Kosten handdoeken - beddengoed etc

Een hele praktische vraag … hoe zijn de kosten in Curacao voor bijvoorbeeld beddengoed, handdoeken, huishoudelijke spullen etc. Ik heb geen idee of dat een beetje vergelijkbaar is met NL of dat het veel duurder is gezien het feit dat alles ingevlogen of verscheept moet worden.

Bij La Curacao kun je dat soort spullen heel goedkoop krijgen. Ik had toen een 1-persoonsdekbedovertrek voor een paar euro.

La Curacao? Dat klinkt geweldig :slight_smile: Waar zit dat? Ik zit er namelijk over te twijfelen of ik spullen vanuit NL meeneem of gewoon alles daar nieuw koop, maar dat ligt dus een beetje aan de prijs. Ik ben alleen maar een keer op vakantie geweest naar Curacao en dat is toch heel anders dan wanneer je er gaat wonen, want dan let je op hele andere dingen!

hey ,
nou idd dat soort dingen kosten hier een drol!!!
en je hebt het in alle soorten en maten! zou niet de moeite nemen om het mee te nemen… la curacau zit in salina, en je heb ook nog een grote maar weet ff niet hoehet daar heet!! had laats een douche gordijn gekocht voor 6 euro hahaha, waar je ook leuke dingen heb is buildingdepot ook erg leuk om te gaan kijken, is iets prijziger maar ze hebben alles, van klusspullen tot leuke vazen, en glazen, bestek, mijn favoriete winkel!
spannend hoor nog twee maanden, voor je het weet zijn ze om…
waar gaan jullie wonen??
x shelley

oh je hebt trouwens verschillende la curacao’s in salina , 1 tje met electronica en de andere is met als je binnenkomt allemaal troep hahaha, maar ze hebben echt ertussen handige dingetjes zitten… gewoon een grappige winkel om af en toe is te snuffelen, je moet het een klein beetje vergelijken met een soort van xenos/marskramer (maar dan op de antiliaanse manier) hihih
x

Ohw oke klinkt goed :slight_smile: Ik ken Salina ook niet maar dat leer ik vast en zeker allemaal kennen. Hhmm mss een idee om alles gewoon hier te laten dan en daar alles nieuw te kopen. Ik kijk nog eventjes. Wij gaan wonen in de wijk Montana Rey op het Recompensa Park.

haha meen je niet wat grappig is echt om de hoek van waar ik nu woon, woon nu nog ff bij mn ouders in montana abou… misschien 5 minuten rijden…toevallig zeg… salina is in een centrumpje bij da drogist en mac donalds enzo…
groetjessss

Leuk :slight_smile: Is het een beetje een leuke buurt waar wat te doen is? Ik begreep dat je in ongeveer 10 minuten rijden in Willemstad bent, das wel goed te doen vind ik. Ik wist dat Salina een wijk was, maar ik wist niet precies waar maar ik heb het inmiddels gevonden op google earth, toch handig dat internet he. Ik heb er echt onwijs veel zin in ! :slight_smile:

jah is hele nette buurt, en montana rey vind ik zel hele leukewijk!
idd 8 minuten van mambo af,en 10 a 15 minuten van de stad af… en in salina ben je ook in in ongeveer 8 minuten…nou snap dat je er zin in heb…
nou als je nog iets te vragen heb kan je het alktijd vragen, misschien weet ik het wel
groetjes shelley

