor je tip! heb gekeken, en het lijkt zeker leuke kam/app voor een redelijk prijs! jullie gaan volgende maand al he! spannend, ik hoop dat je me het laat weten hoe t daar bevalt, en met werk enz. ben er echt benieuwd naar, het liefst ga ik nu al…:zon02: haha, maar ja, eerst hier nog ff wat dingen regelen! grtz josje
Ja erg leuk met je broer maar idd minder leuk voor je ouders! Die zijn in 1 klap 2 kids kwijt … komen ze jullie wel opzoeken? En hoezo Curacao, zijn jullie er vaker geweest? Ik zit nu bij mijn broer in huis omdat ik mijn eigen huis verhuurd heb hahah maar mijn broer is gisteren voor 2 weken met vakantie gegaan en dat vind ik toch wel prettig hoor Maar goed, ik ben 28 en mijn broer is 47, dus dat scheelt ook nogal he …
Ja ze komen ons uiteraard opzoeken, zo snel mogelijk haha. We wilden eerst naar Bonaire gaan, maar daar blijkt echt helemaal NIKS te doen te zijn, dat is een eiland waar je je oude dag kunt doorbrengen. Ik ben nog nooit in CUracao geweest, maar veel vriendinnen van mij wel. Ik weet gewoon zeker dat ik het ontzettend naar me zin ga hebben daar:D. 28 em 47 is idd wel een erg groot verschil, mijn broer en ik schelen natuurlijk maar 4 jaar Ben benieuwd hoe iedereen eruit ziet trouwens!!!
Ik kan jullie qua woonruimte het volgende zeer zeker aanraden: www.kamerverhuuropcuracao.com 2 prachtige panden Punda aan Zee en Villa Azul, zeer centraal gelegen en via hyves kan je de reacties ook zien van vorige en huidige bewoners.
Als je een bemiddelingsbureau zoekt kan je wellicht geholpen worden via www.matchingpeople.nl
HI!
Ik heet linda en ga ook begin februari naar curacao .
Ben al een beetje aan het zoeken voor werk en een leuke woning.
Ik heb tot nu toe nog niet echt iets gevonden maar ben ook net begonnen.
Wel kontakt gehad met qra jobs voor werken bij mambo beach maar ze vragen een fee van 500 euro,vind ik erg veel.
Daarvoor krijg je dan wel 200 korting op je ticket en ze regelen een huis etc. voor je.
Maar ik hoop toch iets te vinden waarbij ik geen geld vooruit hoef te betalen want dat valt allemaal zelf wel te regelen.
Lijkt me leuk om tips uit te wisselen en kontakt te houden ! groetjes linda:dag:
@ Biesje: Ja ik scheel veel met mijn broer, maar we hebben dan ook nog meer zussen en hij is de oudste en ik de jongste dus het meeste verschil zit tussen ons. Mijn zus boven mij scheelt 5 jaar met me. Hahah maar ik moet er niet aan denken om met haar een jaar naar Curacao te gaan! Ik vind het echt leuk dat jullie samen het avontuur aangaan Ik ben ook benieuwd naar iedereen. Op de hyvessite zie je natuurlijk wel iets meer van iedereen, maar ja … we moeten int echt maar zien of het klikt! Toch wel spannend !!
@ Linda: qra en wereldjob/wereldstage vragen idd een hoog bedrag voor bemiddeling. Ik wilde er eerst ook mee in zee gaan, maar heb besloten het toch niet te doen. Je vliegt dan ook met arke fly en ze konden niet aangeven of je wel op de zelfde vlucht zat als je samen gaat dus laat staan of je stoelen naast elkaar hebt. Ze boeken gewoon zoveel stoelen en daar plannen ze je op in. Ze konden mij niet garanderen dat je dezelfde vlucht had en als je dan samen met je man gaat wil je toch wel 1 vliegtuig! En toen ik op de emigratiebeurs hoorde dat alles regelen heel makkelijk zelf kan en gratis is (alleen veel tijd kost), toen heb ik besloten alles zelf te doen. Dus wij regelen het verder met de vergunningen enzo zelf en gaan daar op zoek naar een baan. Vanuit NL hebben we al contacten gelegd en gesprekken gepland dus dat gaat goed. Ik heb zelfs al 2 sollicitaties via skype gehad vanuit NL dus je krijgt kansen genoeg.
