Ik ben Rixt en ben 24 jaar, ik ben opzoek naar mensen die in die periode ook die kant op gaan. Ik wil graag een half jaar / jaar daar gaan werken. Maar lijkt me leuk om alvast mensen te leren kennen die rond die periode ook na Curacao gaan,
Samen met een vriendin van mij, zijn wij ook van plan om die tijd naar Curacao te vertrekken.
De bedoeling is dat wij er een jaar naar toe gaan.
We willen gaan werken in de horeca, maar hebben nog niets.
We reageren wel, maar krijgen geen antwoord.
Heb je al werk of ook nog steeds aan het zoeken?
Wat wil je gaan doen?
Heb je al een woonruimte?
Heb je al veel informatie gevonden of al dingen geregeld?
Mochten jullie nog woonruimte zoeken, mail ons gerust naar roxsha@yahoo.com, wij krijgen weer ruimte in ons apt.complex nabij Salina, 9 units met voornamelijk studenten uit Nederland, en ook mensen die net als jullie een half jaar tot een jaar er even tussenuit willen.
Hoi Rixt , mandy…
Ik zag jullie forum en vroeg me af of jullie vanuit nederland al een baan hebben gevonden daar? / woning? Ik wil voor 3 maanden naar Curacao om te gaan werken in de horeca, maar weet nog niet goed hoe ik het aan moet pakken qua werk zoeken en een woning?
Ook ik wil dit jaar voor ongeveer een half jaar naar dit prachtige eiland om daar te gaan werken! Ik werk nu in de kinderopvang en zou het erg leuk vinden om dat daar ook te kunnen gaan doen! Maar iets anders zoals horeca lijkt me ook leuk!
Ik heb al een beetje rond-gegoogled, maar nog niets specifieks gevonden helaas.
Wat gaan jullie daar doen en hoe pakken jullie dit aan?
Ik ga 8 maart naar Curacao. De bedoeling is voor een jaar.
Ik wil eerst gaan werken in de horeca en misschien daarna in de kinderopvang.
Werk nu ook in de kinderopvang.
Werk kun je het beste daar zoeken. Dat gaat veel makkelijker.
Als je via mail ergens op reageerd, krijg je vaak toch geen antwoord.
Huis kan je het beste hier regelen.
Ik ben nog steeds op zoek hoor, maar je krijgt in ieder geval erg snel bericht.
Op internet kan je veel vinden. Heb ik ook gedaan, maar heb ook contacten met mensen die er wonen of er vandaan komen. Is erg fijn allemaal.
Als jullie nog meer dingen willen weten kan jullie altijd mailen.
Mijn mail adres: m_nootenboom@hotmail.com
Hoi Allemaal
Wij komen 4 juni aan voor 4 jaartjes Cura…
laat ff weten als jullie een kinderopvang baan hebben gevonden… ik heb een kleine meid van 4 en mss komt het nog van pas.
Bied iemand zich nog aan als oppas hahah dan kunnen ik en me man mambo eens onveilig maken
Hallo allemaal! Ik vlieg 6 april naar Curacao, wie zitten er dan ook rond die periode?
Ik blijf er tot halverwege augustus!
Stuur me gauw een berichtje naar: indoshawty@live.nl als je ook gaat!
xx
Hiii… heb je al werk geregeld op Curacao? ik wil ook rond die periode die kant op… maar nog niet gelukt om werk te vinden…
Vind het wel prettig om het vanuit Nederland te regelen…
Ik ben Anna (28 jaar) en woon nu nog in Amsterdam. Ook ik ga voor een langere tijd naar Curaçao! Ergens rond 20 maart vertrek ik voor een nog onbepaalde tijd. Werk heb ik al, woonruimte ben ik mee bezig. Zoek alleen nog een auto die ik kan kopen, maar dat komt daar wel denk ik.
Misschien is het een leuk idee om een (maandelijkse?) borrel te organiseren? Lijkt mij in elk geval leuk om met alle nieuwkomers op het eiland een drankje te doen ergens op het strand. Wie is erbij?
Is begonnen als KPMG en sinds de jaren '80 onafhankelijk verder gegaan onder de naam BearingPoint.
Ja, woonruimte heb ik al, ben ik heel blij mee. Auto zoek ik nog, maar heb tot nu toe niks geschikts kunnen vinden op marktplaats.an of viavia.net. Is er misschien nog een andere website of een krantje ofzo waar ik kan kijken?
Ja je hebt nog curacars.com. Staan tweedehands auto’s op maar is lastig om dat nu al te regelen hoor. Je weet niet wat je koopt namelijk.
Ik zou als ik jou was voor de eerste week/2 weken een auto huren en dan daar kijken om er 1 te kopen. Viavia en ter plaatse kom je er toch makkelijker aan. En dan zie je ook daadwerkelijk wat je koopt (niet dat dat alles zegt want het kan alsnog een slechte auto zijn…maar toch).
In welke wijk ga je wonen?
Oooh als ik jou nu zo hoor, zou ik ook wel weer willen voor langere tijd.
Ben er in 2008/2009 voor een half jaar geweest. In de horeca gewerkt. Alleen toen was ik echt op de bonnefooi gegaan qua werk. Dat zou ik alleen niet meer willen. Toen was het soort baan niet zo belangrijk, ik was nog niet afgestudeerd etc. dus toen nam ik genoegen met alles.