Oke dank je! We hebben er idd heel veel zin in en het komt natuurlijk steeds dichterbij. We weten al 1.5 jaar dat we gaan en toen was het steeds ‘ach september 2009’ en nu is het ineens over 2 maanden! We zijn dus druk met de voorbereidingen bezig. We hebbe allebei al een sollicitatiegesprek staan in de eerste week dus dat geeft goede hoop. Verder hebben we dus een huisje geregeld en een auto gehuurd voor de eerste week. Daarna gaan we op zoek naar een eigen autootje en fiets (ondanks dat iedereen het afraadt lijkt het me toch wel handig - of toch echt niet?). Verder staat ons huis in NL te koop en te huur dus we hopen dat daar iets uit gaat komen voordat we weggaan, want dat is toch nog wel eventjes een zorg. Mijn man heeft donderdag ontslag genomen op zijn werk, ze wisten het al wel maar nu is het officieel! Ik heb zelf onbetaald verlof gekregen dus das erg luxe, want ik kan meteen weer aan het werk als ik terug kom in oktober 2010. Tja en verder kunnen we weinig regelen vanuit NL volgens mij. We moeten wat documenten meenemen om van alles in Cura aan te vragen. Ben jij trouwens officieel Antilliaanse of ook Nederlands? Want ik heb toch wel wat twijfels of ik alles op een rijtje heb wat ik moet regelen en meenemen om alles goed te regelen. We hebben een retourticket genomen van 17 september 2009 tot 29 september 2009 maar maken geen gebruik van de terugreis. We willen een van rechtswege verklaring gaan aanvragen op Curacao, maar de ene zegt dat dat heel makkelijk te doen is en weer een ander zegt dat het te ingewikkeld is om zelf te doen en dat je dit via een bedrijf moet laten regelen. Weet jij daar mss iets meer van? Tja en als je verder nog tips hebt over wat ik zeker moet meenemen of moet regelen dan hoor ik het natuurlijk graag !

Het is opzich zelf te regelen, maar je moet geduld hebben en precies weten waar je moet zijn, je kan het ook door een bedrijf laten doen, dos mondos bijvoorbeeld zei bemiddelen en regelen alles van begin tot eind, dan betaal je wel 1500 gulden,maar word het wel snel geregeld en ben je klaar. in nederland moet je bewijs van goed gedrag aanvragen en meenemen, uitreksel bevolkings register, en een week voor je vertrekt je uit laten schijven uit de gemeente, en die dus ook mee nemen, maak overal kopieen van en hou het orgineel. het raakt nog wel eens kwijt hier!.. ik ben 100 procent nederlands maar ben nu ook bezig met inschrijving hier, wacht nu op mn sedula, je heb hem echt nodig, met alles wat je doet vragen ze ernaar!
je kanook ff op de site van antillenhuis.nl kijken daar staan allerlei formulieren die je kan downloaden met betrekking tot curacao…

Bij ons gign het trouwens precies zo , laten we over twee jaar gaan, en binnen twee maanden was ik hier op curacao hahha, mn vriend komt nu in september ook hierheen dus dat is wel leuk kan die ook naar de borrel komen… hahaha
we woonden in nl al 5 jaar samen, dus is nu wel ff wennen weer bij mn ouders en zonder hem, maar gaag goed komen…groetjessss

Wij weten het dus al heel lang dat we gaan maar hebben wel echt al die tijd gewacht. De meeste mensen (voornamelijk mijn moeder) heeft al die tijd gedacht dat we niet echt zouden gaan dus zij heeft het er wel moeilijk mee nu het zo dichtbij komt en serieus wordt. Wonen je ouders al lang op Curacao? Wel vreemd idd om daar dan ineens weer bij te gaan wonen. Maar gelukkig komt je vriend ook snel naar je toe en neem hem vooral lekker mee naar de borrel idd, we kunnen er wel wat mannen bij gebruiken! Ik heb al vaak op de website van antillenhuis en dosmundos gekeken maar die vragen zoveel geld en dat vind ik eigenlijk zonde. Op de emigratiebeurs vertelden veel stands dat je het zelf kan regelen maar idd dat je lang moet wachten. Maar ach als we de tijd hebben de eerste twee weken kunnen we alles gaan regelen. We moeten dan nog even uitzoeken waar we dan heen moeten op Cura, maar dat zien we dan wel. We nemen alle documenten in elk geval mee uit NL zodat we dat op orde hebben. Hopelijk lukt het snel allemaal. Ik heb begrepen dat het wat sneller lukt allemaal als je een baan hebt dus hopelijk vinden we die snel zodat het geregeld kan worden, want ik wil niet graag illegaal op het eiland verblijven !

Ik bedoel idd die grote La Curacao met die electronica dingen ernaast. En ook een botica zit er. En ik ben ook de naam kwijt… Tis idd richting Westpunt.

De Jan Noorduyn weg is het volgens mij. Daar zit ook een gedeelte van de UNA.

