Wonen/ werken op Curacao

Hey mensen,

Ik ben sinds 23 juli terug in Nederland nadat ik een half jaar op Curacao heb gewoond. Ik zie dat heel veel mensen vragen hebben.

Rijbewijs is handig, maar met de bus kom je overal, spreek een woordje papiaments en er gaan deuren voor je open , of spaans, auto huren vaak vanaf 21,23 of 25 jaar of 2 jaar rijbewijs hebben, zorg dat e reiste met een jaar ticket dat je kan verlengen etc, probeer je zoveel mogelijk in te lezen, denk aan ahrd werken lage lonen, bekijk goed waar je een kamer hebt, welke wijk, ervaringen opvragen bij mensen in huis, of verder van de stad etc, zonnebrand, durf en lef, aanpassingsvermogen.

Ik heb nog heel vel contcat met mijn vrienden daar dus kan veel vragen etc.

Dus stel je vragen!!! want vragen staat vrij tog!!

liefs Kirsten

Heey kirsten,

weet jij hoe ik aan een stageplaats voor verpleegkundige kan komen in een ziekenhuis??
ik wil namelijk graag een half jaar daar stage lopen als differentiatie…

en kunne ze vanaf daar een kamer voor mij regele of moet ik dat zelf doen??

ik hoor graag meer van je, ik ben erg enthousiast!!

groetjes,

Coralien

Hai Kirsten!

Ik was even benieuwd naar wat jij voor werk hebt gedaan op Curacao?
Ben zelf namelijk op zoek naar werk in de horeca en dacht, mischien als jij iets weet daar… :slight_smile:

Groetjes Natasja

Hallo!

Ik wil dit jaar ook naar Curacao voor 3 maanden…
Ik had gedacht aan een appartementje/studentenhuisje en een baan in de horeca… Daarmee kan ik me wel aardig redden op internet heb er al veel over gevonden.
Maar wat me ook lijkt is om als au-pair te gaan…
Je zei dat je daar veel mensen kent dus kun je mij misschien helpen aan een leuk gezin die een au-pair wil in de perioden vanaf april/mei en dan 3 a 4 maanden???
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Nathalie
anyfairytale@hotmail.com

Hey Kirsten, ik hoop dat je dit berichtje leest omdat ik zie dat je in 2004 naar curacao bent geweest maar koment jaar in februari wil ik daar ook heen en ik had een aantal vraagjes kunnen we misschien via de mail contact houden omdat dat waarscheinlijk wat sneller gaat… ik hoor het wel
Groetjes Roxeanne

Coralien,

Je kan een brief sturen naar Sehos te Curacao, Taamskliniek, Advent ziekenhuis, Capriles kliniek, Sahoery Pijnkliniek.

Succes,

hoi kirsten,

ik wil in september ook naar curacao gaan om daar voor 4 maanden ongeveer te gaan werken in de horeca. maar heb geen idee hoe ik dit kan regelen weet jij misschien hoe je dit het handigst kan doen?

groetjes

oja ik had nog een vraag, ik lees overal dat je allemaal verblijfsvergunnigen en werkvergunnigen voor nodig hebt?! is dit waar?

Beste Kaa,

Het beste kan je een vlucht boeken en bij aankomst op Curacao naar de volgende gelegenheden gaan om werk in de horeca te vinden. Er is altijd wel vraag naar horeca mensen. Als je een brief gaat sturen kan het zijn dat je geen antwoord krijgt, daarom adviseer ik je om persoonlijk langs te gaan want je krijgt zeker bij een van deze bedrijven een baan.

Hierbij een lijstje van horeca bedrijven waar je zeker terecht kan voor werk:
Asia De Cuba
De Heeren
Omundo
Sambal
De Tropen
Cinco
Skaloko (voormalig TuTuTango)
BoatHouse
Plein cafe / Wilhelminaplein
Mundo Bizarro
Valentino’s

Succes met het zoeken.

Hier nog een aantal.

De Kleine Wereld
Hemingway
Nemo
Mambo
Wet & Wild
Janthiel Beach / zanzibar
Papagayo
Chogogo

Succes allemaal.

maar ik hoorde dat ze via die horeca gelegenheden dan een slaapplaats voor je regelen, maar dat zal wel niet zo zijn als je dat bij aankomst pas regelt. hoe kan je dat dan het beste regelen?

groetjes

Bij de volgende verblijve kan je het proberen, de prijzen weet ik niet, maar met deze mensen heb ik contact als ik mensen weet die gebruik willen maken van verblijf en daar zij in de toekomst toeristen naar onze duikschool sturen geef ik je de volgende namen op.

