Wie weet leuk (toeristisch) werk voor winter 2011/2012

Hello peepz,

Ik heb zin om er een half jaartje tussen uit te gaan, en dan het liefst naar Curaçao!
Zo tussen september - april zou perfect zijn, lekker overwinteren daar.
Iemand leuke ideeën/tips over het zoeken van een baan?
Vind dat er niet echt veel te vinden valt online…

Ik hoop wat te horen!
Ook mensen met dezelfde ideeën, let me know!

Greetz,

Miss-sunshine :zon02:

Hoi!

Ik kan je helaas niet helpen met een tip voor werken op Curacao, maar ik wil zelf ook graag in de winter (waarschijnlijk januari) naar Curacao om daar even te werken en te wonen. Heb je verder al dingen geregeld, bijv. huisvesting?

Groetjes!

Nee ik heb nog niks geregeld van huisvesting of dat soort dingen, wil wel eerst weten of ik daar een baan kan krijgen! Anders zit ik daar… en heb ik niks… en ga ik wat doen wat ik misschien helemaal niet wil doen! Het lijkt mij handiger eerst werk te vinden en dan pas al het andere…
Wat wil jij voor werk doen dan?

Hi,

Ja, begrijpelijk inderdaad! Ik wil denk ik horeca-werk gaan doen of misschien iets administratiefs. Ze hebben daar ook gewoon een Tempo Team dus opzich moet een baan wel te vinden zijn. Horeca werk is er sowieso wel.

Groetjes,
Else

Hey Dames,

Ik zit met het zelfde probleem.
Ik wil graag in november/december vertrekken voor ongeveer 6 maanden naar curacao. Ik ben op dit moment hard op zoek naar een baan. Hoe staat het er bij jullie voor?

liefs,
martine

Hi!

Ik ben nog een beetje aan het oriënteren, nog niet gericht gezocht. Wat voor baan zoek je? En heb je al papierwerk enzo geregeld? Daar zit ik nog een beetje mee… Wil me niet uitschrijven uit NL, maar weet niet wat ik nou allemaal precies nodig hebt, is redelijk onduidelijk.

Groetjes,
Else

Hoi Else,

Ik heb nog niets qua papierwerk geregeld. Ik heb op dit moment nog een baan en zit nog te wachten op een reactie van een derde. Mocht deze reactie positief zijn dan ga ik mijn baan (tijdelijk) opzeggen om mijn droom waar te maken.

Qua een baan zoeken schiet het niet echt op, maar ik weet ook neit of ik het aandurf om helemaal naar curacao te gaan endan daar niets te vinden?

Ook nog alles een beetje onduidelijk dus, maar een ding is zeker mocht de reactie van derde positief zijn voor mijn latere toekomst dan vertrek ik zeker voro 6 maanden naar curacao.

Liefs,
martine

Hoi dames,

Ik ben mij ook aan het orienteren om rond November naar Curacao te vertrekken voor langere tijd. Het advies wat ik kreeg om ter plaatsen werk te zoeken omdat het een stuk makkelijker zou zijn.

Hey Untachebel,

Voor hoelang wil jij gaan? heb je al huisvestiging?
Wegen een aantal redenen hier moet ik al werk hebben voordat ik naar Curacao ga, erg vervelend want dit bemoeilijkt het!

Groetjes,
Tina

Hi Tina,

Het is de bedoeling om minimaal 1 jaar te gaan en na dat jaar te kijken wat te doen. In princiepe als het bevalt dus voor langere tijd. Wij zijn nu bezig met de papieren regelen en ik ben ook wel aan het kijken voor werk. Voor wat huisvesting betreft werd ik ook aangeraden om dit ter plaatsen te regelen in plaats van via mail of internet. We gaan dus denk ik voor de eerste week een pakketreis boeken met hotel en dan hebben we 1 week om wat te vinden. Ben optimistisch en hoop dat het ook gaat lukken.

Greetz,
Undutchable

Oh oke, ja zo kan het idd ook! Wat voor papierwerk allemaal? Werkvergunning etc.? Met wie ga je?

Groetjes,
Martine

Ga met mijn vriend. Qua papierwerk inderdaad werkvergunning, VOG etc. kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. Wanneer ben jij van plan te vertrekken en voor hoe lang?

Greetz,
Undutchable

Ja klopt de Antillianen zijn ook niet zo snel haha!
Uhm bedoeling is rond november/december voor 6 maanden!

Maar hier zijn een aantal zaken die het bemoeilijken en 1 ding kan het zelfs helemaal tegenhouden, hier ben ik nog mee bezig.
Dus dit eerst afwachten endan moet ik het nog aan mijn huidige baas gaan vertellen.

Veel succes!

Groetjes,
Martine

Dank je jij ook he…En wie weten komen we elkaar daar nog tegen.

Greetz,
Undutchable