Hey Charlotte,

Ik heb afgelopen maandag toch even spullen gehaald :S PFFF Geld gelijk op :wink: Maar op zich kost het niet zoveel hoor… Wij hebben een wasmand gehaald, handdoeken ( gemid 6 a 7 gulden bij La Curacao ) en schoonmaakmiddelen, pannen, beddengoed, opbergbakjes etc… allemaal bij CostUless en La Curacao… goed te doen hoor! Alleen zijn de lakens hier wel iets anders dan in NL als er 100% Cotton op staat, maar ja…

Kunnen zo een keer samen gaan kijken als je er bent… heb alleen geen auto en die heb je dan wel nodig…

Nou ik zie je in september he!

Ohja een fiets is echt niet handig hier!!! Dat is eigenlijk levensgevaarlijk!

Ey ik was nog aan het kijken voor vacatures he… heb je nog een idee? heb alle websites afgestruind en uitzendbureaus etc. Maar kan gewoon niks vinden… of ik solliciteer en ze reageren niet. heb je dus ook niks aan…

Verder heb ik ook mijn sedula nog niet aangevraagd, dat kan pas als je werk hebt hier. Tenminste anders gaan ze lastig doen… sta nou nog gewoon in nederland ingeschreven…

Verder is het hier echt warm nou… pfff…

Wat voor werk zoek je Tineke?

@ Tineke: Als ik op Cura ben lijkt het me zeker gezellig om een keer af te spreken hahaha en dan samen handdoeken te gaan kopen! We willen wel een autootje gaan kopen en de eerste week huren we er eentje dus dat komt wel goed. De meeste dingen hebben we al in het huisje maar handdoeken enzo willen we toch wel nieuw kopen of vanuit NL meenemen, we willen wel echt onze eigen spullen. Wat we precies nodig hebben zien we op het eiland wel. Er is 1 beddengoedpakket aanwezig dus de eerste nacht kunnen we doorkomen zonder iets aan te hoeven schaffen want we zijn ook pas laat op het eiland de 17e sept. Ik ken dat wel ja dat je solliciteert en nix terughoort, dat heb ik ook al vaak gehad … maar soms krijg ik ook wel reacties en ik heb al een sollicitatiegesprek staan en mijn man ook, dus het gaat de goede kant op! Ik denk dat ik me gewoon ga inschrijven bij uitzendbureaus en dan wel zie wat voor werk ik kan gaan doen. En natuurlijk even langs de AH of ze nog mensen zoeken, lijkt me serieus wel leuk om een tijdje te gaan doen. Je kunt trouwens wel ook altijd aan het werk bij het callcentre op Curacao, die zoeken mensen uit NL en je belt dan ook naar NL dus je hebt vroege werktijden. Lijkt me wel gezellig om een tijdje te werken want je leert er veel (jonge) mensen kennen die ook tijdelijk op Cura wonen. Kun je verder niet aan de bak in de horeca ofzo?

@ M –> ik heb de opleiding commerciele economie gedaan en heb altijd als commercieel medewerker gewerkt en als office manager… maar ik wil hier eigenlijk het liefst zsm aan het werk omdat we ook al vaste lasten hebben hier… alleen horeca vind ik wat minder omdat ik een knieblessure heb waardoor ik niet hele dagen kan staan en rondrennen… als het echt niet anders kan dan moet het maar, maar liever dus niet…

@ chotje –> ideaal dat alles klaar is voor de eerste nacht! Als je ruimte over hebt zal ik ook 1 set lakens meenemen vanuit NL, zijn toch iets anders… en rest is hier prima… Wij moeten ook op zoek naar een auto, maar nog niks redelijks gevonden tegen een niet zo dure prijs… :S haha.

Ja ik wilde dus zeggen dat de horeca wel de makkelijkste sector is om een baan te vinden.
Als je echt niks kunt vinden, kun je altijd nog bij een callcenter gaan werken. Ik wilde dat toen perse niet en heb het ook niet gedaan maar het loon is daar best hoog, ook zonder bonussen.

Huisgenootje van me heeft het gedaan en die vond het leuk (het moet je liggen, dat verkopen) en verdiende goed. Dus als de nood aan de man is, kun je dat altijd nog gaan doen.

Ik zou zo ook niet weten waar je het nog meer zou kunnen proberen… Bij een bank misschien? (RBTT, Maduro & Curiel)

@ chotje; AH werkt alleen via een uitzendbureau (weet alleen niet meer welke)