Bungalow Ederlin: [EMAIL=“ederlin@onenet.an”]ederlin@onenet.an

De Plantage: [EMAIL=“info@de-plantage.com”]info@de-plantage.com

Fun in the Sun: [EMAIL=“info@funincuracao.com”]info@funincuracao.com

Charlene: [EMAIL=“info@charleneandcharlottes.com”]info@charleneandcharlottes.com

Curacao Apartments: [EMAIL=“info@curacao-apartments.com”]info@curacao-apartments.com

Remax: [EMAIL=“kvandermeijs@remax.net”]kvandermeijs@remax.net

Lido Hotel: [EMAIL=“lidohotel@curinfo.an”]lidohotel@curinfo.an

Manage Curacao: [EMAIL=“manege@scarlet.an”]manege@scarlet.an

Kamers op Curacao: [EMAIL=“info@kamersopcuracao.nl”]info@kamersopcuracao.nl

Anneke Maduro: [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com

A. de Windt: [EMAIL=“info@curliving.nl”]info@curliving.nl

Als je contact opneemt met deze personen geef aan dat je ze via Want2Dive Divecenter Curacao hebt ontvangen.

Als je er bent en je wilt ook een introductie duik maken om een keer kennis te maken van het onderwater hier op het eiland is dat mogelijk, neem gewoon contact op met [EMAIL=“info@want2dive.net”]info@want2dive.net of via telefoonnummer 6752010 en dan maken we een afspraak en we komen je als service van de zaak ook ophalen.

Boca Sami is er ook een bar/restaurant die heet Octopus en daar kan je ook proberen.

Succes, als je nog meer vragen heb dan hoor ik die graag.

Per 14 april heb ik nog een kamer over.
200m van de zee 700m van mambo en ± 3 kn van punda.
Groetjes eddy

[EMAIL=“edcuracao@live.nl”]edcuracao@live.nl

Ben opzoek naar een baan op curacao momenteel woon/werk ik in Nederland als expediteur mocht iemand mij verder kunnen helpen dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!

In september 2009 wil ik samen met mijn man voor een jaar naar Curacao om te wonen en werken. Nu heb ik al door dat een woning vinden geen enkel probleem is, want er worden veel app. en kamers aangeboden op internet. Ik weet alleen wel dat er veel slechte buurten zijn waar je echt niet wilt wonen al is het maar voor een jaar. Misschien kan iemand wat goede buurten doorgeven? Op internet staat er trouwens ook veel info voor werken iN Curacao bij een telemarketingbedrijf, dus telefonische verkoop. Beter iets dan niets denk ik!? Is het verstandig om al in Nederland een sollicitatie te regelen of is het dus beter om direct langs te gaan? Dan ben je er al wel natuurlijk en als je dan niets kan vinden … ik hou zelf altijd erg van zekerheid, maar ja wat is zekerheid als je een jaar weggaat … Tips zijn allemaal welkom! Ik heb trouwens wel ook een tip voor iedereen die wil gaan wonen en werken in Curacao: het boek “Praktisch Curacao” bevat alle praktische info die je nodig hebt!

Hoi,

Goede buurten/slechte buurten: ja hoe moet ik dat zeggen, we hebben niet veel slechte buurten en de meeste mensen gaan toch wel automatisch in de volgende buurten een huis/appartement zoeken.
In alle buurten is er wel iets en dat heb je ook in Nederland. Het kan zijn dat je in een buurt woont en jij hebt geen probleem met de mensen daar. Wat ik altijd zeg is zorg dat je alles goed opslot doet en dan kan er weinig gebeuren en als er iets gebeurt ja dan heb je net die keer pech.

Ik zou gewoon beginnen met vanuit nederland te solliciteren en als je niks verneemt dan gewoon het vliegtuig pakken en hier verder gaan.

Succes.

??

Haay Kaa…
Ik wil in September ook voor een paar maanden in curacao gaan werken en wonen,
wilde weten of jij al wat meer informatie hebt gevonden?
en of je er mij meer over kunt vertelle…?
ben erg benieuw… ik ga ook nog verder op onderzoek uit!! :slight_smile:
groetjes amy

Eind juni wil ik graag voor 3 maanden naar Curacao en daar als bloemiste aan de gang…
Als iemand wat adressen of emails van bloemen winkels heeft dan hoor ik het graag!
alvast bedankt!

kim