Hi!,
Heb je de laatste twee berichtjes van mij ontvangen?
Want ik weet niet of dat helemaal goed gaat met versturen van die priveberichten.
Groetjes linda.
Ja ik vind het jammer want mambo beach neemt alleen mensen aan via qra jobs maar goed ik vingd het nogal afzetterij die 500.
Zeker als je bedenkt dat dat daar bijna een maandsalaris is!
Ik ben vandaag bezig geweest met een woonplek te zoeken.
Ik kwam bij villa azul maar is best prijzig en hoor dat er veel ingebroken word ,wel een mooi huis.
Dus bij casacama gekeken en daar zitten echt wel een paar leuke betaalbare woningen tussen dus …alleen jammer dat ik er ook een paar leuk leek die bedoelt voor studenten waren.
Jullie gaan alweer bijna weg , echt relaxt!
Hoe lang gaan jullie naar curacao?
Groetjes linda
hoihoi
ik wil ook rond januari/februari naar curacao om daar voor een half jaar te werken…
Alleen heb ik geen flauw idee waar je moet beginnen met regelen.
Tis moeilijk om via een bedrijf of organisatie iets te regelen volgens mij (heb al verscheidene gemaild en dergelijke maar ze geven geen gehoor)
Ga jij dat helemaal zelf regelen josje?
Met woonruimte, documenten van dat je daar gaat werken etc?
Het liefst ga ik NU al heen!!
Best grappig dat toch wel veel mensen hetzelfde idee hebben om te gaa!, Nou dan moeten we elkaar zeker helpen toch… wou t ook eerst via een bureau doen, maar toch zoeken op sites, is t best zelf te regelen, denk ik… haha, wel een avontuur zo. maar ben nu ook aan t kijken naar een kamer/huisje! heb er al 3 gevonden, ben nog aan t vergelijken, wat t mooist is en een redelijk prijs, dus ff zoeken bij www.casacama. of bij villa azul, ik zelf ben 26, en hoe oud ben jij (aline) maar wel leuk zo, we komen elkaar daar vast wel tegen!
grtzzzz… josje
Ja inderdaad grappig om te zien dat zoveel mensen die kant op willen!
Ik heb bij vila azul gekeken en dat vond ik in principe wel duur…
350 per maand voor zo`n klein kamertje, heb je wel een ontzettend chill huis en mooi uitzicht.
Moet er wel een goede baan tegenover staan natuurlijk…
26, okee Aline is 18 en studieloos voor dit jaar dus wil ik er graag tussenuit.
Waarom kies jij eigenlijk voor curacao? ben je al eerder geweest?
En hoe ga jij dat doen met een baan? ga jij daar zoeken?
Ik heb al naar paar horecagelegenheden gemaild maar voor alsnog niets terug helaas!
Hoi ik zoek ook werk en woonruimte in curacoa.
Ben van plan om rond oktober november naar curacoa te gaan
ik probeer het vanuit nederland te regelen maar dat valt een beetje tegen…
heeft iemand nog tips voor mij??
ja het is vanuit NL wel lastig ja. ik ga met me broer, we vertrekken 21 oktober. Hebben onze woning (allebei een kamer in ‘complex’ van 4 kamers geregeld via Casacama.com.Dit is een goeie, betrouwbare site die woningen regeldop de abc eilanden. Werk moet je daar fixen, als je iig de horeca in wil, genoeg werk. Via Antillenhuis moet je ff bewijs goed gedrag regelen en uittreksel geboorteakte.
Hoop dat je er wat aan hebt, als je nog vragen hebt, stel ze gerust!!!