Wonen En Werken

Hallo iedereen,

Ik ben 17jaar, wordt op 30juni 18, en wil graag voor een jaar naar curacao om daar te gaan werken.
Ik ben van plan om rond dec. 2005 en jan. 2006 richting curacao te gaan.

Nu wil ik graag van te voren een werkplek geregeld hebben en een plaats om te wonen.

Verder vraag ik me af hoe dat gaat met een verblijfsvergunning ed.

Mijn eerste keus voor werk gaat uit naar de Horeca omdat ik hier ervaring in heb, maar verder wil ik eigenlijk bijna al het werk wel doen.

Heeft iemand tips voor mij?
En zijn er misschien mensen, die ook rond deze tijd daar heen willen gaan?

Heeft iemand tips voor mij, of weet iemand een bedrijf waar ik kan werken?

Bedankt alvast!

Jemoet een verblijfstitel aan vragen bij de hoofd van het politie in Curacao.
Het adres kan je vinden via Antillenhuis.nl.

Ik zelf vlieg eind januari 2006 over tot eind juni…

liefs, Wendy

Bedankt!

Ik ga meteen even op die web-site kijken en contact opnemen!

Ga je er heen om te werken?
Of voor stage?

Misschien zie ik je tegen die tijd nog wel een keer daar :wink:

Greetz Nienke

Kijk eens op Jobmeets
De neige online vacaturebank voor de Antillen en Aruba.

Daarnaast kan je ook een bericht plaatsen op Jobmeets Forum

Succes!

Hallo allemaal…

Mijn naam is Shelly, ik ben zelf 3de jaars hbo student (Hogeschool Inholland), ben geboren op Curacao. Mijn zusje en ik hebben een 3kamer woning op Curacao (plaats: Soaux), op ong. 12 min afstand van het vliegveld (geen geluidshinder), ong. 15 min van Willemstad, de woning is naast de weggelegen, in de directe omgeving is er een supermarkt, toko, klein restaurant. Per 1 augustus 2006 willen wij deze woning gaan verhuren aan studenten die minimaal een half jaar op Curacao stage gaan lopen.

De woning is dan gemeubileerd (in beide slaapkamers 2x 1 persoonsbedden, die ook aan elkaar te schuiven zijn, 2 kasten en een bureau, ook de woonkamer is natuurlijk volledig gemeubileerd: (slaap)banken, salontafel, eettafel plus stoelen, tv, fornuis, koelkast, bar, huis/keukenapparatuur (waaronder ook een bbq) en service etc.). Daarnaast is de woning voorzien van een ruime badkamer met toilet en een grote tuin.

De woning is voor minimaal 2 studenten, maximaal 4 studenten bestemd. De prijzen per persoon zijn vanaf naf 500 (= ong. €240) incl.

Studenten worden opgehaald van het vliegveld en naar de woning gebracht. In Nederland wordt ook het 1 en ander geregeld (contract).

Mocht u interesse hebben of eventuele vragen dan kunt u deze mailen naar Studentenhuiscuracao@hotmail.com

Met vriendelijke groet,

Shelly

Halloo!!

Een baantje zoeken in de horeca moet geen probleem zijn denk ik. Ikzelf zit al een half jaar op Curacao. Gewoon even een kwestie van een belletje geven en een mailtje sturen naar Mambo Beach en je hebt werk! Zitten daar altijd wel om mensen verlegen… fotootje erbij… komt helemaal goed.

xxx

mchll, wat is mambo beach precies?? Is er ook n site etc…

werk in de horeca vinden op curacao is een fluitje van een cent.
Kijk eens op curacao.pagina .nl daar vind je bijna alle restaurants, bars en dergelijke.
De meeste zullen echter tegen je zeggen kom maar langs als je hier bent.
Dus verwacht geen moeite te krijgen met het vinden van een baan in de horeca.
wat suggesties, De tropen , de heren, de gouveneur, wet & wild beachclub, mambo beach, Cinqo, avilla beach hotel, van der valk, kontikibeach en baya.
Ik woon zelf op curacao dus als ik je ergens mee kan helpen, let me know

groetjes,
saskia

Hoi Nienke,

Ik ga vanaf januari 2006 stage lopen op Curacao. Zelf loop ik stage op een basisschool en ik heb ook al een verblijfsplaats. Ga je alleen? Misschien is het leuk om wat af te spreken. Hopelijk heb je al werk etc. gevonden.

Groetjes van Eefje.

Hallo!!

Ik wil vanaf begin februari 2006 een paar maanden naar het buitenland en sinds kort ben ik aan het denken om naar curacao te gaan. Nu zie ik eigenlijk behoorlijk veel mensen hier die hetzelfde idee hadden of stage gaan lopen! Leuk! In december word ik 20 en heb even een jaartje studiestop, dus ideaal moment om er even tussenuit te gaan voor een paar maanden!
Heeft verder nog iemand suggesties voor mij hoe ik het allemaal aan moet pakken???
In ieder geval alvast bedankt voor de info die ik hier heb gezien en misschien dat we eens kunnen mailen ofzo!?

Gr’s Wendy

Hi Wendy, als je nog woonruimte zoekt, wij hebben 1 en 2 slaapkamers te huur bij een gezellig comlex waar zo’n 8 tot 10 stagiaires vertoeven. mail gerust voor meer info en wat kiekjes,

gr. Anneke Maduro
roxsha@yahoo.com